Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express plánuje více spojení mezi Prahou a Zlínským krajem

Cestující ve Zlínském kraji se mohou těšit na lepší vlakové spojení s Prahou. Leo Express, který začal jezdit do regionu jako první soukromý dopravce, plánuje přidat ze Starého Města sedm párů vlaků a v úvahu přichází za určitých podmínek i přímý spoj ze Zlína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i71r37e72k 33Z76á71v86o64d91n30ý 7782137790358

Jinými slovy ... papá Ostravo. Jeden odpadá, 2 zbývají.

+1/0
5.2.2014 23:10

O33l68d48ř52i22c89h 19J81a18n14e35č60e40k 8849376373151

Jak se může krajská koordinátorka dopravy obávat o malé vesničky? Což studovala veterinu a na místo byla dosazena z kamarádství??? 8-o

Řeč je přeci o dotovaných spojích na objednávku kraje - kraj zadá a zaplatí - kraj má. Jančura přeci vždycky říkal, že okrajové lokálky jsou vlastně nejzajímavější byznys, protože nesou minimální riziko kolísání tržeb.

+1/0
3.2.2014 22:52

K15a95r30e18l 58F81u51k97s73a 3564750480103

Mám vzkázat, že prý studovala VŠ dopravní v Žilině a že pan Novotný nikdy nedodal nabídku na vlak regionálního charakteru, pouze na vlak dálkový, o kterém se mluví v článku. Řeč tedy o nich zde není. Jinak malé vesničky je termínus technikus novinářů, asi se to lépe čte...

+2/0
3.2.2014 23:14

O82l85d28ř19i19c77h 91J25a89n94e69č40e51k 8459956713661

Ale tak proč potom do diskuse o dálkových vlacích taháme strach o to, kde budou zastavovat "couráky"?

Argumenty paní koordinátorky jsou prostě jeden velký blábol, evidentní nechuť pustit na dotované spoje někoho jiného než ČD. Sama přeci musí dobře vědět, že když někomu dají dotace za veřejný zájem, tak ten si pak nemůže libovolně rozhodovat jak často bude jezdit a kde (ne)bude zastavovat.

Btw. že dopravce nikdy nedodal nabídku na regionální vlak přeci nutně neznamená, že by se nepřihlásil do soutěže, kdyby nějaká byla. Nemusí se přeci všichni permanentně všude vnucovat jako RJ.

+2/0
4.2.2014 9:14

K90a43r82e71l 96F61u81k61s76a 3914980520393

Oldřichu, článek psal novinář a ne koordinátorka. Ta jen popsala jeho předchozí zájem, kdy chtěl spoje dotovat, avšak nezastavovat ve "vesničkách" typu Tlumačov či Spytihněv. A to je proti zájmu kraje.

+1/0
4.2.2014 17:56

R14o89m71a97n 35P42o45l50á89č66e95k 1620686100585

Uvidíme. Zase je to styl ošklivé ČD vs. hodní soukromníci.

Jsem zvědavý jak se RJ i Leo popere s tím, až mu současný vozový park začne dosluhovat, zisky nic moc a bude potřeba koupit nový.

JInak i ČD se docela snaží... V oblasti Prahy jezdí až na pár vyjímek Elefanty, Liberecký kraj zase Pantery? nebo jak se to jmenuje. Jenom při počtu vozů to nejde jako když si koupíte 20 vozů a jezdíte s tím Praha - Ostrava.

+2/0
3.2.2014 20:13

O51l66d48ř67i36c76h 94J93a86n33e89č85e75k 8799146863291

U LE bude ještě pár let trvat než jim vozový park zastará - v té době již buďto dávnou nebudou existovat anebo nebudou mít problém pořídit si nové. U RJ je ten problém výrazně akutnější (ale třeba pak od ÖBB nakoupí i lokomotivy ;-))

A právě proto, že obnova vozového parku ČD je tak zdlouhavá - proč nepořídit zákazníkovi zlepšení tou formou, že radši najmu soukromníka, který lepší vlaky dokáže snáze zafinancovat? Ano na jednu stranu nelze na ČD házet špínu jen proto, že byly 50 let shora systematicky zanedbávány, ale přeci by byla hloupost nad nimi z téhož důvodu držet ochrannou ruku - v neprospěch cestujících.

