- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jinými slovy ... papá Ostravo. Jeden odpadá, 2 zbývají.
Jak se může krajská koordinátorka dopravy obávat o malé vesničky? Což studovala veterinu a na místo byla dosazena z kamarádství???
Řeč je přeci o dotovaných spojích na objednávku kraje - kraj zadá a zaplatí - kraj má. Jančura přeci vždycky říkal, že okrajové lokálky jsou vlastně nejzajímavější byznys, protože nesou minimální riziko kolísání tržeb.
Mám vzkázat, že prý studovala VŠ dopravní v Žilině a že pan Novotný nikdy nedodal nabídku na vlak regionálního charakteru, pouze na vlak dálkový, o kterém se mluví v článku. Řeč tedy o nich zde není. Jinak malé vesničky je termínus technikus novinářů, asi se to lépe čte...
Uvidíme. Zase je to styl ošklivé ČD vs. hodní soukromníci.
Jsem zvědavý jak se RJ i Leo popere s tím, až mu současný vozový park začne dosluhovat, zisky nic moc a bude potřeba koupit nový.
JInak i ČD se docela snaží... V oblasti Prahy jezdí až na pár vyjímek Elefanty, Liberecký kraj zase Pantery? nebo jak se to jmenuje. Jenom při počtu vozů to nejde jako když si koupíte 20 vozů a jezdíte s tím Praha - Ostrava.
U LE bude ještě pár let trvat než jim vozový park zastará - v té době již buďto dávnou nebudou existovat anebo nebudou mít problém pořídit si nové. U RJ je ten problém výrazně akutnější (ale třeba pak od ÖBB nakoupí i lokomotivy )
A právě proto, že obnova vozového parku ČD je tak zdlouhavá - proč nepořídit zákazníkovi zlepšení tou formou, že radši najmu soukromníka, který lepší vlaky dokáže snáze zafinancovat? Ano na jednu stranu nelze na ČD házet špínu jen proto, že byly 50 let shora systematicky zanedbávány, ale přeci by byla hloupost nad nimi z téhož důvodu držet ochrannou ruku - v neprospěch cestujících.
"Získat cestující pak nebude těžké. Služby Českých drah jsou tam tragické," tvrdí Jančura.
Tesat do kamene. Tento stav trvá již minimálně 20 let.
No nevím, porovnávat novou černou tramvaj se žlutou ojetinou, resp. podobnou ojetínou ČD zakoupenou z Rakouska, které jsou nejlepšími vozy, jež se na českých kolejích projíždí je jako porovnávat Trabanta s Mercedesem. Tím Trabantem je totiž černá tramvaj. (Podobnou negatovní zkušenost udělala jihoitalská privátní společnost Bari - Barletta, která si pořídila u Stadlera luxusní elektrické jednotky - podoba s Leo vlaky, projekt luxusních "dělnických" vlaků se nepovedl a tak soupravy jezdí na běžných vlacích ...
Hybridní vozidlo lze samozřejmě vyrobit, touhle cestou se dala Francie - v Normandii mají hybridní jednotky, které jezdí na elektrifikovaných tratích 25 kV/50 Hz na něž navazují neelektrifikované místní tratě.
U Stadlera jsou něco podobného schopni vyrobit, ale ... propustnost trati do Zlína je na hranici, plánuje se elektrifikace ... tak k čemu hybridní vozidlo ...
Jen ať se chlapec hezky snaží - vzhledem k jeho věku si asi nepamatuje např. na "Mladý svět" a následující marné pokusy. Třeba prorazí.
Proč bychom měli vlastně cestovat do jakési Prahy, když jiná dvě hlavní města leží blíže? Na Pražáky nikdo zvědavý není.
Pro mnohé cestující je jednodušší jezdit MHD do Otrokovic, přestup mezi MHD a vlakovým nádražím není zcela šťastný ... Je to prostě DALEKO, zejména na linky 1,2
V článku jsou splácány dvě věci dohromady - vlak do Prahy a regionální vlaky. Takže Leo chce jedno nebo druhé nebo oboje? Nebo by rád měl kus zadotovaný a za své by to pak protáhl na Prahu?
Jinak kdo chce do Prahy pohodlně, nemusí čekat desítky minut jak cestující zmiňovaný v článku - stačí jet SA/RJ, přestup pokud není zpoždění navazuje obousměrně, cenově oproti ČD bezkonkurenční.
Bohužel úředníci zmiňovaní v článku dělají všechno proto, aby odsud zase soukromníky dostali pryč a do novin jen lžou jaký mají zájem o kvalitní dopravu. Jediný jejich zájem je, aby neměli moc práce a aby byl co největší kšeft pro ČSAD Vsetín, který po pohlcení Housacaru je prakticky monopol (+ se domluví s Krodosem a UH aby si nelezli do zelí). Pokud přijde nový dopravce, ihned ho kraj omezuje zákazem přepravy cestujících mezi městy v kraji, hnus.
Možná kdyby úředníci z kraje těmi autobusy či vlaky i jezdili, tak by pak i udělali něco užitečného.
SA/RJ .... možná levnější ale asi bych neměl odvahu
Ono je to hezká nabídka, ale je potřeba aby spoje zastavovali ve více stanicích. Já bych uvítal zastávku v České Třebové a pak by pro mě byl soukromý dopravce jasnou volbou.
To nestačí že tam protekčně zastavuje každé druhé ECčko, zbytečně? Navíc myslím i RJ?