Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V půlnočním dešti řidič neviděl opilou ženu na cestě, srážku nepřežila

Pětačtyřicetiletá žena zemřela v noci na úterý poté, co ji srazilo u Uherského Hradiště auto. Žena šla středem jízdního pruhu a v krvi měla přes dvě promile alkoholu. Řidič je podezřelý z trestného činu usmrcení v nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H78e36l90e29n78a 57K32a96v42k20o13v38á 5336333300936

Řidič ji v dešti opravdu mohl přehlédnout,  po nárazu zastavil, poskytl první pomoc, zavolal záchranku. Opilá žena zemřela až  v nemocnici, tak  tohle by měli vzít v úvahu.Obávám se, že příbuzní budou ještě žádat oškodnění.

0/0
20.3.2014 12:23

M12i60r13o65s54l44a59v 22B81u40d24a 9272532357502

Tady si zkuste, neřidiči a hlavně ty, Timane, na jakou vzdálenost je vidět chodec v noci.  Ono je rozdíl ho vidět na 20 metrů nebo na 250 metrů pokud má na sobě reflexní prvky!!

0/0
20.3.2014 10:04

M77i51r23o31s49l29a68v 81B95u56d97a 9702562707842

http://extrat.liikenneturva.fi/heijastin/en/

0/0
20.3.2014 10:04

J59i93ř65í 26K63ü79h72r 2380396440756

Pěkné,jinak řidič zde na diskuzi není snad ani jeden, a pokud je ,tak by měl odevzdat papíry, jelikož se nevěnuje řízení ,ale plká na netu.

Také by si z toho měli vzít ponaučení ti ,kteří hodlají sednout za volant a přizpůsobit těm skutečnostem rychlost jízdy ve snížené viditelnosti.

+1/−1
20.3.2014 12:28

M77i47r47o42s14l53a16v 69B35u86d19a 9122792737422

To je tedy snůška blbostí, s prominutím.

"jelikož se nevěnuje řízení ,ale plká na netu."  řídit a plkat na netu jde dělat současně?

Jaké ponaučení si z toho mám jako řidič vzít? Předpokládám to , co se předpokládat dá, nedalo by se vůbec jezdit, jakoukoliv rychlostí a kdykoliv, kdyby řidič předpokládal vše, vždy a všude!!!!

0/0
20.3.2014 12:57

J78i16ř18í 55K72ü13h51r 2950806300616

No řídit a plakat samozřejmě jde. Jen to plkání odvádí pozornost od řízení a řidič se má věnovat jen řízení a situaci v provozu. Takže pokud u toho ještě plká, maluje se atd. porušuje zákon. Co na tom považujete za blbost?

0/−1
20.3.2014 13:14

M36i71r69o14s22l83a86v 73B50u31d43a 9632512537632

"jelikož se nevěnuje řízení ,ale plká na netu."

Ty vole, že už to tak musím napsat, viděl jsi někoho řídit a u toho psát do diskuse. Ty si napsal tu hovadinu tak si to srovnej v hlavě.

0/0
20.3.2014 13:21

J86i44ř97í 49K90ü84h52r 2300106660306

Je to stejné jako psát SM a to už sem viděl. Prostě chvíli čumíte do telefonu chvíli na cestu.

0/0
20.3.2014 13:24

M82i70r72o36s51l66a21v 52B27u44d98a 9312732357252

Ne, ty prostě nemůžeš napsat...

jo, byla to kravina, špatně jsem to napsal, myslel jsem to jinak...ty se tady budeš do zblbnutí obhajovat.8-o

0/0
20.3.2014 13:28

J16a32r21o44s52l65a11v 19L25e16b96e40d38a 3766839517680

Mi to připadá, že opravdu to myslel tak, že řidič je pouze a jenom ten, kdo momentálně sedí za volantem v jedoucím vozidle... no, to jsou pak diskuse na úrovni ;-D

0/0
20.3.2014 13:44

J47i90ř10í 25K10ü24h79r 2760516980366

Nebo třeba v sedle s otěžemi v rukou.

