Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trest za tragickou rallye padne v květnu. Zbývá zodpovědět řadu otázek

Až v květnu zřejmě padne verdikt o tom, kdo zavinil smrt čtyř dívek při předloňské rallye v Lopeníku. Po dosavadním třídenním soudním projednávání zůstává spousta nejasností, k hlasům o podceněném zajištění závodu ze strany organizátorů se přidal i starosta obce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28a15m85i77l 90K68o19l22á90ř 6160190734

Motorismus je asi jediný "sport", kde sportovci zabíjí své fanoušky a ještě za to nenesou zodpovědnost...

+2/−1
14.2.2014 23:29

T79o76m 42P60á95l57e80k 1591706799508

"Nebylo z toho jasné, kam můžu jít a kam ne," vysvětlila u soudu obyvatelka Marie Pomajbíková.

A co tak vzít rozum do hrsti? Prostě se v blízkosti rychlých aut vůbec raději nemotat.

+5/−1
14.2.2014 15:18

T72o72m19a83s 77N94o90v30o95t25n69y 3441556208539

Mně ti lidi přijdou nesvéprávní, nemůžu si pomoct. Asi je to dnešní dobou, že musíme každého vodit za ručičku nebo nevím. Logicky tak jako nelezu pod kola normálnímu provozu, tak nepolezu pod kola závodním autům. Pokud mě to nezajímá jako diváka, tak prostě zůstanu tu hodinku, hodinku a půl co trvá 1 RZ doma nebo si ten den naplánuju třeba výlet jinam. Když mě to jako diváka zajímá, tak snad mám hubu a zeptám se kde můžu stát a dívat se a od toho tam je ten pořadatel, který má říct kde jsou povolená místa a vykázat ze zakázaných míst (a nemusí to být primárně ani označeno - pokud by ten kluk dělal co má a vykázal je, nestalo by se to. Školení měl a bylo dostačující. Že se to místním, kteří teď drží basu proti těm zlej zbohatlíkům co jezdí rally, zdálo chaotické, tak to dělat nemusel. Navíc teď konečně je v článku informace, že ty holky to školení měly taky a stejně lezli kam neměly.

V každém případě - vina řidiče to absolutně není (jede na uzavřené komunikace), u pořadatele závodu taky ne (pokud se neprokáže že to školení nebylo, ale má to potvrzené, podepsané), padá to na hlavu toho kluka a částečně těch holek. Bohužel je to tak.

A starosta by měl být potichu, on to povolil, nemusel. A pokud vím, nebyla to první rally v Lopeníku myslím.

+4/0
14.2.2014 16:09

M16i19c35h47a43l 98B17a27š10t40a 6614570955554

Nesouhlasím. Cokoliv udělali místní špatně, tak hodnotíte jako naprostou ztrátu soudnosti. Cokoliv mohli udělat organizátoři lépe, hodnotíte jako naprosto nadbytečné. To je prostě zaujatost. Pak se divte opačným reakcím. Bejt starostou obce tak organizátory ženu svinským krokem !!

+1/0
14.2.2014 17:48

P30a16v90e47l 54J24e97ř50á94b46e13k 7171372234827

O tom, zda školení bylo dostačující rozhodne soud. ne my pisálci, kteří máme vše přes média.

Pokud ale uvádíte, že školení traťových pořadatelů  bylo dostačující, zřejmě jste tam byl a máte zájem či nějaký jiný profit na tom, aby veřejnost se přiklonila k verzi pořadatelů, že oni nic nezanedbali. A že vše je jen na mladém pořadateli, který pořadatelem byl poprvé v životě.

0/0
14.2.2014 18:48

R58a80d26e89k 61M11i69t16a63s 6691248351380

Vetsina nestesti je souhra vice udalosti. A to se stalo i tady. Neznali komisar, ktereho pravdepodobne nezajimalo a nebo vubec nevedel co ma delat a radeji se vybavoval s holkama, ridic, kterej mel minimum zkusenosti a spatna pravidla pro poradani techto akci. Ale nejvetsi vinu na tom ma bohuzel ten kluk. Rad bych vedel jestli podepsal nejakej papir ze byl radne proskolen na tuto akci, pokud ji podepsal tak si odpika peknych par let ve vezeni.

