Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firma Baťa byla pokroková. Proto začaly ve Zlíně jezdit trolejbusy

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice právě slaví výročí 70 let trolejbusového provozu, s nímž začala ještě za druhé světové války firma Baťa. Ve městě nyní jezdí 56 trolejbusů s průměrným stářím téměř deset let. Autobusů pro městskou dopravu je 35.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O89t18o 23P86a38l16d75u32s 1843558850324

Ono nešlo ani tak o pokrok ale o rychlé vyřešení dopravy pracujících. Při absolutním nedostatku pohonných hmot (vše pro armádu) byl trolejbus ideálním řešením. Žádné koleje a elektřina z uhlí.

0/0
3.2.2014 9:34

P58a46v84e40l 51S87ý76k78o29r16a 7647852747441

Proč nemůže být 60 km rychlost na trase Zlín Otrokovice ? V Čechách je v mnoha městech 80 km / h. 

A na D1 Otrokovice Vyškov bych klidně dal 160 km/h.  V Německu je neomezená a je to v pohodě. Zatím je to rovná, prázdná dálnice. EU

+2/0
3.2.2014 0:02

A28n46t17o67n81í44n 81Z68e89l36i46n50k71a 5644138875280

Spočítejte si kolik je rovných úseků mezi Zlínem a Kvítkovicemi nad 500 m. U 91. budovy a u pily nabouráte na 20 m.

0/−1
3.2.2014 7:34

P86a66v88e91l 10S96ý80k56o27r77a 7567912837531

pokud chcete jet v zácpě, nebo koloně 60 km/h, nabouráte vždy. i 30 cítkou.

0/0
3.2.2014 23:55

P37a22v93e86l 39S25ý26k72o51r50a 7887552577931

Kdo kam dnes jezdí po Zlíně? 35 000 lidí do Svitu a okolních fabrik ze 100 km vzdálenosti už asi ne.

0/0
3.2.2014 0:00

L11u26c22i74a40n 86P76a29p84a51z28i48a35n 5204647661345

Zato Praha je zpátečnická, trolejbusy nikde.

0/0
2.2.2014 20:47
Foto

J76a15n 82A19d37l76e76r 2736721116236

V Práglu běhaly trolleybusy od r. 1934.

0/0
3.2.2014 11:36

K24a48r13e53l 49C86h54r11a65s80t60i95n75a 4173364520685

Přes mnohá vylepšení Zlín nemá vyřešenu dopravu, která by odpovídala potřebám doby. Stále pokulháváme za zvyšujícími se nároky překotně rostoucí přepravy osob i zboží a zatímco jiná města už žijí na úrovni doby, my se stále ještě hrabeme daleko za nimi, ať už je to pravobřežní komunikace, R49 nebo další struktura silnic ve městě. Projíždět dnes Zlínem ve špičce je o nervy.

+1/−1
2.2.2014 17:51
Foto

M89i88r16o18s84l25a22v 50Z73a83p72l48e44t11a66l 3857625148463

vyjmenujte mi některé města na "úrovni" aspoň tři :-) Jinak je to jen tlachání do větru.

0/0
2.2.2014 19:11

A48n73t98o48n65í63n 10Z53e26l18i16n12k11a 5344188835820

Tak např. pohraniční Liberec. Pokud si vzpomínám dá se projet bez jakéhokoliv zdržení. Velký kvalitativní skok pro každé město je vybudování jeho obchvatu. Dyť je to často v novinách, protože se tyto nároky snaží ministerstvo dopravy uspokojovat. Naposled si vyhledejte zprávu o Pardubicích.

0/0
3.2.2014 7:52

J94a15n 39M33a89l13ý 6749130816

No tak zrovna tato dvě města jsou odstrašujícími příklady. Liberec - rychlostní průtah vede středem města, takže auta sice nestojí na semaforech, ale jinak stejně všechen smog a hluk zůstává ve městě. A Pardubice? Tak když si odmyslím, že nejbližší rychlostní silnice od tohoto města má být R35 ve vzdálenosti 20 km, tak je tam dnes jediná čtyřproudová silnice vedoucí od Hradce, která končí u nádraží a dál pokračuje jako dvoupruh dál na Chrudim.