0/0
20.3.2014 14:21

J29a87r23o33s24l74a77v 29L18e65b24e63d81a 3616579307530

... nebo na praseti bez otěží

+1/0
20.3.2014 14:54

J35i81ř75í 42K91ü39h82r 2810346980166

Kua my si tykáme? Naprosto nechápu, co na tom nechápete?

0/−2
20.3.2014 13:49

F18r41a67n10t65a 73T88i37m91a73n 7250628971630

No na diskuzích jsou diskutující prakticky kolegové, tak proč si netykat? Nevidím v tom problém. Každopádně je jasné, že řidiči si budou hájit svoje zájmy, chodci zase svoje. Každý řidič je občas chodec, ale rozhodně ne zdaleka každý chodec je řidič.

+1/0
20.3.2014 16:01

M42i13r33o37s28l63a52v 92B36u50d68a 9332932377572

Zcela výjimečně musím s tebou souhlasit.

0/0
20.3.2014 19:17

F40r50a89n75t71a 20T76i96m23a97n 7170718301370

Co Jirko, žádná reakce? > Miroslav Buda: :-) No vidíš to, třeba eště nandem společnó řeč...

0/0
20.3.2014 21:36

M78i20r28o76s77l59a35v 59B54u15d45a 9622252147272

Ne, já ti tykám, vykám pouze lidem ke kterým mám respekt nebo kterých si vážím. TY nejsi ani jedno ani druhé.

0/0
20.3.2014 19:10

Ř40e42h79o61ř 78K61r32á34l86í35č53e64k 5157191389218

Vypadá to, že většina lidí tady na diskusi má o této nehodě úplně jasno, kdo je viník. Ale naštěstí nehodu vyšetřuje policie a ne zdejší diskutující. Osobně pro mě kombinace tmy a hustého deště znamená, že raději pojedu jako s hnojem, než abych pak řešil nějakou překážku metr před autem. V článku je uvedeno "Žena šla středem jízdního pruhu…", pod tím si představím, že šla podélné středem silnice a toto tvrzení je od koho? Svědci zatím žádní nejsou a samotný bourající řidič si nějaké ženy všiml až poté, co ji srazil "Řidič ihned zastavil a šel se podívat, co se stalo. Asi patnáct metrů nazpět našel na silnici ležet zraněnou ženu…". Co když žena silnici jen přecházela a řidič ji prostě jen přehlédnul, když jel nalepený jen 15 m za zadkem auta před ním? Vina může být na obou stranách a než to policie vyšetří, tak raději nedělat ukvapené závěry.

+1/−1
20.3.2014 9:28

J90a32r64o56s39l49a55v 25L76e31b80e95d84a 3396189947720

Když nevíte, co je jízdní pruh, raději si nic nepředstavujte.

Zejnéna pokud tam není přechod pro chodce (což by pravděpodobně zmínili), neměla by co přecházet před jedoucími auty.

+1/0
20.3.2014 9:46

Ř79e82h64o36ř 20K50r75á56l84í40č50e34k 5937291499258

Vím, co je jízdní pruh, ale jak to s mým příspěvkem souvisí? Mimochodem vozovku lze přecházet i pokud tam není přechod pro chodce, viz odstavec 2) paragrafu 54 Zákona o silničním provozu, ale doporučuji Vám si projít celý zákon ;-).

0/−2
20.3.2014 10:53

J93a53r40o59s57l86a89v 85L64e83b57e80d36a 3496569267570

Jít středem jízdního pruhu a jít středem silnice je rozdíl.

Tak si ten §54 (2) řádně prostudujte a zjistíte, že žena porušila jeho ustanovení.

+2/0
20.3.2014 11:14

M91i35r36o73s83l80a81v 88B10u54d18a 9152892827112

I když pojedeš jako s hnojem a někdo ti vleze například zpoza křoví přímo před auto, tak s tím těžko něco uděláš. 15 metru rozestup mi nepřipadá jako nějaké lepení se na auto před sebou!! Obhajuješ neobhajitelné (opilou ženu uprostřed silnice)!

