Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Traťový komisař z Lopeníku vypověděl, že místo nehody nebylo označené

Soud začal rozplétat smrt čtyř dívek při rallye na Lopeníku, která byla nejtragičtější událostí v dějinách motoristických závodů v zemi. Dvaadvacetiletému traťovému komisaři Petru Pláškovi hrozí až šestileté vězení. U soudu vypovídala i dvojice závodníků, elitních brněnských právníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

5379263226102

Půlhodinové školení před závodem je naprosto nedostatečné, obzvlášť u lidí, kteří absolutně nemají s pořadatelstvím žádné zkušenosti. Kteří to nikdy v životě nedělali. To je dost jednoduché, svalit vinu na mladého kluka, který k tomu přišel "jako slepej k houslím". Každý pořádný právník by ho z toho vysekal, ale asi nemá dostatečně dobrého právníka. Vinu mají všichni, pořadatelé i školitelé, dát klukovi hodinu před začátkem podepsat kus papíru, aniž by měl možnost si to pořádně nastudovat, tak to si myslím, že je nedostatečné a příručku, jak se chovat jako pořadatel, nastudovat za pochodu, to si to "někdo " moc ulehčil!!! Je to nespravedlivý soud a já doufám, že v tom ten kluk nezůstane sám!!! Silniční policista také nepřijde z ulice a nešoupnou ho rovnou na silnici, aby hájil zákony. Na to se musí nějaký čas pečlivě připravovat, studovat, udělat zkoušky. Tady jde o životy a oni klidně postaví na místo pořadatele kluka, kterému dají nedostatečné, půlhodinové školení. A soud jim to žere?

A co ti postižení? Jestliže bylo místo označené, předpokládám, že uměli číst a byli za své jednání odpovědní. Byla to souhra nešťastných náhod, to jistě, ale není jen jediný viník!!!!!!!!!!

+1/0
12.2.2014 12:59

V72á73c66l12a27v 66K98u28ž38e80l51í89k 6584789855817

Závody patří na uzavřené okruhy, ne ven!!! Tenhle sport nechápu, to není sport, ale nesmyslná zábava vypatlaných mozků.

+3/−2
12.2.2014 8:41

M27i38l80o56š 59B18é84m 6154119812853

Platí to i pro závody maratonců a cyklistů?

0/0
12.2.2014 9:39

V84á15c85l95a26v 96P30o13l82á21š81e30k 9146720401917

Když oni říkají, že na uzavřeném okruhu by to pro ně nebylo to pravé "vzrůšo".

+1/−1
12.2.2014 9:40

P93a36v63e35l 43M25a19l17i78n47a 9368283548450

Je to tragédie, ale lynčování toho kluka ničemu nepomůže.

+1/−3
12.2.2014 0:53

A85n54t67o57n23í23n 37T97i65c15h52e91r88a 6646298173766

Nikdo ho nelynčuje. Je souzený a pravděpodobně bude odsouzený.

+1/0
12.2.2014 6:57

V73á47c36l64a10v 37P51o93l89á77š31e70k 9826810211947

Těch, kteří mají na této tragédii svou část viny, je víc,a ti odsouzeni nebudou.

0/0
12.2.2014 9:42

M13i73l55o11š 58B37é53m 6464369772503

Protože mrtvé soudit nelze.

+4/−1
12.2.2014 9:49

M21i16c27h53a11l 35B54a46š63t34a 6374180795304

Tak borci a borkyně - na závěr - svalit odpovědnost na toho kluka nestačí. Ten si to ostatně odskáče víc než dost. Vaše oblíbená zábava má zásadní organizační nedostatky a čím dřív s tím něco uděláte, tím líp. Jinak budou bohužel dál umírat lidi.

+4/−1
11.2.2014 20:21

Z31d58e23ň98k55a 71V24e73s69e28l81á 8479955807690

Ano, zásadním nedostatkem této zábavy jsou diváci ignorující pokyny organizátorů a pohybující se v místech, kde nemají co dělat. A v tomto případě bohužel i komisař neplnící svou povinnost.

