Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Leo Expressu: Jezdíme s polovičními náklady než České dráhy

Leoš Novotný je spolumajitelem společnosti Leo Express, která od konce loňského roku vypravuje přímé vlaky ze Starého Města do Prahy a zpět. Novotný je s vytížeností spojů spokojený a plánuje do dvou let jejich posílení. Nabízí také alternativu k elektrifikaci tratě do Zlína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i80r40o43s91l63a27v 11Z41i66k13m45u65n76d 7179243124843

Vlak ČD  má pět vozů. Na lokomotivě strojvedoucí,  v soupravě vlakvedoucí, průvodčí = 3 osoby.

Vlak LEO EXPRESS  má 5 vozů, na vlaku  je strojvedoucí, na každém voze jeden steward = 6 osob.

Jak mohou být náklady poloviční ... leda za tu cenu, že zaměstnanci černého dopravce jsou placeni za stejnou práci méně než zaměstnanci ČD.

0/0
18.2.2014 20:48

J22a84n 10P29o24s71p68í34š19i96l 4741354927807

představte si, že těch nákladů tam bude daleko více...nejde? tak nevadí, každej nemůže chápat všechno.:-)

0/0
18.2.2014 21:01

M68i21r87o35s42l79a42v 85Z89i45k70m19u36n23d 7129943164153

Ale pan Novotný hovoří o polovičních nákladech na "jízdu". Samozřejmě, až bude muset platit za (zimní) úklid stanic, jejich osvětlení, v každé stanici, kde zastavuje bude mít své prodejní místo, bude zapojen v evropském rezervačním systému, takže na libovolné zastávce v Německu, kde je jízdenkový automat si budetet moci koupit jízdenku na LeoExpress, tak bude mít ty náklady vyšší.

Pan Novotný je vemi inteligentní člověk, aby věděl, že srovnává nesrovnatelné, ale tak se dělá mediální politika ...

0/0
21.2.2014 19:45

S52t56a24n45i30s14l95a27v 57S90r44b12a 4395724418934

ono ale nestačí jezdit s polovičními náklady. pokud máte poloviční náklady na provoz vlaku, ale vyplácíte si dvojnásobné odměny, tak to pro cestující vyjde nastejno.

0/0
17.2.2014 8:26

J48a89n 51P23o43s43p72í34š59i67l 4481814857787

Vaše argumenty jsou velice přesvědčivé, málem jsem smíchy upadl ze židle

0/0
18.2.2014 20:45

V88l48a87d48i21m90í85r 61F16i45b77i27g43e22r 5804931271224

Možná by s nimi jezdilo i víc lidí, kdyby byla možnost koupit si jízdenku přímo ve vlaku. U ČD s tím problém není i když je to s 20kč přirážkou, navíc se tam krom pendolina nemusí povinně místenkovat.

0/0
16.2.2014 16:29
Foto

A27n90t20o71n32í74n 21Š13i65m72č31í86k 3707329920970

Ta možnost tam je. Musí být ale volné místo do vaší stanice a připlatíte si 39kč.

0/0
17.2.2014 9:44

R32o95m30a52n 93P51o55l59á51č39e31k 1570806660885

Ono ČD přímo neříkají, že kapacita stačí, ale proč tam budou posílat další vlaky, když si je nikdo neobjedná a nezaplatí.

Ale co je spíš podstatné at je to Leo nebo RJ. Obě firmy jsou ve ztrátě a to slibují hory doly. Zatím se nechovají moc rozdílně od ČD, které kupují postupně nové vozy a díky "konkurenci" se dnes do Chebu jezdí v kožence, protože je potřeba vlaky předstnostně poslat na soupeřící trať

Taky je rozdíl koupit 5 souprav fungl nových a nebo rekonstruovat a modernizovat park do kterého se od revoluce moc nesáhlo...

+3/−1
16.2.2014 15:11

J80o50s14e68f 15H84o71n35e69š 7571112290633

Poloviční náklady-tím myslí použití kolejí a co odpisy?s těmi se nepočíta?

0/0
16.2.2014 14:01

R85o93m41a22n 54P22o35l19á70č33e24k 1930946880295

Má to nějak udělané přes operativní leasing, takže vlaky mu reálně ani nepatří

0/0
16.2.2014 15:14
Foto

M37a32r65t52i24n 42S10t38o88k64l14á26s81k90a 7604477198790

dle výrazů očí to vidím na PARTYHARD před rozhovorem :D

0/0
16.2.2014 11:45

J89a92n 37M12a93c93e72k 3564681942913

A nekecá Leoš trochu? Na dráze se platí za elektřinu paušálem, takže je jedno kolik ty jedo vlaky doopravdy spotřebujou. Až se jednou zavedou elektroměry na mašinách, bude to třeba jinak.;-)

+1/−1
16.2.2014 11:33

M43a94r23t47i21n 74N62e21r10m35u63t 9387877968219

to je zajímavé - můžete to nějak rozvést?