0/−1
20.3.2014 9:56

Ř40e79h89o85ř 77K45r24á92l91í78č71e36k 5927941299458

Ale když pojedu za toho hustého deště a tmy jako s hnojem, tak je stále větší šance, že se tomu skokanovi zpoza křoví vyhnu nebo zastavím, než kdybych si to po okresce hnal v takové slotě devadesátkou. V článku není napsáno, jakou jel řidič rychlostí, ale rozestup 15m je minimální pro rychlost do 30 km/h! Já nikoho z článku neobhajuji, jen jsem konstatoval nesrovnalosti v článku a hlavně jsem psal, že vina může být na obou stranách! Klidně to mohla způsobit ta žena pod vlivem alkoholu, kráčející si to uprostřed silnice. Ale také mohla jen přecházet silnici a řidič ji mohl v nepozornosti srazit, když jel za daných okolností nepřiměřenou rychlostí a k tomu nalepený na zadku auta před sebou. Nikdo z nás neví, jak to bylo!!!

0/0
20.3.2014 10:41

M83i33r76o11s93l23a51v 19B72u58d70a 9572422807802

Já si myslím, že v tomto případě je to více než jasné a řidič je v tom nevinně.  Chůzí prostředkem silnici si každý, nalitý nebo střízlivý koleduje o malér který se nakonec i stal. Jistě, přecházet se dá i mimo přechod ale za dodržení určitých pravidel které zřejmě záměrně necitujete.

15 metrů rozestup při 30 km/h je kravina (jen si to představte například ve městě, ty kolony, nemožnost vyjet na hlavní ;-D). Pokud počítáte 2 vteřiny, tak by to souhlasilo ale brzdná dráha je v této rychlosti menší než 15 metrů, nemůžete brát to (čas, odstup), co se doporučuje při 90 km/h;-D

0/−1
20.3.2014 11:54

M73i10r55o49s56l58a70v 48B22u77d42a 9442942217532

Nevíme, jakou rychlostí jel, ale kdyby jel 60, tak byste napsal, že měl jet pomaleji, kdyby jel 30, tak byste napsal to samé a kdyby jel ještě pomaleji, tak tam raději neměl jezdit vůbec, že? To známe:-)

0/0
20.3.2014 11:59

M87i92r79o19s34l80a23v 81B17u27d37a 9802232297742

IMHO, pokud zastavil cca. po 15 metrech, jak je uvedeno v článku, jel pomaleji než 50 km/h!

0/0
20.3.2014 12:04

J66i60ř20í 97K96ü35h46r 2540726850226

Ale stále jel rychleji a nebyl schopen zastavit na vzdálenost na kterou měl rozhled. Ten předním zvládl se babě vyhnout. On už ne.

+1/−1
20.3.2014 12:37

M84i64r33o61s77l56a96v 28B69u76d77a 9322552987602

"nebyl schopen zastavit na vzdálenost na kterou měl rozhled."

Mám rozhled na 500 metrů, mimo obec, nikde žádné stavení ani křižovatka, jen pár keříků u cesty a najednou skočí do jízdní dráhy zpoza křoví, pět metrů před auto tupá zvěř. Jakou rychlostí jsem měl jet abych stihl bezpečně zastavit?

Vidíte tu tupost onoho paragrafu? A to není jen toto.

+1/−1
20.3.2014 13:04

J27i48ř32í 28K77ü57h29r 2460206800336

Ano, vidím. Ale v tomto případě nikdo nevyskočil z křaku ,ale šel uprostřed silnice. Tam si ho všimnete. První řidič to zvládl, druhý ne. Samozřejmě se ženská mohla pohnout přímo před vozidlo,kdoví. Prostě je třeba to nechat

policii, soudu ,ať rozhodnout o míře zavinění konkrétních osob.