+4/0
11.2.2014 20:26

P72e79t62r 50N10i96v56n63i10c80k58ý 3752644675937

Principiálním nedostatkem je, že pořadatelé nedokážou zajistit bezpečnost po celé trati. A to nedokážou na 100% nikdy.

.

Jsem zvědavý, jak se k budoucím pořádáním takových akcí postaví obce, přes které budou chtít jet.

0/0
12.2.2014 9:05

Z77d28e18ň47k34a 98V44e65s16e56l90á 8979165707800

Principiálním nedostatkem je absence respektu diváků a absence jejich zdravého rozumu a pudu sebezáchovy. Jak jsem napsala už níž - v jiných zemích žádná podobná bezpečnostní opatření nejsou, diváci jsou všude kolem trati na své vlastní nebezpečí. A jak často slyšíme o tom, že některý z nich zemřel?

Osobně si myslím, že obce, které už mají zkušenosti, to povětšinou zase povolí.

+1/−1
12.2.2014 9:41

M86i60c84h27a80l 85B40a36š19t56a 6504940715984

Třeba mají lepší závodníky ;-) Jezdí rozumněji, tolik nebourají a když, tak do k tomu vyhrazenejch zón. Jinak buďte bez obav, stejně jako obyvatelé obcí mají málo zdravého rozumu, tak jejich představitelé ještě míň a povolí kdeco. No a pak se jedna parta inteligentů bude dohadovat s druhou, jestli je ta třetí je dost inteligentní, jinak by byla přece přežila, ne ?

0/0
14.2.2014 6:07

Z58d24e60ň73k88a 68V15e82s38e86l91á 8549715247260

"Třeba mají lepší závodníky, jezdí rozumněji, tolik nebourají." - ;-D;-D;-D Je příjemné se takto téměř po ránu zasmát. ;-)

"tolik nebourají a když, tak do k tomu vyhrazenejch zón" - Jenže ono to místo, kde ti lidi v Lopeníku stáli, bylo místo, o kterém píšete jako o "vyhrazené zóně"...

Za celý rok se jede několik RZ vedoucích nějakou obcí nebo její částí. A kolikrát za ten rok se stane havárka právě při RZ v obci? Tak nevím, proč by to obce neměly povolovat, pokud to obyvatelům nevadí... Upřímně - kdyby mně měla jet kolem baráku nějaká RZ, tak by mi to nijak zvlášť nevadilo. ;-)

0/0
14.2.2014 9:49

M10i61c89h57a52l 88B60a69š92t85a 6174260435894

Jasně, to byl extrém ;-) Ale bacha na pásky, až se půjdete podívat ;-D

0/0
14.2.2014 17:22

Z65d47e68ň18k55a 58V15e95s36e16l22á 8669355867950

Nebojte - byla jsem už na pár RZtách a pořád žiju. ;-)

0/0
14.2.2014 21:51

V58á75c13l12a49v 27P11o78l79á54š98e95k 9336120311987

Dále organizátoři, kteří špatně školí komisaře a nedohlížejí na jejich práci. Dále automobilový svaz, jenž nepožaduje po organizátorech lepší zajištění bezpečnosti. A konečně vedení obcí, které tyto závody na své území pustí.

0/0
12.2.2014 9:38

Z18d44e88ň52k79a 75V21e80s58e78l41á 8539445977460

Pokud se někomu zdá proškolení nedostatečné, ať komisaře nedělá. I jako laikovi je mi jasné, že pokud je někde zakázaný prostor, tak je mou povinností coby komisaře z tama ty lidi vyhánět. A pokud pryč nejdou, tak od toho jsou vysílačky, aby se to ohlásilo výš. Tečka.

0/0
12.2.2014 9:46

Z92b34y62n80ě28k 80K39o46ř41í89n43e66k 9674383579362

Ste někdy na tom školení byl a vy víte co požaduje FAS?