0/0
16.2.2014 20:57

M22i95r29o16s29l97a22v 13G38r80o28s52s45m62a30n14n 8962449944

Nápad na zachování neelektrizované trati do krajského města, které potřebuje přímé spojení se zbytkem světa, nechápu. Zvláště když je velmi vytížená a bude se modernizovat a částečně zdvojkolejňovat.

+1/0
16.2.2014 11:32
Foto

R91a56d56e85k 97P27o51l95i41c17k24ý 6401263121674

Železnice není jen komerční záležitost je na ní výrazný státní zájem-zachování dopravní obslužnosti

V tomto oboru se nemůže stát zbavit kontroly, žádný soukromník totiž nezajistí kompletní služby-prostě proto, že nevydělá.

Ti soukromí dopravci si vyberou pár lukrativnějších tratí a na zbytek kašlou.

Pokud by se zrušilo výsadní postavení ČD a omezil se jejich provoz nepochybuji, že dřív nebo později by si soukromí dopravci nátlakem vymohli vyšší dotace než mají ČD.

Už teď například Jančurovy vlaky měly problémy s přepravou handicapovaných

+5/−2
15.2.2014 20:49

P43e68t70r 83T79y47č74k17a 6275232629582

Ach jo. Představ si, že ty lokální tratě si objednávají kraje a poměrně dost za to platí. Pro ČD je to poměrně dost lukrativní záležitost. Soukromníci měli o tyto tratě zájem, ale kraje uzavřeli smlouvu s ČD bez výběrového řízení.

+2/−1
16.2.2014 3:43
Foto

R82a28d17e20k 91P34o75l17i24c60k34ý 6241723501354

Ano kraje za to platí a smlouvy jsou bez výběrka-ale je to logické jsou poviné zajistit dopravu.

Co by jst dělal kdyby to uzavřeli se sokromníky, ČD snížily kapacitu a ti soukromí doprac

0/−4
16.2.2014 8:46
Foto

R15a20d39e32k 20P38o47l89i87c94k76ý 6631573861844

pardon odeslaloa na malýcha se to ,pokračuji

sokromí dopravci pak mohou tlačit na cenu  budou stát víc.

Nebo to může dopadnout jak v některém českém kraji kde před pár lety dopravce skrachoval a lidi se neměli jak drategostat do práce.

Doprava je strategická záležitost-v ní si stát musí zachovat vliv a a vysoký podíl na trhu

/ tak jako v energetice, zdravotnictví /

Kraje navíc neplatí za jednotlivé linky, ale paušál za region. Vy jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že ty dotace co berou ČD by stačily soukromníkům zaplatit linky kde jezdí jen málo lidí? nebo máte pocit, že to jsou dobrodinci, kteří chtějí podnikat ve strátě?

0/−3
16.2.2014 8:55
Foto

R12a27d78e75k 87P24o93l61i80c42k83ý 6601303511434

ještě jednou se omlouvám zlobí mi notebook sem tam mi přeskakuje cursor

0/0
16.2.2014 8:57

J94a75n 65P85o50s92p54í71š36i53l 4711884847987

klidne byste to mohl zkrátit, stačilo prostě napsat, "vůbec nevím, o čem je řeč, ale chtěl bych se vyjádřit, tak tak činím, díky za pozornost"

0/−1
18.2.2014 20:57
Foto

R63a86d84e28k 29P83o69l65i84c64k33ý 6861403621434

je dobře, že vy tomu rozumíte a napsal jste svůj příspěvek;-DRv

0/0
18.2.2014 21:05

J95a43n 85P19o55s21p26í43š16i52l 4891354617927

:-P mně to nedalo, když jsem vidět tu spleť nesmyslů

0/0
18.2.2014 21:10

P35e94t69r 31T34y37č69k93a 6745302869562

Všichni kdo kritizuji soukromníky (předpokládám odboráře z ČD) by si měli uvědomit, že ČD potřebuje konkurenci jako prase drbání.