+1/0
20.3.2014 13:21

Ř96e23h27o51ř 48K16r32á22l95í58č58e54k 5487801829938

Jestli Vám neříká nic minimální bezpečná vzdálenost, tak raději vraťte řidičák. Pro informaci, na určení minimální bezpečné vzdálenosti existují jednoduché pomůcky, buď se budete držet 2 s za autem před vámi a nebo rychlost, kterou vám ukazuje tachometr vydělíte dvěma a vyjde vám vzdálenost v metrech. Těch 30 km/h jsem si nevycucal jen tak z prstu, ale jednoduše spočetl. Při průměrné reakční době 2 s a uvedené vzdálenosti od předchozího vozu 15 m mi vychází maximální rychlost (při kterých je těch 15 m jako minimální bezpečná vzdálenost) 27 km/h (15 * 30 * 60 / 1000 = 27). Jet jak Vy uvádíte rychlostí 60 km/h 15 m za jiným autem, je už opravdu volovina i ve dne za hezkého počasí a natož v noci za hustého deště!

Mimochodem, děkuji za vaše mínuska u mých příspěvků. Osobně namísto mínusování mám raději věcnou argumentaci ;-).

+1/−1
20.3.2014 12:58

M58i96r88o37s63l97a46v 17B97u32d53a 9172642657272

"rychlost, kterou vám ukazuje tachometr vydělíte dvěma a vyjde vám vzdálenost v metrech."

Ale no tak, přeci sám víte, že brzdná dráha se nemění konstantně s rychlostí ale násobně se zvětšuje a snižuje vzhledem k rychlosti! To bych při rychlosti 20 km/h brzdil podle vás 10 metrů a při rychlosti  90 km/h 45 metrů?;-D

Navíc, nikde neuvádím rychlost 60 km/h v souvislosti s brzdnou dráhou 15 metrů., to jste si vycucal z opravdu z prstu!

S ne právě bystrým člověkem se odmítám bavit.

0/−1
20.3.2014 13:18

M22i79l54o59š 83B10é28m 6384709102433

Za to, že "mu z levé strany něco narazilo do předního skla" je teď "podezřelý ze spáchání trestného činu usmrcení z nedbalosti". Říkám to pořád, každý řidič je jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě. :-/

0/0
20.3.2014 8:25

A12n12t68o92n82í47n 94T62i69c49h31e53r68a 6976768203526

Jedna ožralá kráva uprostřed cesty ->  jedna mrtvá, jeden nešťastný, skoro zavřený, rozflákané auto.

Copak mi to jenom přípomíná? Že by šestnáctiletého Pravce, ožralého jako doga z kauzy pohození sraženého v lese?

0/0
20.3.2014 6:45

G25a61b25r56i40e41l 45H73o93r31t98e93n 9401689283374

Tem kluk možná nebyl na 100% střízlivý, ale cca 12 hodin po nehodě měl v krvi nulu, čili jen velmi těžko mohl být v době nehody "ožralý jak doga".

0/0
20.3.2014 6:55

A29n94t44o48n14í48n 16T22i12c95h76e90r36a 6846608163896

Dost ožralý na to, aby neudržel rovnováhu a spadl pod auto. Prokázal a konstatoval i soud

0/0
20.3.2014 7:00

A74r22n18o84š86t 71S70t32á29r88e26k 4952670385794

Ano, spadl bezohledně ožralý do kufru auta jeho víkem a pak se ještě bezohledněji pohodil kdesi v lese, tak byl zákeřný!

+1/0
20.3.2014 7:27

A13n26t49o12n41í70n 48T76i55c12h54e43r63a 6546478183696

ehm .... o tom ale řeč nebyla ;-)

0/0
20.3.2014 7:39

J91i13ř64í 56K19ü51h42r 2320736250846

Jak nebyla? Vždyť o tom melete celé vlákno?

0/0
20.3.2014 12:54

A59n89t25o43n66í96n 86T20i45c58h74e28r36a 6456628813426

Asi máte problém s chápáním psaného textu. Melu celé vlákno o tom, že jeden ožralý týpek skočil pod auto a způsobil nehodu. Podobně jako v tom Jarošově.

To co tu nesouvisle zmiňoval Arnošt - že ho řidič po nehodě naložil a pohodil v lese - neřeším. To byl jednoznačně trestný čin. Soud to uzavřel a tvrdě potrestal.