0/0
12.2.2014 12:39

D25a80n17i26e42l 33M64a96r50t40í23n58e68k 4503893973319

Jediny co mi na vsech tehlech pripadech vadi je touha poskozenych na tom jeste pekne vydelat :(

+1/−5
11.2.2014 19:57

D75a67n51i88e14l 83M15a82r81t18í33n98e46k 4733483673449

A v cem presne panove Vymola a Bašta nesouhlasíte ? Neřikám chtít spravedlivej trest pripadne odskodny na pohreb a dalsi nalezitosti s tim spojeny, ale takhle to proste je prachsprostá touha na tom vydělat a bejt diky tomu zabezpečenej :)

0/−2
11.2.2014 22:05

M73i84c15h50a20l 77B53a55š64t84a 6564730495904

To Vám Danieli těžko vysvětlím. Zatímco my tady planě plkáme, blízcí těch obětí, jakkoliv se chovaly neadekvátně situaci, utrpěli ztrátu. A za to chtějí přinejmenším satisfakci. Prostě si nějakej chytrák usmyslel pořádat závody nebezpečnejch auťáků v jejich vesnici a dopadlo to fatálně. A ten chytrák je teď zatraceně rád, že to navlékl tak, že celá zodpovědnost padá na jednoho člověka, které ho si najal. A to je podstata téhle diskuze tady - zkuste si představit, co byste dělal(i), pokud by zemřel někdo z Vaší rodiny .... dál nemá smysl cokoliv psát.

0/−2
12.2.2014 6:07

D58a30n17i98e87l 66M37a92r14t49í73n53e29k 4803903663589

Klidne si tomu neverte ale rozhodne bych z toho nechtel vytriskat miliony jako odskodny :)

0/0
12.2.2014 12:05

M15i35c68h13a26e58l62a 41L92h65o82t62s72k37á 2399356528477

Ja hlavně nechápu kdo by nesl vinu, kdyby tam porazili nekdo na návsi, nebo na te zahradě. To jsou tamni obyvatelé v dobe zavodu vezni ve svem dome? A je v takovem dome bezpecno?Ja to uvazovani zkratka nechapu.tohle preci mezi domy nepatri=:(

+6/−3
11.2.2014 19:15

Z51d72e33ň57k18a 23V66e85s27e83l82á 8839485167890

Pokud by náves nebyla součástí uzavřené závodní trati, tak by se to řešilo jako běžná nehoda, kde by se přihlíželo jak k vině řidiče, tak k vině chodce.

Pokud by náves byla součástí uzavřené trati, tak by se řešilo, jestli tam ti lidi měli co dělat a jestli sami dodrželi všechny bezpečnostní záležitosti.

Co se týká zahrady, to nevím, jak je to tam ošetřeno.

Jenom si dovolím podotknout, že RZ obvykle trvá asi hodinu, takže se nejedná o "domácí vězení" na půl dne. A předpokládám, že všichni jsou o chystaném závodě dostatečně dopředu informovaní, takže tomu mohou svoje plány přizpůsobit.

+1/−1
11.2.2014 20:19

J41a37n 91M58o33h10y25l80a 6392839509771

Nejen jsou informováni. Především tam žádná vést nemusí, pokud k tomu nedá místní úřad souhlas. Pořadatelé si skutečně nemohou vést trať kde se jim chce. Vždy potřebují souhlas obce na jejímž území trať má vést.

0/0
12.2.2014 7:41

Z39d72e55ň18k69a 65V18e63s36e32l61á 8869275407910

Souhlas obce je snad samozřejmost, proto jsem ho nezmínila.

+1/0
12.2.2014 9:38

Z11b53y27n35ě78k 65K78o88ř52í89n29e62k 9164233799742

Ohledně zahrady. Pořadatel nemá právo "vykázat" majitele ze svého pozemku. Může ho pouze upozornit že stojí na nebezpečném místě a že zde stojí na vlastní nebezpečí. Navíc pokud si tam pozve diváky tak zodpovídá i za ně.

0/0
12.2.2014 12:43

Z33d18e97ň84k55a 42V42e14s53e75l59á 8809705707830

Děkuji za upřesnění. :-) Říkala jsem si, že lidi bydlící podél tratě asi bývají nějak upozornění, že se může stát cokoliv, čili bohužel i to, že jim může auto vlítnout do zahrady (protože plot to auto těžko zadrží).

0/0
12.2.2014 12:49

M93i96c76h63a93l 22B52a57š76t85a 6544300385144

Může nebo má povinnost ? Má majitel právo vykázat pořadatele do bezpečné vzdálenosti od svého pozemuku ?