0/0
14.2.2014 13:47

P20e76t60r 94N59i68v48n28i24c23k48ý 3292154615937

Někde psali, že za to měl i pětikilo.

0/0
14.2.2014 13:48

Z95d47e62ň13k20a 71V27e77s97e25l39á 8399545887770

V jenom z minulých článků psali, že ten kluk podepsal něco, co ani nečetl, jenom že prý tam bylo logo Barum Rallye.

0/0
14.2.2014 13:53

R47a59d37e36k 69M17i92t40a76s 6281338891410

tak pokud podepsal ze byl proskolen, tak pak je to jasne a mel by dostat tak 20 rok za 4 zmarene zivoty

0/−1
14.2.2014 13:57

Z97d75e47ň61k50a 11V12e75s85e39l90á 8569725497320

O délce trestu nechci spekulovat, protože tím nejhorším trestem pro toho kluka je to, že kvůli jeho pochybení zemřely 4 holky, navíc jeho kamarádky, resp. přítelkyně.

0/0
14.2.2014 14:06

M42i89c49h13a83l 83B93a39š37t23a 6434100695774

A jsem tu zas ;-D Ještě je na iDnesu článek o pravidlech pro pořádání. Docela zajímavý čtení, jen diskuze je slabá ;-)

0/0
14.2.2014 17:49

V54á20c79l94a97v 54K18u82ž41e62l17í36k 6364469575617

Ať si závodníci jezdí na uzavřených okruzích, do přírody a mezi baráky takový závody nepatří, tenhle sport nechápu, jestli se to dá nazvat sportem...

+1/−5
14.2.2014 12:46

Z49d39e26ň45k66a 36V95e90s98e91l93á 8909625677210

Odpusťte mi mou ironii v souvislosti s tímto smutným a vážným tématem, ale šachy se také řadí mezi sporty. Dají se podle Vás nazvat šachy sportem?

+1/0
14.2.2014 14:11

M72i87c41h85a68l 22B11a61š69t37a 6434440405294

Ano. A bezpečným sportem. I když možná někdo může dostat infarkt z některých situací na šachovnici ...

+1/−2
14.2.2014 17:51

T52o30m85á12š 10V75a84n48č29u47r38a 4748225670128

Vím, že fantazíruji, ale zrovna někteří šachisté mohou být dosti nestabilní. Na první pohled jsou hodně soustředění a koncentrovaní, ale právě toto může být i časovanou bombou, kdy jim rudnou nervy a zaútočí na soupeře. Tudíž i šachy nelze považovat za bezpečný sport. Problémem je vždy lidský faktor. A pokud má člověk sklony ublížit jiným, tak nic není bezpečné.

0/0
17.2.2014 22:29

T63o19m90a46s 71N53o67v25o72t68n29y 3631696148439

Právě že to nechápete, to bude ten problém. Já taky nechápu jiné sporty, ale nebudu se k nim vyjadřovat nebo je chtít zakazovat jako stádo v ČR.

+1/0
14.2.2014 16:12

T15o66m67á56š 64K60u74c48h42a81ř 3187721218551

Obydlená vesnice nemůže být závodní dratí. Stejně jako nemohu v Praze zorganizovat střelbu ostrými, tedy vyhlásit "Dnes nevycházejte z domu, my si tu budeme hrát na vojáčky.", tak nemohu říct "Dnes nevycházejte z domu, mi si tu hrajeme na závodníky.". A dávejte mi zabednění fanoušci tohoto "sportu" klidně mínuska.

A to že nějaký pako vede trať vesnicí závodníky zodpovědnosti za zabití nezbavuje, mají vlastní rozum, aby posoudili, kdy někoho ohrožují na životě (pro svoje potěšení) .

Přirovnal bych to k tomu, že vám dám nabitou pistoli a řeknu "Střelte toho kluka, je to bezpečné.". A vy střelíte a zabijete ho. Pak ať se vám to líbí nebo ne, jste i vy vrahem.