+10/−2
15.2.2014 17:34

J19i57n45d12ř79i36c68h 17Š13k65o40p36e51k 4125291100755

ano, ale pouze v případě, že bude zajštovat dopravní obslužnost celého kraje, tj. včetně místních lokálek. Vybrat totiž pár ziskových tratí není žádné umění

+11/−4
15.2.2014 17:40

P72e18t66r 35T59y42č74k96a 6345472379472

Oni by to rádi dělali, ale kraje si to objednali bez výběrového řízení u ČD.

+7/−3
15.2.2014 17:47

K36a21r60e81l 85M26a50t23o28u95š80e77k 2253895543

já vám rozumím, ale zajímalo by mě, kde by na to soukromník vté době vzal najednou stroje, odborný personál, ... ? Jančura tuto obslužnost plně pokrytou vlaky sliboval (před uzavřením Olomouckého kraje smlouvy s ČD) do pěti let - nejdříve by místo vlaku jezdil bus, na většině tratí ...

+2/0
16.2.2014 11:55

J68a10r24o31s70l38a67v 33H27o67r56á42k 5843372446540

A jak to maji udelat, kdyz kraje uzavrely prolobovane smlouvy s CD na deset let? Jdete si stezovat k hejtmanum.

+2/0
15.2.2014 19:12

Z76d35e42n15ě40k 92M97a13l74í18k 8484937863908

Nedávno bylo v médiích przentováno jak je LEO ve ztrátě.To se potom nedivím, že má poloviční náklady, když to dotuje ze svýho.

+10/−2
15.2.2014 15:32

J26i22ř41í 45Č92e29r19m57á81k 9780357969394

Takze kdyz budu neco dotovat ze sveho mam najednou polovicni naklady?

+2/0
16.2.2014 12:19

V56l57a26d94i60m48í47r 91F87i54b10i90g73e81r 5254391451684

Zaměstnancům snížil platy, ořezal benefity tak se něco ušetřilo na kolejích platí méně, protože má lehčí soupravy.

0/0
16.2.2014 16:28

J30o52s58e17f 48H96o45n28e41š 7441882480843

To se mu to kritizuje,když se snaží slízat smetanu.Proč nejezdí třeba do Brna?nebo třeba přes Havl.Brod?Proč si Jančura říká o dotace na trati Bratislava-Komárno?protože ne všude lze aplikovat rezervační systém a měl by přiznat,že mu jde o levné získání podílu na trhu

+5/−8
15.2.2014 13:52

Z31d44e26ň33k48a 20V19e82s39e43l98á 8279805967540

Tento článek ale není o Jančurovi, nýbrž je o Leo Expresu... ;-)

A na trať na Brno ještě existuje monopol, jinak myslím, že by mohli mít taky úspěch oproti ČD.

0/−4
15.2.2014 14:01

J36a30r13o81s86l60a25v 23K79o21m87o94ň 1520114414981

no hlavně na Brno je střídavý proud a oni mají jen stejnosměrné stroje,oba dva soukromníci. Takže mohou jen po severní části republiky provozovat svoje vlaky.

+3/0
15.2.2014 16:16

T94o51m 35J68u56r84e42č40k18a 6105522955135

Žádný monopol neexistuje. Stejně jako na Ostravu jim stačí zažádat o přidělení dopravní cesty a můžou vesele vyjet a nikdo jim nebude bránit.

+3/−1
15.2.2014 16:51

P48e97t64r 67T12y28č23k63a 6915922579112

Jistě. Proti dotovaným rychlíkům ČD.

+1/−2
15.2.2014 17:28

T40o43m 45J87u94r94e13č27k54a 6135742785645

Když můžou autobusy, zcela jistě to zvládnou i s vlaky s polovičními náklady a lepšími službami oproti ČD, jak se v médiích chlubí.

+3/0
15.2.2014 18:09

T54o41m77á76š 23K40u75t81á82l71e20k 5444986488618

Nemůžou... dumpingovýma cenama Jančura v klidu likvidoval regionální autobusové dopravce a vytlačoval je z lukrativnějších tratí, aby dosáhl plného obsazení svých autobusů (což v konečném důsledku vedlo ke zhoršení dopravní obslužnosti, ale zas kafe a noviny grátis že ;-) ), ale na trati to holt nefunguje.. teda PR na tom stavět můžou, ale kapsy jim to nenaplní ;)

0/0
16.2.2014 12:21

A43l44a36n 49Ř17e54p91k91a 4485816

Nezačínal RJ na trati Pha-Ova v době, kdy tam ČD ještě pobírali dotace? Až později je státá zrušil na téhle trati.. A LE se část spojů přesunul do Starého Města u UH a tam ČD myslím pořád pobírají příspěvky od objednatele na rychlíky.;-)

0/0
16.2.2014 15:58

T17o69m19a60s 25N52o12v61o49t56n24y 3471836378479

Tolik nesmyslů na čtyřech řádcích...