0/0
12.2.2014 13:54

M86i28c21h45a13l 98B79a13š59t27a 6774450295494

... i s jeho putovním cirkusem, samozřejmě ...

0/0
12.2.2014 13:55

J33a32r45o84m97í24r 68K80u45b51i95s 1798368402437

Za každou nehodu je zodpovědný ŘIDIČ a ne traťový komisař.Kdo nezvládne závodní auto ať jezdí na šlapacím auťíčku.

+3/−14
11.2.2014 18:40

T90o42m89a83s 37N67o30v39o51t66n83y 3641826608739

;-D No a kdo jako Ty neumí používat tu kouli na krku, tak ať nepíše radši nic

+11/−2
11.2.2014 18:42

T63o23m19a92s 40N98o49v35o79t15n80y 3501436228319

Téměř vše již bylo v diskuzi řečeno, jen dvě poznámky:

1) Ten kluk tvrdí, že se po nehodě natahovaly pásky - ano, je to docela možné, že by třeba jako označení místa nehody aby tam nelezl každý čumil? Místo označeno bylo jako zakázaný prostor, to je vidět z on-boardů, takže s tím neuspěje, že to nebylo označeno.

2) Původně se psalo, že ty holky měly také dělat pořadatelky, ale nedělaly. Ale už se nepsalo, zda měly školení, protože pokud ano, tak je chyba i na jejich straně, protože lezly někam kam neměly. Pokud ne, je to chyba jednoznačně toho kluka, věděl co má dělat a teď se vymlouvá.

+6/0
11.2.2014 18:40
Foto

Z43d28e44n60ě62k 47O50t14č84e58n90á42š60e57k 7400922383389

Ten klučina-tratový komisař, je ,neboli má velký podíl na tragedii ALE není v tom sám. 1)Kdo takhle mladého kluka poslechne?..2)Nedokonalé školení? 3)Pravidla závodů-zajištění,výběr tratových komisařú(takhle mladé NE! (minimálně 25...30let) 4)Co je na značce zakaz vstupu?O tři metry vedle ní už mužu,? 5)Počet tratových komisařú.. je jich vedle trati dostatek?

+1/−1
11.2.2014 18:39

T78o67m41a95s 74N66o78v76o32t96n53y 3381276948599

Vzhledem k tomu že se ani nesnažil ty lidi (své kamarádky) odtamtud dostat je veškerá další diskuze "poslechne - neposlechne" bezpředmětná. Naopak podle původní verze se tam s nimi ještě vybavoval.

+4/0
11.2.2014 18:41

M46i84c42h31a70l 38B39a45š78t58a 6394910575454

Jaké sankci podléhá řádně proškolený komisař, pokud nedělá, co má ? Jakou odpovědnost má ten, kdo ho najal ? To je přece práce, ne ? A její odvedení odpovídá organizátor, takže by u soudu měl být také ?

0/−2
11.2.2014 18:47

T49o31m24a48s 89N84o81v37o15t89n65y 3911316508749

Podle  všech dostupných videí a důkazů ale jediný kdo selhal je ten kluk. Proškolen byl, neudělal co měl. Opravdu nemá smysl to víc řešit. Pokud se na to necítil dělat to nemusel. Svéprávný je. Když někoho srazím firemním autem, taky bude u soudu můj nadřízený? Asi těžko. Jediné co bude policii zajímat, je, zda jsem měl v pořádku školení řidičů.

+7/0
11.2.2014 18:50

M47i15c80h67a45l 16B28a22š97t78a 6904920345194

No, pokud budete řídit autobus, tak už to bude chtít víc, než Vás za volant pustí. A o to mi jde - jasně, že si to to pako slízne. Bude hodně rád za podmínku. Ale jenom on - a to teda není úplně fér. Můj názor.

0/−2
11.2.2014 18:59

Z35b46y36n43ě96k 73K67o60ř79í81n54e37k 9324463529452

On řídil autobus?

+1/0
11.2.2014 19:01

M87i11c34h55a23l 65B17a51š81t96a 6444490555124

Ne. Ale kdyby (sic !) šla kolem školka, tak by bylo mrtvolek jak na školním výletě. Ach jo. OBECNÉ OHROŽENÍ se tomu říká.