+2/−8
14.2.2014 12:33

Z47d49e73ň72k86a 57V69e40s79e31l37á 8169585417430

"A to že nějaký pako vede trať vesnicí závodníky zodpovědnosti za zabití nezbavuje, mají vlastní rozum, aby posoudili, kdy někoho ohrožují na životě" - Závodníci předpokládají, že diváci budou respektovat pokyny organizátorů. 

Navíc srovnávat Prahu a Lopeník je skutečně směšné. Díval jste se na mapu, jak vůbec Lopeník vypadá? Že to je de facto jenom několik porůznu rozesetých domů? 

A to srovnání s nabitou pistolí je skutečně už totálně mimo. Rv

+4/−1
14.2.2014 12:49

J84a13k26u28b 65S76e34m40e16r10á43d 2167536401701

no to o tech rozesetych domech zkuste rict rodicum tech mrtvych

+1/0
14.2.2014 13:27

Z33d21e85ň16k10a 56V72e25s30e39l70á 8289195977260

Pane Semeráde, to o rozesetých domech bylo myšleno především v porovnání se zastavěností Prahy.

Ale když se to vezme do důsledku, tak i kdyby všichni stáli takto blízko trati i někde v polích, tak dopadlo by to jinak? Ano, trochu - nebyl by rozbitý plot a zranění v zahradě, protože by tam plot ani zahrada nebyly. Ti lidi by ale pořád byli blízko trati v místě, kde neměli co dělat.

+3/−1
14.2.2014 14:09

M83i39c47h41a82l 49B74a86š18t39a 6284830965484

Jojo. A vidíte, já se snažil minule diskutovat věcně a nezaujatě, ale Tomáš to napsal tak jak mu "zobák narostl". Drsně, ale jasně. Ty mínusy si nezaslouží ...

+1/−4
14.2.2014 17:56

P55a50v68e95l 73J76e96ř45á35b30e56k 7771122684547

V Praze se podobné závody ještě před několika roky pořádaly taky. Jezdilo se ze Strahova myslím do Hořovic či tam někam. A nebo se jezdilo okolo Strahova. Mám pocit, že i tam byly problémy s nehodami závodníků.

0/0
14.2.2014 18:52

Z49d56e94ň69k87a 90V45e89s69e10l32á 8909375467410

On vlastně hned úvod Barumky je ve Zlíně, a to přímo v centru... ;-)

0/0
14.2.2014 22:11

T22o48m43á96š 46K41u31c72h67a39ř 3307201618501

"Závodníci předpokládají, že diváci budou respektovat pokyny organizátorů. " Závodníci ale musí také vědět, že tam žijí lidé, a třeba taky děti. Stejně jako když jedu kolem školy, nebo autobusu na zastávce tak zpomalím, přestože bych mohl pohodlně "předpokládat", že mi tam nikdo skočit nesmí. I blbečkovi musí být jasné, že obydlená vesnice není uzavřenou tratí, a není tam možné spolehlivě zabránit přístupu k trati, takže jakékoli hraní si na závodníky zde je hazardem se životy.

0/0
19.2.2014 8:42

Z95d57e29ň27k19a 16V70e72s43e50l53á 8849615767600

Srovnávat jízdu po ulici kolem školy a závod - blbost!

A k ostatnímu se už ani nebudu vyjadřovat, protože existují jistá bezpečnostní pravidla, se kterými by měli organizátoři obyvatele dotčených obcí seznámit (jak a nakolik se to děje, to netuším), ale v první řadě je tady prostě a jednoduše selský rozum a pud sebezáchovy + v případě dětí fakt, že za ně zodpovídají rodiče a pokud ti vědí, že se v určitou dobu pojede v obci nebo poblíž RZ, tak buď děcko ven nepustím, nebo - pokud se chce dívat - jdu s ním.

0/0
19.2.2014 10:59

T82o17m 95P22á44l91e20k 1461896309218

Mě třeba vadí, obtěžuje a limituje, že se z ulic v Praze dělá běžecká dráha a cyklistický velodrom. :-( RvRvRv

+2/−1
14.2.2014 15:20

T52o19m62a47s 25N32o15v69o59t48n81y 3931796268249

Jako demagogie dost slušný, jinak samozřejmě totální blábol. Já myslím jestli viníkem není třeba zakladatel továrny Mitsubishi podle vaší logiky, protože kdyby tu firmu nezaložil, tak se ta nehoda třeba nestala.

