Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kunovičtí přistáli na drsném letišti v Himálaji. Dodají L-410 do Nepálu

Letecká posádka ze Slovácka zvládla přistání na nejnebezpečnějším letišti světa u Mount Everestu. Náročnou cestu absolvovala kvůli důležitému obchodu. Na základě kontraktu dodá ještě letos kunovický výrobce letadel Aircraft Industries do Nepálu dva stroje L-410.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a81v29e76l 71K72a76l51o17u69s17e22k 8257730487574

To měli štěstí, že to letiště je drsné ...kdyby bylo hladké možná by to neubrzdili. ;-)

0/0
27.2.2014 9:26

M16a29r91t88i41n 38H53r34o47u97d41n12ý 6788707512416

Goma Air jsou skutečně světové aerolinky. Mají celkem 6 zaměstnanců a 2 olítané Cessny.

+1/0
26.2.2014 20:56

A73l43e84x52a44n74d49r 64K75o17s41t67k72a 5639616519726

A co? A) každý zákazník dobrý, koupí 2 fungl nová letadla.. B) Každá reklama dobrá a zde to bude létat ve velmi obtížných podmínkách. C) každé testování dobré a i kdyby to náhodou nedopadlo, tak se to přičte velmi špatnému letišti, kde ročně spadne 1 nebo 2 stroje.

0/0
26.2.2014 22:44

P64a82v34e29l 58N45e37d94ě39l72a 5406730714461

pokud létají jen do Lukly, tak nepotřebují a) ani víc zaměstnanců b) ani víc strojů.

0/0
27.2.2014 9:40

W28a75l60t50e40r 62C15e70r54m52a33k 1644308221666

ještě by mě zajímalo, zda start a přistání byly provedeny s plnou palbou cestujících, protože jinak to není o ničem.

0/0
26.2.2014 19:35

S73t44a79n59i16s16l67a17v 40P24ř96i56b57y15l 1129188891136

no jo - oni to asi nevěděli a Vy jste jim to řekl pozdě, když už je kontrakt podepsaný :-)

+3/0
26.2.2014 20:10

J70a23n 90H21a22v31l88i66n92a 9384806949933

L410 umi i jine finty ;-) Pristani v Kongu na silnici...a ne jen jedna 410 ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=K6iLHhq_V5c

+4/0
26.2.2014 18:52

W25a25l37t64e37r 59C23e65r39m59a67k 1304358421156

Jo, to je taky moje oblíbený video, ale pilotujou to ruský sebevrazi.

0/0
26.2.2014 19:33

M57i65c52h43a43l 60H59o98r74s61k31y 2582706486230

fakt bomba ale startuje se tam asi běžné sou kolem letadla ale projet 130kou zatáčku a vznést se to je respekt

0/0
27.2.2014 7:44

P45a30v81e41l 29Š49e73b57e75k 8474403622330

Jen je velká škoda že podobných exportních úspěchů se nedočkal i L610 a zůstalo jen u několika testovacích strojů

0/0
26.2.2014 18:03

J90a85r88o82s18l36a85v 47B60r42ü64m25m62e13r 7154113526

Problém byl, že L-610 je oproti L-410 koncepčně špatné letadlo.

0/0
26.2.2014 18:26
Foto

L26u26b30o42m83í15r 59D73u38f26e77k 8845673234281

gratulace, příští rok to plánuju vidět osobně, tak snad to dopadne stejně.

+2/0
26.2.2014 16:26

P45a51v69e45l 69N87e39d86ě52l87a 5836870274251

uff, zrovna treky v oblasti Everestu jsou dost Václavák. Ale proti gustu žádný dišputát ...

0/0
27.2.2014 9:42

O66n45d67ř56e33j 31Z24d42e89r16a80d38i18č79k19a 6174615923288

Tak napriklad ja bych letel hlavne kvuli tomu letisti :)

0/0
28.2.2014 21:10

R46o79b20e43r69t 41P63a85c38i76n53a 7104269425571

Myslíte že se pilot LEKnul? Ještě že místní neumí česky. Značka OK-LEK ;-D není celkově asi ideální. Naštěstí oni rozliší jen to OK.

Každopádně pilot je frajer a gratulace k perfektnímu přistání i k obchodu R^

0/0
26.2.2014 16:07

M70a80r19e38k 44F90l13e12k60a62č 1637402780591

Jak je vidět z videa, dokáže zabrzdit na polovině dráhy:)

0/0
26.2.2014 15:45

K76a44r35e90l 68P79e45k55t12o97r 7258685443

Na této lince nedoletí 1-2 letadla ročně. Držím palce L-410 je určitě pohodlnější než s čím jsem letěl na této trase.R^

0/0
26.2.2014 13:54

D84a65v45i16d 64P95r59a18ž38á97k 6334582362426

Blahopřeji ruským bratrům k pěknému úspěchu R^

+2/−6
26.2.2014 12:42

P76e58t79r 16M10i84c36h61a41l 2280184561612

To máš teda pěknou rodinu ... A co dokázali? ;-D

+4/0
26.2.2014 13:57

P22a24v77e21l 23V74a56n27ě46č24e56k 4984443281501

8-o

0/0
26.2.2014 13:59

M48a46r12e41k 41F46l67e96k32a91č 1247832170331

Kolega Pražák (pravděpodobně i původem ) pravděpodobně naráží na vlastníky LETu. Nicméně nás to nemuže nijak rozhodit.