0/0
3.2.2014 10:50

A61n31t79o92n20í23n 12Z89e13l93i89n50k49a 5534838715950

No tak mít trvalou spotřebu v Liberci 5 l / potažmo jedovaté spaliny/ a při rozjezdech okamžitou spotřebu až 40 l ve Zlíně na osobáku je podstatný rozdíl. V Pardubicích jsem měl na mysli PLÁNOVANÝ obchvat.

0/0
3.2.2014 11:52

M41a66r80t71i23n 36V27y82s89k56o74c23i57l 3702338445830

Projizdet Zlinem je o nervy hlavne proto, ze Zlin je centralnim skalistem semaforu pro stredni Evropu. Coz se tradovalo uz x let i na truckforu, coz jiste M. Zapletal potvrdi :-) (timto ho zdravim).

+1/0
2.2.2014 22:47

A11n78t72o32n97í92n 10Z21e30l23i92n42k54a 5614558605930

Na jednu stranu je to dobře. I tak je občas na náměstí vidět kamion z Ukrajiny.

0/0
3.2.2014 7:39
Foto

R70o18m31a19n 47K94o62z19e29l 4657376753554

Tak pamětníci si vzpomenou, jak se do kopce na Jižní Svahy šinuly zadýchané kouřící Ikarusy a jak trolejbusy sídlišti opravdu pomohly.

K diskuzi je podle mne MHD do Želechovic, které beztak už nejsou zlínskou částí. Zde jezdí také vlaky a spousta autobusů ČSAD zde projíždí ve směru na Vsetín, Slušovice, Valašské Klobouky, tak zda by nebylo lepší vymyslet nějaký integrovaný dopravní systém, než aby zde jezdila MHD souběžně s vlaky a autobusy ČSAD.

+1/0
2.2.2014 15:41
Foto

J33i65ř15í 65R51e15m97e72š 6437726808595

Takže při tržbě 120 000 000 ( https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl.pdf?subjektId=isor%3a194993&dokumentId=C+17357%2fSL42%40KSBR&partnum=0&variant=1&klic=2mz94n) a přepravě 32 000 000 lidí je potřebná ještě dotace z vybraných daní ve výši cca 106 000 000 ?? Takže jeden pasažér se svezl v průměru za 4Kč? a další 4Kč mu platíme my nejezdící z daní? Prosím o zdražení jízdného na 8Kč za nastoupení do MHD. Bude to stačit na váš provoz a 100mega dejme jinam. Nebo snižme ve Zlíně daně - můžeme ušetřit 1000Kč/rok/osoba v dosahu MHD! (a tu 1000 :-)můžou cestující použít třeba na dražší jízdné...)

+2/−4
2.2.2014 13:47

Z92d22e33n50e45k 94H29r61d62i98n25a 9230739633830

Ono jízdné stojí 12 Kč (na 1 pásmo nepřestupná) nebo 15 Kč přestupná. A samozřejmě pravidelní cestující mají podobně jako v jiných městech výraznou slevu. Pokud někdo udělá řekněme 50 jízd za měsíc, tak ho pak půlroční jízdenka vychází na něco přes 3 koruny na 1 jízdu. A tady asi suverénně vládnou pravidelní cestující. Myslím, že dopravní obslužnost patří k základním věcem, proč si stát platíme a proč vybírá od nás daně.

A je otázkou, jestli je lepší dávat 100 mega na dopravu, než stavět další silnice, aby se tam všecky auta vešly.

+2/0
2.2.2014 15:25
Foto

J20i22ř77í 37R71e44m74e88š 6367366878205

Takže pravidelným cestujícím umožníme jezdit za polovinu nákladů a zbytek jim doplatíme? Firmě DSZO je v podstatě jedno jak hospodaří, protože místo bankrotu jí kraj a obce doplatí ztrátu. Více měně narvané auto/trolejbusy dokážou denně prodělat 300 000Kč a vy s tím souhlasíte. A to někdo říká, že je tady kapitalismus. Kdepak! Raději ty další silnice...