0/−2
11.2.2014 19:07

Z82b65y69n38ě35k 97K71o67ř22í25n38e20k 9714823929772

To jako že učitelka vezme školku na výlet kolem RZ. To už je trošku demagogie ne :-/

+3/0
11.2.2014 19:16

M55i48c39h53a50l 67B55a80š73t46a 6444120865834

Hele. Řekněme, že by tam byl jeden osamocenej zraněnej. Už vidím argument - ojedinělej hlupák a nic moc se mu nestalo. Pak třeba mrtvej - horší, ale výjimka. No a takhle můžeme pokračovat. Co kdyby se auťák podíval do zahrady, atd. Chci tím tedy říct, že horní hranice možného průseru není nijak omezená. A při hodně velký smůle to mohlo resp. někdy v buducnosti může dopadnou ještě hůř. Nepíšu to kvůli nějaké demagogii, ale pro ilustraci, představu, jakej ničivej potenciál to vlastně má. A o to víc si myslím, že tohle teda jeden lokální "inteligent" nemůže na 100% zvládnout. A ani skupinka lokální omladiny. Jedna miska - následky - druhá miska - zabezpečení. Rozumíme si ?

0/0
11.2.2014 19:25

P18e59t19r 97M83a20r87u75š43á69k 5783285711970

Myslím, že vy nerozumíte tomu, na jakou práci byl ten komisař najat. Na nějaké kdyby se nehraje. U soudu se řeší to, co se stalo. Kdyby auták vletěl někomu do zahrady, tak se to bude řešit jinak. Bude se řešit to, kdo navrhoval trať, zda byli majitelé upozorněni atd. atd.

Mimo to všechno, trať v obci schválilo její zastupitelstvo volené jejími občany.

Vaše příspěvky jsou úplně mimo mísu, nezlobte se.

+1/0
11.2.2014 19:42

M57i50c96h94a36l 52B85a71š65t62a 6344360275394

Dostane flastr - a všichni budou spokojeni. Nemyslím si - a jsem rád, že jsem mimo tuhle mísu. Je od krve, víme ?

0/0
11.2.2014 19:49

Z84b84y39n26ě85k 48K77o93ř18í83n97e84k 9274453509552

18 letý člověk může rozhodovat ve volbách o osudu celé republiky, ale není schopen dělat pořadatele na rallye?

Pokud diváci neposlechnou pořadatele, tak kdykoliv může zavolat na start a RZ se ruší (bere se na školení)

Značka "zákaz vstupu" platí od trati RZ do "nekonečna" (bere se na školení)

Pořadatelé jsou rezestavěni tak, aby jich na místech, kde jsou předpokládáni diváci a možný problém, byl dostatek. Někdo může možná polemizovat, jestli je dost 5 nebo 10 pořadatelů, ale opět nastává pokud má pořadatel problém usměrnit diváky, kdykoliv má právo volat vedoucímu RZ a RZ se ruší.

+2/0
11.2.2014 18:45

M42i62c91h22a21l 93B28a71š13t39a 6434200645824

Byl tam sám nebo se s někým dalším jistil ? Co udělá, pokud se mu bude chtít na záchod ? Přeruší se závod ? Teda ty pravidla jsou děravý jak řešeto.

0/−2
11.2.2014 18:49

T54o97m47a31s 23N18o42v60o88t85n23y 3271346218569

Vzhledem k tomu, že tento neudělal vůbec nic, ani se nepokusil své kamarádky poslat jinam je to bezpředmětné. Máte ještě nějaký "argument"?

+4/0
11.2.2014 18:52

M57i58c77h87a66l 76B17a90š76t83a 6524310475144

Argument. Ne. Názor na věc. Z trochu jiného úhlu, než Vy (třeba).

0/0
11.2.2014 19:00

I73v53a 59V31e15č53e64ř74o61v62á 5940568934411

Je to tragedie, ale v tomhle případě dávám soudu za pravdu, tan mladý pořádatel má velkou vinu..

+3/−3
11.2.2014 17:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.