0/0
23.3.2014 14:43

T37o16m76á80š 80Z56e14m63a72n 3335928734165

Neoznačení jedinci na silnici by měli být automaticky označováni za sebevrahy a řidiči, kteří je přejedou, za oběti.

Navíc by to byla výborná motivace pro chodce, aby se ze své vlastní vůle zviditelnili.

+2/−2
20.3.2014 1:03

J78i67ř55í 62K27ü65h85r 2200766650676

Považováni kým? Vámi? Soudem? Jak označení?

0/0
20.3.2014 12:56

M37i71r20o27s84l38a21v 56B69u10d94a 9662472137772

Označeni například reflexní páskou na rukávu za cca. 20,-. Dost malá suma za ochranu jejich zdraví nebo života. Co na tom nechápeš, kašpare?

0/0
20.3.2014 19:14

T42o21m78a92s 73N93o45v39o78t16n72y 3731286958949

Chudák řidič, držím mu palce aby to dobře dopadlo. Ještě by měl vymáhat škodu po té ženské z jejího majetku, ale v tomto Kocourkově si půjde sednou a dostane víc než takoví, co mlátí lidem hlavou o zem v Duchcově.

+7/0
19.3.2014 23:44

K31a60r50e19l 53B18a45r85t78á44č21e46k 9142169832105

za tmy by mel byt kazdy chodec ktery jde po okraji cesty byt viden oznacen reflexnimy prvky  a jit ve smeru proti jizde motorovych vozidel cili po leve strane...

+3/−1
19.3.2014 20:18

J17i58ř48í 32K73ü40h82r 2910736900426

Věta by měla začínat velkým písmenem.

Jinak zákon toto nijak neupravuje,zato upravuje, jak rychle smí řidič jet.

Což zde jaksi porušeno bylo.

0/−2
19.3.2014 21:32

F41r20a21n63t92a 59T73i77m43a26n 7380598691960

Pokud jde po SPRÁVNÉM okraji cesty (= po levém ve směru chůze, pokavaď hen není chodník), tož není jediný důvod, aby byl označený reflexními prvky - chodec tím žádný právní předpis neporušuje.

+1/−3
19.3.2014 22:19

M35i98r58o61s56l41a33v 94B15u65d24a 9782732317902

A je to tady, Timan a jeho výklad práva (správný). Na zdravý rozum ale stále zapomínáš! Důvod je...a velký, aby byl chodec vidět, víš !!

+2/−2
20.3.2014 10:00

J76a57r45o61s74l14a75v 67L79e28b85e39d37a 3496839777980

Vždycky, když čtu výmluvy, že zákon nenařizuje chodci být viditelný - ač jsem proti zbytečným zákonům a šikanování - si začínám přát, aby alespoň mimo obec to uzákoněno bylo. A aby za to policajti rozdávali pokuty. Když někdo nemá dost rozumu, tak holt represe.

https://www.google.cz/search?q=chodci+povinné+reflexní

+1/−1
20.3.2014 10:36

V77í34t 48B40r34z40o26b59o19h46a14t54ý 7490232853521

Mrtvým chodcům je to pravda hodně platné, že se drželi povinnosti dle zákona, možná kdyby se lidé místo honění ega paragrafy spoléhali na zdravý rozum, ubylo by nehod nejen na silnicích.

+3/−1
20.3.2014 12:31

J86o65s67e91f 96P94r92a59š41e77k 4425700114942

Pro tupce Vlasáka:  Ty seš opravdu na hlavu. Znova jsem si přečetl článek a podíval se na fota. Pokud není jiná fotka, tak tady je zřejmé, že opilá ženská mu vešla do jízdní dráhy těsně před střetem, takže žádné najetí do překážky, která by byla v jízdním pruhu řidiče. Je to jasné z poškozeného předního skla a zpětného zrcátka. Navíc není v článku zmínka, jakou rychlosti jel a patnáct metrů "asi" není nalepení na kufr. Takže přestaň už blbě obhajovat silniční pravidla a nechej to na posouzení policie, ta určitě není tak blbá jako ty.

+5/0
19.3.2014 19:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.