Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči ve Zlíně objevují nové značení, má usnadnit výjezd trolejbusů

U zlínské zastávky Školní, která patří ve městě mezi nejvytíženější, je ve všech pruzích žlutými čárami vymezený prostor, na kterém nesmí stát auta. Nové opatření, které zatím řidiči příliš neznají, má zajistit snadnější výjezd trolejbusů a autobusů ze zastávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a63r21o92s80l49a64v 36S77t22u19p84k65a 6327329589674

Zlínu nejvíce uleví plánovaný kanála Labe-Odra-Dunaj-Dněpr

0/0
14.3.2014 18:24

Z56d92e63n32ě36k 86N14ě83m22e71č34e10k 5246239696111

To zase vymysleli pěknou hloupost a zbytečnost ;-D Když vezmu pruh nejblíž zastávce, tak nebylo třeba nic malovat, protože jako řidič musím umožnit vyjetí vozidla MHD ze zastávky.

Problém v místě nastává, když MHD musí přejet do prostředního, který je odbočovací. Tam už pravda řidič žádnou povinnost pustit MHD nemá a je to pouze o slušnosti. Bohužel ani tuto situaci nové malůvky neřeší, protože i když řidič v prostředním pruhu zastaví před značením, tak MHD na toto místo stejně vjet nesmí (zákaz platí pro všechna vozidla). No a jakmile se cesta uvolní, tak se řidič stejně rozjede a MHD má smůlu.

+1/0
12.3.2014 12:20

J77i29ř31í 39J30o63z68a 3918133950961

Mohlo se to řešit razantněji semaforem, jako např. v Českých Budějovicích, kde výjezd trolejbusu nebo autobusu ze zastávky řídí tramvajový semafor. Foto z tohoto místa je zde: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C4%8Cesk%C3%A9_Bud%C4%9Bjovice_-_nov%C3%A1_zast%C3%A1vka_E.Ro%C5%A1ick%C3%A9ho.JPG

+1/0
12.3.2014 10:25

T14o28m 73P97á76l77e17k 1761386259988

Fakt dulezity clanek. Kazdy kdo ma ridicak, toto zna, nebo by mel znat, tak proc z toho delat aferu...

0/−2
12.3.2014 10:11

A53n44t88o63n59í85n 95Z43e73l26i21n79k47a 5574338805880

A co tak situaci řešit jako všude jinde přeložkou státní silnice / 1/49 / ze středu města?

+4/0
11.3.2014 20:17

V49á25c35l16a36v 42P69o94u58s22t48k14a 3790481522

Do tunelu.:-P

0/0
11.3.2014 20:29

A89n97t80o72n15í49n 73Z28e76l77i88n69k71a 5584788485640

Proč ne do tunelu? Každopádně jedna z možností, pokud řešení ministerstvo uzná a ZREALIZUJE jako přeložku STÁTNÍ SILNICE1/49 ze středu města. Samozřejmě si děláme legraci. Jenomže tak jak to je doposud s Pravobřežkou je to pro Zlín spíš k pláči.

0/0
11.3.2014 22:58

M39i13r95e88k 71B19u55c62h25t57í20k 7229764664959

Troufám si tvrdit, že výstavbou silnice R 49 z Hulína přes Fryšták, Lípu až do Lysé pod Makytou se zlínské dopravě velice uleví.

0/0
12.3.2014 7:04

V36á50c18l87a78v 84P26o58u46s29t45k43a 3270861172

Také si to myslím.

0/0
12.3.2014 7:10

A78n10t11o36n36í23n 51Z26e48l89i92n93k30a 5324258815570

Kéž by to tak bylo.

Skuteční dálkaři plánovaného tahu TEN-T /R6- D1 - R49/ Paříž - Kyjev přes Zlín dosud nejezdí, ale jezdit budou. V Lípě si každý bude moci vybrat, jestli pojede 14 km padesátkou po budoucí zelené vlně přes Zlín do Otrokovic, nebo stovkou po R49 do Hulína a Otrokovic a dál jižním směrem - v trase přes 40 km. 1/55 Břeclav - Otrokovice - Přerov je totiž plánovaná Baltsko - Jadranská magistrála.