+3/−1
15.2.2014 18:55

J25o32s63e29f 15H21o23n21e40š 7171192140353

sám jsi nesmysl

+1/−3
15.2.2014 19:06
Foto

J26i31ř20í 15I38n69c67z48é83d42y 2114645501359

Tihleti soukromnici chteji pomahat statu tam kde to nepotrebuje. Nasadi sve vlaky tam kde jezdi mnohem kvalitnejsi pendolino. Proc se pan nepusti do neoranych poli jako je Dopravni podnik mesta Prahy kde se da luxusne vydelavat jen na tisku jizdenek.;-D No , ale k veci, v LE jsem absolvoval asi 20 jizd na trase OV-Praha-OV a komfort jizdy v LE povazuji za spise prumerny.

+3/−3
15.2.2014 13:46

P48e33t19r40a 82N85o92v91á17k17o63v11á 7658836154888

Každý se pouští do toho, kde je zisk. Pokud ne, byl by blázen. Když si budou říkat o dotace, je to zvrácené asi jako zemědělci (ale tam jim to pohnojil stát už předem, takže těžko soudit), pokud by zkrachovali, protože museli jezdit na prodělečných drahách, zase by to chtěli zaplatit po státu.

Jen ať si komerční dopravci rozeberou to, co jim bude vynášet. Tam, kde to vynášet nebude, ať se postará o nasazení spojů stát. Bude mít určitě méně práce než hlídat všechno. On většinou se najde někdo, kdo koupí třeba jen mikrobus a bude vozit po domluvě, než vybavit celý vlak.

+1/−6
15.2.2014 14:18

L54a14d39i89s30l42a46v 19B21a66l16o37u20n 7931924611665

Paní Nováková, když tomu tak pěkně rozumíte, nechcete si koupit mikrobus a nahradit ČD. Určitě Vás to dobře uživí.

+6/0
15.2.2014 15:26

T36o80m 20J74u65r83e65č11k17a 6895362285445

Ano privatizace zisků a socializace ztrát. Občane plať...

+5/−1
15.2.2014 16:52

T76o60m40a30s 41N44o79v44o45t92n29y 3781496628539

Ano, lepší systém je platit všechno, že? Samy slavné ČD tvrdí, že ztrátové je všechno. Neuspěli ani mezi Prahou a Brnem s ryze komerčním vlakem.

+1/−3
15.2.2014 18:56

T56o82m94á49š 57K72u55t89á21l37e87k 5764586798548

Pendolino mnohem kvalitnější než LE? No nevím.... čas cesty obdobný, řešení místa k sezení z hlediska prostoru i komfortu podobné... mohou v tom být nějaká subjektivní hlediska (řešení ukotvení sedaček plus systém naklápění vozů pendolina mi občas nedělá dobře, přítelkyně tím v podstatě nemůže jezdit), ale to stěží může stačit na hodnocení ve smyslu "mnohem kvalitnější"

0/0
16.2.2014 12:39

L75a61d52i19s59l26a10v 90B58a26l10o35u15n 7481744941315

Jezdíme s polovičními náklady než ČD, ale jen na lukrativních tratích. Až budeme jezdit i do té nejmenší vísky několikrát denně, bude to horší.

Nechci se zastávat molocha ČD, ale libové frajery nesnášim.

+10/−7
15.2.2014 13:40

A47l72e81x38a49n73d74r 87K93o65s89t72k67a 5889886329186

On ale tvrdí, že má poloviční náklady na té stejné trati.

+1/0
15.2.2014 13:42

L15a51d30i69s17l77a93v 39B84a89l41o71u63n 7411944361615

On jezdí i trať Plzeň - Břasy, kde jezdí tři lidi denně? A takových ČD má hafo.

+3/−3
15.2.2014 13:56

P70e19t14r59a 54N24o79v37á31k75o36v26á 7698326444458

Ano, i tak by měl poloviční náklady. Protože mluví o tom, že používá modernější vlaky, které spotřebují třetinu elektřiny.

A proč ho pořád nutíte jezdit někde, kde nechce? On je soukromník, jezdí tam, kde se mu to vyplácí. To je jak kdyby vám někdo říkal, ať autem jezdíte stejné trasy jak autobusy. Proč byste to dělal? Copak chcete platit dvakrát tolik benzínu?

+1/0
15.2.2014 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.