+1/0
3.2.2014 22:59

T26o63m 62P33á89l61e77k 1981186969908

"Získat cestující pak nebude těžké. Služby Českých drah jsou tam tragické," tvrdí Jančura.

Tesat do kamene. Tento stav trvá již minimálně 20 let. Rv

0/−5
3.2.2014 16:47

M92i55r83o80s97l21a28v 48Z28i24k91m93u48n22d 7299853364423

No nevím, porovnávat novou černou tramvaj se žlutou ojetinou, resp. podobnou ojetínou ČD zakoupenou z Rakouska, které jsou nejlepšími vozy, jež se na českých kolejích projíždí je jako porovnávat Trabanta s Mercedesem. Tím Trabantem je totiž černá tramvaj. (Podobnou negatovní zkušenost udělala jihoitalská privátní společnost Bari - Barletta, která si pořídila u Stadlera  luxusní elektrické jednotky - podoba s Leo vlaky, projekt luxusních "dělnických" vlaků se nepovedl a tak soupravy jezdí na běžných vlacích ...

Hybridní vozidlo lze samozřejmě vyrobit, touhle cestou se dala Francie - v Normandii mají hybridní jednotky, které jezdí na elektrifikovaných tratích 25 kV/50 Hz na něž navazují neelektrifikované místní tratě.

U Stadlera jsou něco podobného schopni vyrobit, ale  ... propustnost trati do Zlína je na hranici, plánuje se elektrifikace ... tak k čemu hybridní vozidlo ...

+2/0
3.2.2014 19:06

R16o11m90a10n 49P53o74l62á36č31e28k 1120476120525

Vyrobit jde všechno, když si za to klient zaplatí.:-)

+4/0
3.2.2014 20:17

R90o73m56a40n 85P72o37l32á25č49e14k 1130346440915

Co berete jako tragické? 95% zpoždění zaviní třetí strana. At jsou to apači s kabely ZZ, nehody na přejezdech, sražení lidé. Že nedostanu kafe z automatu a noviny? Stejně půlka lidí kouká do tabletů a druhá do notebooků...

+3/0
3.2.2014 20:15
Foto

J17a16n 89A44d87l38e93r 2656341656786

Jen ať se chlapec hezky snaží - vzhledem k jeho věku si asi nepamatuje např. na "Mladý svět" a následující marné pokusy. Třeba prorazí.

Proč bychom měli vlastně cestovat do jakési Prahy, když jiná dvě hlavní města leží blíže? Na Pražáky nikdo zvědavý není.

+3/−2
3.2.2014 16:34

M84i28r48o91s33l45a23v 46Z72i40k64m80u82n41d 7159763244483

Pro mnohé cestující je jednodušší jezdit MHD do Otrokovic, přestup mezi MHD a vlakovým nádražím není zcela šťastný ... Je to prostě DALEKO, zejména na linky 1,2

+2/0
3.2.2014 19:08

T16o42m48a16s 88N40o59v81o12t49n53y 3751276418429

V článku jsou splácány dvě věci dohromady - vlak do Prahy a regionální vlaky. Takže Leo chce jedno nebo druhé nebo oboje? Nebo by rád měl kus zadotovaný a za své by to pak protáhl na Prahu?

Jinak kdo chce do Prahy pohodlně, nemusí čekat desítky minut jak cestující zmiňovaný v článku - stačí jet SA/RJ, přestup pokud není zpoždění navazuje obousměrně, cenově oproti ČD bezkonkurenční.

Bohužel úředníci zmiňovaní v článku dělají všechno proto, aby odsud zase soukromníky dostali pryč a do novin jen lžou jaký mají zájem o kvalitní dopravu. Jediný jejich zájem je, aby neměli moc práce a aby byl co největší kšeft pro ČSAD Vsetín, který po pohlcení Housacaru je prakticky monopol (+ se domluví s Krodosem a UH aby si nelezli do zelí). Pokud přijde nový dopravce, ihned ho kraj omezuje zákazem přepravy cestujících mezi městy v kraji, hnus.