0/0
12.3.2014 8:08

M41i54r52e84k 51B10u47c62h13t75í82k 7479554694659

Myslím, že nynější vláda tenhle projekt podporuje.R^

0/0
12.3.2014 8:56

M69i30c37h86a95l 94P19a63v81l97á33t 9463773464629

Ta toho podporuje, az hanba. Jen ta realizace, co? ;o)

0/0
12.3.2014 9:27

M54i69r45e97k 86B57u30c47h57t71í24k 7399414134879

Zkuste chvíli vydržet, nemusíte hned plivat síru.

0/0
12.3.2014 11:29

P44e50t65r 55C25h82u69d69o21b21a 8434668936630

Tak nějak nechápu, proč by měl dálkový řidič jedoucí odněkud z východu, vůbec potřebu najíždět na R49, kdyby pak musel pokračoval z  Otrokovic směrem na jih. Pro něho by bylo přece po všech stránkách lepší zůstat na slovenské dálnici, která taktéž směřuje k jihu. Nebo jaké pro to máte zdůvodnění pane Zelinko?

0/0
12.3.2014 11:10

A14n51t74o48n73í44n 78Z58e21l28i98n23k14a 5544278365820

Slovenská dálnice by vás stáhla až na Bratislavu. R 49 a 1/55 bude KAŽDOPÁDNĚ obsluhovat celou Jižní Moravu. Jinak tomu ale taky nerozumím. Nemám jasno co ve Zlíně po dokončení připojení na dálnici pohledávala osobní a nákladní doprava z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlínská červená vlna na čtyřicítku semaforů je dokázala zastavit. Naštěstí.

0/0
12.3.2014 12:26

P97e30t24r 13C68h42u36d70o24b80a 8354658486750

Upřímně - kolik procent z té "obávané" dálkové dopravy z východu, bude mít cíl na jižní Moravě a to ještě tak, aby nebylo výhodnější jet po D1 na Brno a pak po D2 nebo po E461 na Mikulov? Já myslím, že to bude velmi nízké číslo. Pokud jste auta z východu viděl projíždět Zlínem, pravděpodobně mířila dál na západ (např. do Německa) a v tom případě by je R49 z centra Zlína odvedla naprosto spolehlivě. Pokud by totiž mířila na jih nebo jihozápad (Rakousko, Francie, Itálie..), jela by stoprocentně přes Bratislavu, kde je to jenom kousek na rakouskou dálniční síť a vůbec by si přes východní Moravu nezajížděla.

0/0
12.3.2014 15:31
Foto

M38i31r33o52s27l96a12v 57Z15a66p29l47e96t22a88l 3217545878853

Přeložit kam???? Každý mluví o přeložení a ještě jsem nikdy neviděl od žádného aktivisty namalovaný jediný návrh, které baráky v tomto sevřeném údolí by jste poslal k zemi????

0/0
11.3.2014 21:37

V54á94c90l65a41v 79P97o57u50s70t85k73a 3910901802

Pan Zelinka má celkem zjimavou dopravně-urbanistickou vizi. Není vám známa?

0/0
11.3.2014 21:50

A12n11t25o42n71í47n 96Z52e34l32i47n37k61a 5374238735190

Na odlehčení provozu na 1/49 je zadaná studie Pravobřežní komunikace, která je již zahrnuta v územním plánu města Zlína. Ministerstvo dopravy ji ale bohužel neuznalo jako přeložku státní komunikace 1/49 ze středu města. Další varianty musí navrhnout odborníci a schválit ministerstvo dopravy včetně zajištění financování. Pan Poustka níže naráží na jednu z možných variant. Tak zvanou Lesní variantu.

