- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Může mi někdo říct, kde stojí ta rychlostni cesta z Luhačovic do Ludkovic?
Za zlínskou hvězdárnou si můžete udělat procházku po tzv. "dálnici" až na Kudlov . Jsou zde patrné zemní práce v podobě násypů a odvodnění baťovskými projektanty plánované komunikace. Za jednou vesnicí směrem na Luhačovice se podjíždí obrovským železobetonovým mostním monolitem připraveným pro výstavbu.
Ještě jedna poznámka: na důležitých místech jsme neměli dost vlivných lidí, kteří by byli ochotni zlepšení dopravní obslužnosti prosadit a pohlídat.
S dopravou zápasí Zlín dodnes a pokud se stav nezmění i v železniční dopravě, máme rozvojový strop kompletní.
Zlín zápasí, ale nesmyslně. Dosud si odpovědní pracovníci nevšimli - viz územní plán města, že Pravobřežku podle původních baťovských plánů nelze budovat. Brání tomu nová výstavba Niv, Vršavy a Jižních Svahů. Pravobřežka jako nově plánovaný komfortní východo - západní průjezd městem podle kraje nemůže pokračovat přes ulici Sokolskou. Ministerstvo dopravy neuznalo Pravobřežku jako přeložku státní silnice 1/49 z třídy Tomáše Bati. To, co mají ve Vsetíně v podobné geografické situaci skoro 50 let, toho se ve Zlíně nedočkají ani naši pravnuci!!!!
Pokud se týká železnice si myslím, že každý soudný člověk musí uznat, že průjezd zlínsko - otrokovickou aglomerací není přijatelný ani pro sklad kontejnerů v Lípě.
Autor by si měl ověřit fakta - dálnice Prahu míjela jako nepodstatné městečko někde v Čechách, spojovala Žilinu přes Zlín, Brno, Plzeň do Chebu. Možná i to byl důvod, proč bolševik dál nepokračoval, protože na Prahu se kašlalo. A že náš průmysl byl válkou vyčerpaný? Tady, kde spadlo jen pár amerických bomb a po celou dobu války tady fabriky jely naplno? Co by měli říkat takoví Rusáci, Poláci - přes ně se dvakrát prohnala fronta, ale tady?
Plánů bylo více - první, jak píšete, kolem Plzně na Brno. Potom se silnice přestěhovala na půl cesty mezi Plzeň a Prahu, za druhé republiky a Protektorátu to šlo od Prahy. Za protektorátu jsme to měli zpestřeno plánem Wratislav - Wídeň, severojižní autostradou.
Proto bolševik nic nerušil - po válce už Prágl strašil v projektu nastálo. Jednoduše došly prostředky na investice -vše požralo Ostravsko, industrialisace Slovenska a armáda.
Dnes je krásně vidět, jak byly tenkrát starostové a další krátkozrací - stačí se podívat na Kroměříž, kam nechtěli původně trať mít a tak dneska tam jezdí dva motoráky za hodinu a hlavní trať vede přes Hulín a tak každý raději sedne do auta než skákat motorákem na přípoj (pokud ten přípoj vůbec je, že). Prostě kvalitní dopravní infrastruktura je základ a je jen škoda, že ani dnes ještě neumíme postupovat striktně proti škůdcům, kteří jen tak pro potěšení a taky pro prachy protestují a zdržují veškeré dopravní stavby, např. u nás R49 / R55 a "slavný" Patrik z Dětí Země a podobná sebranka.