Možná kdyby úředníci z kraje těmi autobusy či vlaky i jezdili, tak by pak i udělali něco užitečného.

+1/−2
3.2.2014 14:30

D43a46v72i12d 26Č88e85r76n74o70h17o82r31s30k32ý 1696374496286

SA/RJ .... možná levnější ale asi bych neměl odvahu :-P

0/0
3.2.2014 14:42

R11a87d12e25k 97J47a56n27a80t13a 9395926914772

A hlavně ten rozdíl není velký. Zítra ráno:

SA/RJ za 231 Kč, jízdní doba 3:43, 1 přestup.

ČD za 270 Kč, jízdí doba 3:39, bez přestupu.

A pokud máte in-kartu, s ČD se dostatete in na 220 Kč.

+4/0
3.2.2014 19:38

O65l52d29ř98i48c77h 57J33a20n27e82č29e13k 8199636113611

Ano je to trochu zmotané - předpokládám, že chtějí mít nedotovanou linku z Prahy do Starého Města nebo do Zlína a navíc dotované lokálky v jejich okolí, kde by ty dotované vlaky na ty nedotované mohly navazovat. Proč ne - na tom nevidím nic špatného. ČD to tak mají a když jim do toho chce někdo rýpat (soutěžit nějaké "jejich" tratě) tak protestují a hájí se síťovým charakterem služeb.

Takže problém je snad jen s tou zajížďkou do Zlína. Kapacitní a navíc trakční. V zásadě přeci nikdo nikomu nebrání provozovat vedle dotovaných místních vlaků dálkové nedotované? Ale ty nedotované předpokládám mají při stavbě grafikonu přednost. A to může být ve Zlíně problém. A pak ta trakce... ano kraj by jim navíc zakázal lokální přepravu mezi stanicemi na svém území, ale to je asi to poslední, co by Leoše trápilo.

0/−1
3.2.2014 23:17
Foto

J50a59n 28A93d84l25e64r 2686721326956

Leoši Novotnému loni nevyšel úpis dluhopisů. Místo cca půl miliardy získal asi sto milionů a nyní je má vracet.

Nynější snaha je možná motivována i tímto výsledkem - chce býti aktivním za každou cenu.

0/−1
5.2.2014 17:50

R17o21s32t50i18s43l53a72v 97B58ř20i65c98h97á77č48e24k 8461953953987

Ono je to hezká nabídka, ale je potřeba aby spoje zastavovali ve více stanicích. Já bych uvítal zastávku v České Třebové a pak by pro mě byl soukromý dopravce jasnou volbou.

0/−2
3.2.2014 14:23

T86o27m24a38s 32N15o42v55o21t86n26y 3361486888669

To nestačí že tam protekčně zastavuje každé druhé ECčko, zbytečně? Navíc myslím i RJ?

+4/−2
3.2.2014 14:26

M53i84r69o91s53l64a13v 83Z12i45k81m96u88n26d 7779503574933

Jenže ta zastavující ECčka jedou ze směru Hranice na Moravě nebo Brno  .... V porovnání počtu osob nastupujících do vlaku modrého dopravce a osob nastupujících do vlaku žlutého dopravce (jedou v odstupu 5 minut, žlutý jako první)  je na tom modrý dopravce lépe. Mimo jiné proto, že žlutý v ČT jízdenky neprodává ...

0/0
3.2.2014 18:55

R73o12s77t75i39s30l27a26v 33B19ř91i65c80h38á15č34e83k 8211623933607

Jaký zbytečně??? Vy asi nejste úplně v obraze!!! ČT je velký uzel, který slouží mnoha lidem k přestupům na jiný směr, ale to Vám asi ušlo!!

+1/−1
4.2.2014 10:40

M26i88r38e97k 59Z80á56v48o81d18n19ý 7492967270718

Ještě, že máte zastaralé informace, jelikož v dnešní době tam zastavuje již každé IC/EC :o)

+1/0
5.2.2014 23:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.