+4/−1
26.2.2014 15:41

P33a27v96e17l 43Š47e92b59e85k 8204823792240

doufám že Pražák jste jen jménem ikdyž plno senochrupů a drnohryzů se za pražáky vydává

0/0
26.2.2014 18:07

P39e43t33r 16K65r65e85j22z93e26k 7759246

Je úplně jedno kdo kunovický LET vlastní,hlavně že tam najde spousta lidí práci,které tady na Hradištsku fakt moc není.Než tam přišli rusové,tak se tam snad ani nic nevyrábělo.[>-]

+1/0
26.2.2014 18:30

P24e53t27r 55M29i97c90h49a93l 2220964581902

Klobouk dolů, tam dokáže přistát jenom opravdová Pan Pilot.

Co se týká toho samotného prodeje - jistě, dvě letadla, to není tak moc. Ale pokud se osvědčí, bude to nejlepší reklama.

+5/0
26.2.2014 11:48

P10e80t56r 88H60o90m57o61l32a 1380620986849

Před piloty smekám. Výborná reklama pro výrobce. Tak jim přejí další obchod, to je to, co potřebujem.

+15/0
26.2.2014 11:47

S57t27a30n20i38s11l30a91v 28P92á74n13e65k 3214912396309

Drsné letiště, jako, že není dostatečně hladké? To potom jo, Turbolet přistane i na travnaté ploše;-D

+2/−1
26.2.2014 11:23

T26e46r73e25z65a 84H38a33j43k34o27v62a 5917252644560

Uz jen ten pohled z kokpitu na tu mrnavou polovicni drahu.....uf

+4/0
26.2.2014 11:21

M44i50c72h28a82l 82Z94e37t98e80k 3878802840937

Já měl za to, že nejnáročnější na přiblížení je VQPR (Paro v Bhutánu)...

0/0
26.2.2014 11:14

J78a65n 31H11a21v25l34i68n91a 9424916869943

jelikoz tam pristava a319, tak asi ne....je to sice oproti vetsine divocina, ale toto je jeste nekde jinde

+1/0
26.2.2014 18:38

R76o12b39e36r76t 20K56r31o70k 2293212472434

Vypadá to, že mu na přistání stačila jen polovina dráhy.

+3/0
26.2.2014 11:06

J50a46n 26P83e96k56a 5473493543

vzlet ale možná využije celou... :)

0/−1
26.2.2014 11:26

P61a40t90r14i48k 32D74o58b40i36a94s 9877287343682

četls , je to do kopce

0/0
26.2.2014 12:52
Foto

T54o20m70á38š 71K18i45r20o62v 1765738875527

Pánové piloti, RESPEKTR^ Přistát na takovém místě chce nervy ze "železa". Před třemi dny jsem zrovna koukal na zmíněný dokument a o tomto letišti se říká, že pokud pilot začne přistávací manévr, MUSÍ ho dokončit, nebo prostě spadne. A při tom ještě musí dávat pozor na skalnatou bariéru na konci dráhy. Fakt RESPEKTR^

+23/0
26.2.2014 11:06

M45i44l49a54n 31S50i98r44o71k70y 2348552214881

MAXIMALNI respekt posadce..na lince tam lita opravdu par vyvolenych pilotu... Zadna moznost go around , zadny prostor pro minimalni chybu pri priblizeni, zradne pocasi .. klobouk dolu

+11/0
26.2.2014 11:01

J84a52n 54K32o21h56l 4393857851184

Dneska je tam aspoň asfaltová dráha, takže je to reltivně bez komplikací, ale pamatuju časy, kdy se přistávalo na nezpevněném povrchu, není to tak dávno..

+3/0
26.2.2014 10:50

A76l45e25š 29J37a36v73ů44r31e50k 2932909550420

to byly casy, co pradedo ? V mistni kavarne jeste popijeli yettiove a turistu jsi v Nepalu nepotkal .... :-);-)

+1/−8
26.2.2014 11:15

P96a83v69e19l 47N98e14d26ě96l56a 5356200324511

no nevím Aleši, ale ta betonová dráha tam je jenom pár let.

0/0
26.2.2014 12:09

D75a95v77i59d 57R40y77c84h34e78t17s45k95ý 9886331690930

Koukám že pokud se při přistání něco podělá tak nějaké opakované přiblížení asi nepřipadá v úvahu ;-D...