Problém je jediný - ten kluk nedělal co dělat měl. Nic víc nevymyslíte. A dobře, ať soud posoudí, proč to neudělal. Jestli vlastní hloupostí, leností nebo třeba bylo nějaké pochybení při školení. Ale primární chyba je u něj.

+3/0
14.2.2014 16:15

M13i42c71h33a12l 90B77a86š16t61a 6684360545544

Hmmmm. To se ještě uvidí, jakej bude rozsudek a jaký bude jeho zdůvodnění.

0/0
14.2.2014 18:09

Z83d23e36ň16k72a 25V50e61s90e40l90á 8469465547540

Prosím vás, přestaňte už spekulovat nad možnou vinou řidiče. Stát se to v běžném provozu, tak budiž, dohady by byly na místě. Jenže se to stalo na uzavřené závodní trati, kde je cílem jedno: dojet do cíle v co nejrychlejším čase. 

Ano, auto vyletělo z trati, nabouralo do plotu, ale kdyby ti lidi nestáli, kde neměli, tak by to s největší pravděpodobností odnesl jenom právě ten plot. 

A pokud klukovi nebylo jasné, kde teda ty zakázané zóny jsou, odkud má ty lidi vyhazovat, tak se měl někoho zeptat nebo to měl úplně odmítnout. 

Znovu píšu: je mi těch 4 holek líto (hlavně té nejmladší, ta skutečně nemohla vědět, že stojí někde, kde nemá), je mi líto jejich rodin a kamarádů, ale bohužel - stály někde, kde neměly, a dvě z nich to nejspíš i věděly. :-/

+6/−1
14.2.2014 10:53

A23r57n57o40š49t 21S93t32á86r87e48k 4282170705694

Přesně tak.

Navíc je nezajímavé, že traťový komisař nemá pravomoc něco divákům zakázat. On je tam -krom jiného- od toho, aby v případě, že se diváci octnou, kde nemají, na to ihned upozornil pořadatele.

Všechno dohadování bude jen o tom, jestli byl pořadatelem řádně a prokazatelně poučen.

0/0
14.2.2014 11:32

J37a26k53u10b 32S93e37m20e66r88á17d 2397266311711

na druhou stranu, kdyby auto do plotu jen nenarazilo, ale projelo do zahrady a prejelo lidi tam?

0/0
14.2.2014 13:29

Z21d60e86ň50k68a 17V23e22s96e96l52á 8739245227500

Pak by nastala otázka, jestli ti lidi nebyli upozorněni i na toto riziko a nebylo jim doporučeno, že se na zahradě po dobu RZ nemají zdržovat.

0/0
14.2.2014 13:34

P38e62t22r 72N33i29v76n19i38c11k22ý 3342624125387

Je (bylo) takovéto upozornění běžné? Jak průkazně mohou organizátoři prokázet, že řádně a všechny upozorňovali?

0/0
14.2.2014 13:47

Z54d14e24ň56k70a 26V55e94s19e81l86á 8579465857190

Tak toto skutečně nevím, protože nejsem organizátor. To se ptejte jich.

0/0
14.2.2014 13:52

P95e40t66r 92N73i93v88n86i68c59k48ý 3372664725597

Nejde jen o tuto kokrétní akci, ale o běžnou praxi na těchto závodech.

0/0
14.2.2014 13:53

Z77d22e10ň71k43a 50V44e69s18e35l81á 8909945267370

Opakuji: Nevím, nejsem organizátor, Ptejte se organizátorů.

0/0
14.2.2014 14:04

M20i93c31h79a64l 36B24a66š71t70a 6614390295664

Prdlajs ! To máte vědět, pokud chcete hodnotit z pozice, že je přece jasné, že chybu udělal JEN ten kluk.

0/0
14.2.2014 17:59

Z83d57e95ň56k80a 25V23e97s67e73l19á 8349965267570

Pane Bašto, pokud vím, tak se zatím zrovna moc neřešilo, zda a jak byli lidi upozorněni, jestli se po dobu trvání RZ nemají po dané zahradě pohybovat. Předpokládám, že je rozdíl mezi tím, když je potřeba vyznačit zakázaný prostor mimo oplocený pozemek a vykazovat z tama lidi, a tím, když je riziko, že auto prolítne plotem na zahradu. Navíc jsem nikdy nikde nepsala, že za zraněné na zahradě může ten kluk. Ten zřejmě může za ty 4 mrtvé dívky, se kterými stál kousek od tratě.

