Diskuze

Firma Baťa byla pokroková. Proto začaly ve Zlíně jezdit trolejbusy

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice právě slaví výročí 70 let trolejbusového provozu, s nímž začala ještě za druhé světové války firma Baťa. Ve městě nyní jezdí 56 trolejbusů s průměrným stářím téměř deset let. Autobusů pro městskou dopravu je 35.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OP

O57t15o 19P68a54l74d67u35s

3. 2. 2014 9:34

Ono nešlo ani tak o pokrok ale o rychlé vyřešení dopravy pracujících. Při absolutním nedostatku pohonných hmot (vše pro armádu) byl trolejbus ideálním řešením. Žádné koleje a elektřina z uhlí.

0 0
možnosti
PS

Proč nemůže být 60 km rychlost na trase Zlín Otrokovice ? V Čechách je v mnoha městech 80 km / h. 

A na D1 Otrokovice Vyškov bych klidně dal 160 km/h.  V Německu je neomezená a je to v pohodě. Zatím je to rovná, prázdná dálnice. EU

2 0
možnosti
AZ

Spočítejte si kolik je rovných úseků mezi Zlínem a Kvítkovicemi nad 500 m. U 91. budovy a u pily nabouráte na 20 m.

0 1
možnosti
PS

Kdo kam dnes jezdí po Zlíně? 35 000 lidí do Svitu a okolních fabrik ze 100 km vzdálenosti už asi ne.

0 0
možnosti
LP

Zato Praha je zpátečnická, trolejbusy nikde.

0 0
možnosti
Foto

J49a35n 40A10d44l60e56r

3. 2. 2014 11:36

V Práglu běhaly trolleybusy od r. 1934.

0 0
možnosti
KC

Přes mnohá vylepšení Zlín nemá vyřešenu dopravu, která by odpovídala potřebám doby. Stále pokulháváme za zvyšujícími se nároky překotně rostoucí přepravy osob i zboží a zatímco jiná města už žijí na úrovni doby, my se stále ještě hrabeme daleko za nimi, ať už je to pravobřežní komunikace, R49 nebo další struktura silnic ve městě. Projíždět dnes Zlínem ve špičce je o nervy.

1 1
možnosti
Foto

vyjmenujte mi některé města na "úrovni" aspoň tři :-) Jinak je to jen tlachání do větru.

0 0
možnosti
Foto

Tak pamětníci si vzpomenou, jak se do kopce na Jižní Svahy šinuly zadýchané kouřící Ikarusy a jak trolejbusy sídlišti opravdu pomohly.

K diskuzi je podle mne MHD do Želechovic, které beztak už nejsou zlínskou částí. Zde jezdí také vlaky a spousta autobusů ČSAD zde projíždí ve směru na Vsetín, Slušovice, Valašské Klobouky, tak zda by nebylo lepší vymyslet nějaký integrovaný dopravní systém, než aby zde jezdila MHD souběžně s vlaky a autobusy ČSAD.

1 0
možnosti
Foto

Takže při tržbě 120 000 000 ( https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl.pdf?subjektId=isor%3a194993&dokumentId=C+17357%2fSL42%40KSBR&partnum=0&variant=1&klic=2mz94n) a přepravě 32 000 000 lidí je potřebná ještě dotace z vybraných daní ve výši cca 106 000 000 ?? Takže jeden pasažér se svezl v průměru za 4Kč? a další 4Kč mu platíme my nejezdící z daní? Prosím o zdražení jízdného na 8Kč za nastoupení do MHD. Bude to stačit na váš provoz a 100mega dejme jinam. Nebo snižme ve Zlíně daně - můžeme ušetřit 1000Kč/rok/osoba v dosahu MHD! (a tu 1000 :-)můžou cestující použít třeba na dražší jízdné...)

2 4
možnosti
ZH

Ono jízdné stojí 12 Kč (na 1 pásmo nepřestupná) nebo 15 Kč přestupná. A samozřejmě pravidelní cestující mají podobně jako v jiných městech výraznou slevu. Pokud někdo udělá řekněme 50 jízd za měsíc, tak ho pak půlroční jízdenka vychází na něco přes 3 koruny na 1 jízdu. A tady asi suverénně vládnou pravidelní cestující. Myslím, že dopravní obslužnost patří k základním věcem, proč si stát platíme a proč vybírá od nás daně.

A je otázkou, jestli je lepší dávat 100 mega na dopravu, než stavět další silnice, aby se tam všecky auta vešly.

2 0
možnosti
AZ

Pane řediteli, říkáte, že máme přes dopravní špičku neprůjezdný střed města. Proč neřeknete i to že se to mělo dávno řešit, případně váš názor jakým způsobem! Jistě by váš hlas nebyl brán jako vytí na měsíc.

0 0
možnosti