+2/−1
26.2.2014 10:49

P92a95t22r35i37k 85Z30i47m85a 2147607482687

Česko prodalo do Nepálu 2 (slovy dva) legendární stroje, kterým se podařilo přistát. A to rovnou do prestižní lokality - do samotného Nepálu, ve kterém jsou všechny stroje tohoto typu zastaralé.

Kdo nechválí, není Čech!

Co takhle prodat 50 ks opravdu moderní techniky američanům? Nebo alespoň nemluvit o prestiži, pane redaktore.

+2/−33
26.2.2014 10:47

J93a26r14o32s67l35a72v 44B43r24ü64m21m59e90r 7114123136

Co není na nových L-410 nemoderního?

+5/−2
26.2.2014 11:04

J24a91r36o62s41l23a20v 26B47r19ü56m21m71e36r 7274453656

Kurňa, napsal jsem to úplně blbě, Chtěl jsem napsat, co je na nových L-410 nemoderního?

+10/0
26.2.2014 11:09

P83a89t41r73i30k 97Z95i58m59a 2817577232777

Ale jistě jsou skvělé a supermoderní, že? Ale o to tady vůbec neběží. Proč je prodej 2 ks do Nepálu prezentován jako prestižní? A proč na tom všem tak strašně záleží? Proto že jsou od českého výrobce?

Mě je úplně fuk, jestli se tady bude vyrábět 10 ks českých letadel ročně. Zrovna tak je jedno, zda se tady vyrábí 100 ks švédských nebo korejských. V dnešním globálním světě je to všem úplně fuk, jestli ČR dodá Nepálu 2 letadla, nebo jestli je škodovka česká nebo německá. Podstatné je, zda firmy, které tu působí, vytvářejí zajímavá pracovní místa pro vzdělané lidi a zisk a platí tady daně, a zda jsme technologicky na špici. Všechno ostatní je propaganda na úrovni národního obrození.

+1/−23
26.2.2014 11:14

J94a28r45o82s88l67a22v 15B61r13ü93m16m30e26r 7264333706

Tak jak jste to napsal, tak defakto to prodali Rusové, jelikož LET je teď ruská firma. Ale je to konstrukce českých hlav a vyrobena českýma rukama, a zisk jde do Čech, z kterých jsou tito pracovníci zaplaceni. Mně je to také jedno, komu která továrna patří. Ale je to zajímavý článek ,že u nás vzniklá technika je použitelná v tak extrémním prostředí.

+7/0
26.2.2014 11:27

J87a46n 74P92r16i21c70h38y92s93t39a13l 8811418613

No zrovna tohle je v clanku napsano spravne. Je to slovacka firma, takze z toho zisku do Cech asi moc nepujde. I vetsina tech hlav a rukou je moravskych. Zisk jde do CR, ale ne do Cech :-)

0/−2
26.2.2014 17:56

T12o69m 24P38á75l87e46k 1581336599318

Prestižní to je pane Zimo. Kolik zemí na světě vyrábí a prodává letadla? Zkuste si to zjistit, než začnete prudit a trollovat. A na to, jaká jsme pidizemě je to opravdu úspěch hodný chlubení se. [>-]

A jak píšete, Kunovice vytvářejí pracovní místa, tak nevím o co Vám jde. Chcete být zajímavý a cítíte se osamněle, že sem vkládáte takové nesmysly?

+10/0
26.2.2014 11:31

P86a46t67r10i80k 79Z35i87m92a 2207477832877

Čekal jsem, že mě všichni hrdí Češi rozcupujete a zadupete do hlíny jako správného kverulanta, který hrdě neplácá packami nad světovým úspěchem ze Slovácka. Tipoval jsem, že dostanu +1/-20, zatím mi vlastenci dali +1/-11, což jde ;-D

Tohle asi není to správné fórum pro diskusi o ekonomických aspektech tohoto obchodu, zdá se, že jsou zde spíše nadšení fanoušci letadel jako takových. Ani jsem nečekal, že by se někdo z vás nad mou provokací hlouběji zamýšlel.

0/−10
26.2.2014 11:55

P16e74t53r 94K72u82b12a 3799700410

Neboj, na těch -20 se ještě dostaneš. No a ten +1 sis už dal.:-)

+2/0
26.2.2014 12:06

P13a59t11r86i57k 82Z51i87m51a 2437847342337

Nedal, nejde to. Sám sobě dát +1 nejde :-)

0/0
26.2.2014 12:31

K70a91r22e58l 76N92a48s51t63o84u35p31i10l 3430501840501

Nad tvým tupým příspěvkem opravdu není třeba se nějak hlouběji zamýšlet...

+1/0
26.2.2014 12:35

K57a51r25l15a 63N49o79v92á77k15o51v31á 4954502135817

Tak původně jsem to neměla v úmyslu, ale když si to to říkáte, tak vám ten minus dám ;-D

+1/0
26.2.2014 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.