0/0
11.3.2014 22:29

P48e91t56r 83C57h29u32d37o83b35a 8634598626420

Malé upřesnění: ta "Lesní varianta" (známější pod pojmem "Horská dráha", protože navrhovala vést silnici po nejvyšších kopcích v okolí Zlína, se spoustou zářezů, mostů a stovkami vykácených stromů) nikdy nepatřila mezi možné varianty. Naštěstí.

0/0
12.3.2014 15:49

A96n10t68o59n61í97n 80Z78e46l62i48n16k18a 5224578695720

Vidíte to značně tendenčně. V otevřené valašské krajině v dnešní době nemůže být problém vybudovat rychlý dvoupruh. Na vrchol docela oblých kopců nad Zlín obchvat umísťujete ale vy. Na škodliviny a hluk stačí protihluková stěna ve vzdálenosti 300 m od poslední zástavby. Na novou velkolepou těžební komunikaci pro 30 těžebních souprav za rok se zajděte podívat nad sportoviště Januštice. Spíš bych přivítal, kdybyste se vyjádřil jak dál, když Pravobřežku vetovalo ministerstvo s tím, že nemá parametry přeložky 1/49. Pro kraj je zase nepřijatelné zaústění do ulice Sokolské. Pošklebovat se umí každé pako.

0/0
12.3.2014 18:57

P25e17t36r 20C58h93u80d42o50b62a 8434898686590

S plánem zmíněné "horské dráhy" jsem obeznámen docela dobře, takže o tom, kudy jste to zamýšlel vést, si nebudeme nic nalhávat. Co se týká toho, jak dál, situace je poměrně jednoznačná - postavit co nejdřív R49 alespoň v úseku Hulín - Lípa a poté se uvidí, jak moc pomůže Zlínu od tranzitní dopravy. Já myslím, že hodně a že pak už žádná Pravobřežka nebude potřeba, byť třeba úsek Prštné-křižovatka pod JS, by mělo smysl postavit alespoň jako dvouproudovku v každém případě.

0/0
12.3.2014 19:54

A89n85t25o38n25í13n 66Z49e57l12i22n80k96a 5894768855800

V Prštném na JS přece dvouprodovka funguje od nepaměti. Napočítal jsem 1000 vozidel za hodinu. Na první pohled je provoz přijatelný až na málo přehledný nájezd na most přes Dřevnici. Znáte Vsetín? Ten je obdobně sevřený v údolí Bečvy. Na tomto tehdejším okresním městě před 50 lety věděli, že státní silnici MUSÍ dostat ze středu města. Podle mne je neoddiskutovatelná chyba dále strpět státní silnici na hlavních náměstích Zlína.

0/0
13.3.2014 7:02

A74n50t44o94n10í72n 55Z80e70l53i55n93k58a 5324768345800

Pane Chudobo, jestli máte na řešení dopravy nějaký vliv, rád vás seznámím a okopíruji vám svých 9 vystoupení na zastupitelstvu města Zlína. Podle vaší diskuze nemáte přesné informace o mých snahách.

0/0
13.3.2014 7:08

A50n26t40o35n76í94n 32Z80e21l35i47n13k23a 5194888935680

Plánovaná Pravobřežka byla na veřejném projednání v roce 2008 prezentována jako 4 proudý nový východo-západní průtah městem s průjezdní rychlostí 80-100 km/hodinu a několika příčkami ke stávající 1/49. Co půjde k zemi je v územním plánu vyznačeno jako územní rezerva, která se může změnit na hranici demoličního pásma. Týká se to od Prštného až po Příluky.

0/0
11.3.2014 23:16

A84n66t91o35n18í44n 97Z97e89l36i71n27k76a 5894858425930

Pane Zapletale, troufám si tvrdit, že jste neviděl ani platný územní plán města Zlína. Nejste ale výjimka, takových je 99% obyvatel Zlína.

0/0
12.3.2014 8:16

J75a66n 96L85y15s64á76k 3134747630207

Asi proto,že většina nemá ani páru na co to je...