0/0
14.2.2014 22:04

M14i85c62h14a77l 63B31a10š55t78a 6374960565724

Hm. Protože nikdo nemůže vědět, kam až může havarující auto doletět resp. kam až určitě ne vzhledem k max. rychlosti, tak mne zajímá, jak se řeší při výběru trati zástavba. Zvlášť na venkově, kde je možnejch cest minimum. Tak sem s někým, kdo to ví.

0/0
14.2.2014 22:34

Z56d76e77ň72k17a 77V16e24s16e47l29á 8799385787180

Ale on to někdo může vědět - dá se vypočítat, kam až může auto doletět (a beztak na to existuje i nějaký program na PC). Fyziku neošidíte.

Organizátoři by to měli vědět. Zkuste několika z nich napsat. ;-)

0/0
14.2.2014 22:40

M81i96c61h15a41l 74B54a13š34t42a 6144790785424

Ne-e. Ať se zapojí sami.

0/0
15.2.2014 7:32

Z34d80e68ň44k69a 69V27e45s76e29l48á 8849955187560

Cože? 8-o

0/0
15.2.2014 9:54

M88i70c25h12a30l 27B10a29š24t58a 6214510445124

A-Ť-S-E-Z-A-P-O-J-Í-S-A-M-I. Mají svůj úhel pohledu a diskuze je veřejná.

0/0
15.2.2014 9:59

Z28d13e52ň72k20a 36V67e86s54e57l19á 8729225377440

Aha - prvně to vypadá, že chcete znát nějakou informaci, ale když Vám člověk doporučí, ať se obrátíte přímo na ty, kteří by o tom měli být nejlépe informovaní, tak začnete "argumentovat" veřejnou diskuzí. :-P Rv Tak si rozmyslete, co vlastně chcete - remcat tady, nebo se dozvědět informace?

0/0
15.2.2014 10:15

M68i63c54h15a28l 37B34a56š89t17a 6264320605514

Jakej vztah máte k rally ? Jezdíte ? Váš partner ? Organizujete (asi ne) ? Jste fanoušek ? Mně je úplně ukradená. Jestli bude nebo ne je mi dokonale jedno. Zajímá mne asi jako chřipková epidemie - má fatální důsledky a rád bych věděl, co s tím.

0/0
15.2.2014 10:46

M44i50c54h67a34l 35B84a46š65t91a 6644830775444

Jestli dá, sem s tím. Jestli ne, pryč s tím !

0/0
15.2.2014 10:53

Z57d25e74ň68k89a 55V12e31s75e82l79á 8569225847240

I když Vám do toho vlastně nic není, tak jsem příležitostný divák - když jsem někde poblíž místa, kde se jede rallye (zatím teda výhradně Barumka), mám čas, není hnusně a chce se mi, tak se třeba zajdu na nějakou tu RZ podívat.

Když je Vám tak ukradená, tak proč se tady tak rozčilujete a dohadujete? 

Á propos - chřipková epidemie taky mívá fatální důsledky, takže co s tím? ;-)

0/0
15.2.2014 11:14

M47i63c46h59a69l 32B96a67š38t71a 6824760435384

Nic mi do toho není. Nerozčiliju se. A už nemám čas (Vám) cokoliv vysvětlovat - přečtěte si, co jsem Vám všechno napsal. Tedy, jsetli budete chtít.

0/0
15.2.2014 11:22

R69a68d62e44k 69M72i21t72a68s 6161848811530

Cim vice o tom premyslim, tak za to muze poradatel uz vyberem trati .

0/−2
14.2.2014 13:51

Z93d51e45ň57k51a 14V88e52s17e49l45á 8249965967540

Jezdí se spousta jiných RZ mezi domy... Jak jsem už napsala - nestát tam ti lidi, tak by to možná odnesl jenom ten plot a nebylo by z toho takové haló.

+2/0
14.2.2014 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.