0/0
11.3.2014 20:04

V81á72c62l29a31v 40P55o85u48s47t56k50a 3730371892

To je pravda, ovšem potom vyvstává otázka, jaký má takové značení smysl.

0/0
11.3.2014 20:07

P89e66t13r 18C60h83u91d40o46b35a 8744468536210

Kdyby v tom bylo napsáno BUS, bylo by to jasné. Takto mám silný pocit, že zákaz zastavení na těchto pruzích se týká VŠECH účastníků silničního provozu, tedy i vozidel MHD.

+1/0
11.3.2014 21:02

V15á85c69l87a57v 33P61o46u80s59t72k81a 3340581112

No ještě toho trochu. To by ta místa museli ostatní řidiči objíždět.

0/0
11.3.2014 21:13

P44e29t71r 21C67h21u64d96o87b93a 8324338486110

To si ale pletete s vyhrazeným jízdním pruhem, že? Na toto žluté značení totiž samozřejmě vjet můžete, ať by tam bylo napsáno cokoliv.

+1/0
12.3.2014 10:57

M82a49r79t81i14n 23K88o55v15á53ř 2652770313542

Ten trolejbus nemá pochopitelně na tom šrafování co pohledávat, pokud za ním nemůže pokračovat v jízdě. Jakmile se kolona posune, vyjet může a měl by dle platných předpisů dostat při vyjíždění ze zastávky přednost. To ovšem měl i teď. V praxi to vidím tak, že se budou přestupky řidičů trolejbusů jednoduše přehlížet.

+1/0
11.3.2014 22:54

J48i20ř72í 88P69o17s96p34í91š95i72l 5398105726805

Naprosto souhlasím.

Citace:

název dopravní značky: Žluté zkřížené čáry

skupina: označení zastávek a zákazů zastavení a stání

označení: V 12b

popis: vyznačují plochu, na kterou řidič nesmí vjet, pokud je za touto plochou taková dopravní situace, že by byl nucen zastavit vozidlo na vyznačené ploše Z uvedené citace vyplývá, ža pokud nemůže vozidlo MHD dále pokračovat v jízdě, tak na takto označený úsek vozovky ani toto nesmí vjet. Tím podle mě ztrácí takové značení smysl, protože pokud je tam kolona stojící na červenou, tak stejně vyjet nesmí a pokud je plynulý provoz, tak má při výjezdu ze zastávky přednost.

+2/0
12.3.2014 7:28

V42á52c78l95a67v 59P15o34u70s61t68k41a 3370321462

Jel jsem tudy už několikrát a funguje to přesně dle mých předpokladů. Řidiči to vytrvale ignorují.

+1/0
11.3.2014 19:40

M29a70r47t35i95n 24K22o89v79á69ř 2142240893742

Na druhou stranu to ignoruje i vyjíždějící trolejbus na ilustrační fotografii. Nemá šanci se vejít do prostoru před šrafováním a bude tedy částečně zasahovat do vymezeného prostoru.

0/−1
11.3.2014 22:57

V57á43c61l29a23v 76P31o28u58s59t16k22a 3230571752

Však ten prostor je také vymezen pro něj. ;-)

+1/0
12.3.2014 6:17

J78i36ř37í 29P76o15s96p80í66š21i60l 5288755576775

Nikoliv, není pro něj vymezen. Žluté zkřížené čáry vyznačují plochu, na kterou řidič nesmí vjet, pokud je za touto plochou taková dopravní situace, že by byl nucen zastavit vozidlo na vyznačené ploše. To platí pro kterékoliv vozidlo!

+3/0
12.3.2014 7:34

V18á98c97l21a56v 13P91o61u10s93t27k51a 3640501532

Já vím, o to je toto řešení nesmyslnější. Chtěli pomoci vyjíždění trolejbusů ze zastávky a nevymysleli zrovna dobrou věc.

0/0
12.3.2014 9:05

J39i13ř61í 70P14o22s36p16í90š76i45l 5858585366615

Je to tak!

0/0
12.3.2014 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.