+1/−2
2.2.2014 16:48
Foto

M49i62r31o37s44l49a58v 54Z81a39p68l83e70t18a24l 3927335508913

Vaše názory jsou hloupé a krátkozraké. Ano, lidé jezdí za cca polovinu nákladů ale bez těchto dotací by bylo levnější jezdit osobním automobilem. A místo každého trolejbusu by na silnici bylo 70 automobilů. Nikdo by se nedostal nikam, cesty by byly totálně zacpané a ovzduší jak v Ostravě. Ale vy by ste byl paša. Uvědomte si, že pokud platíte z vašich daní dotace na MHD, tak za tyto dotace dostáváte možnost jezdit osobním automobilem a nestát v kolonách od rána do večera.

+2/−1
2.2.2014 19:09
Foto

J91i87ř31í 87R60e64m45e18š 6257286328955

Vaše názory jsou chytré a dlouhozraké. Auto jen za benzin jezdí cca za 3Kč/km + cca 3Kč/km za další náklady. Cesta 10km do práce a 10 z práce = 60 + 60Kč= 120,- Cesta MHD za 8 Kč +8= 16Kč. Co je dražší je jasné. Možná 5 lidí v autě bude šulnul. Pokud by dle vás začali všichni jezdit autem a neměli kde parkovat, nebo se nemohli kde pohnout, je docela pravděpodobné, že zase pojedou "dražším" autobusem. A nebo "autařům" radnice vyjde vstříc a za ušetřených ročních 100 000 000kČ postaví pořádné parkoviště s parkováním SKORO ZDARMA v centru Zlína. Vaše teorie, že díky dotacím (z daní) do MHD můžu po městě jezdit autem = klobouk dolů. Nechci daně 90% a MHD zdarma, chci malé daně a zaplatit si za to, co opravdu potřebuji, za to co chci.

+1/−1
2.2.2014 20:41

K24a57r84e78l 98J41a70n80í73k 9248182115794

A opravdu budete ochoten platit za každé použití silnice nebo vámi využívaná infrastruktura ve vašem světě patří mezi služby státu  a vámi nevyužívané MHD ne?

+1/0
2.2.2014 22:28
Foto

J53i93ř65í 63R30e81m65e85š 6447946318285

MHD služba státu? A co kino? Fotbal? Fitcentrum? Dotace na lyžařské areály, golfova hřiště nebo dotace na zateplení pro Barum jsou taky služby státu? Teď tedy dotujeme MHD z jedné poloviny, ještě tu druhou a jsme v komunismu... Pusťme do města raději konkurenci.

0/−2
2.2.2014 22:59

P73a69v72e97l 40S43ý36k58o42r53a 7357852387241

Ministerstvo dopravy již plánuje mýto pro osobáky, a tím se zlevní Trolejbus, proti autu. Tedy opět bude levněji. [>-]

0/0
2.2.2014 23:55
Foto

M60i62r69o27s77l79a29v 17Z17a70p79l54e93t46a66l 3197785618623

Asi jste už dlouho MHD nejel ale 10km za menší než 15kč lístek neujedete, takže dvě jízdy 30Kč, autem stojí stejná vzdálenost cca 50Kč na benzinu a 30Kč na dalších nákladech. 3km do práce a 3 km z práce se mě i podle vašich výpočtů 6kč/km mě stojí 24Kč, což je stejně jako na nejlevnější lístky. Ta hranice kterou jsou lidé ochotni platit za MHD a kdy přesedlají na auto není velká. A u předplacených jízdenek ta hranice není o mnoho vyšší. Pokud chcete svět, kde za nic nemusíte nic platit. přestěhujte se na třeba Kubu, ve vyspělém světe se MHD podporuje protože je ekologičtější a snižuje intenzitu dopravy ale to nikdy bez dotací nejde. MHD bude totiž vždy drahá, jeden trolejbus stojí 14 milionů, to je na návratnost hodně drahý špás.

+3/0
3.2.2014 0:03
Foto

J60i34ř70í 97R81e42m80e80š 6527476988675

1.Asi mají blbě nastavenou cenu lístků - mají 32 mil. pasažérů a při 8Kč za jízdu jim 256 mil. bude stačit i bez dotace. Takže, sednu do MHD a dám 8kč.  2. Nechme na lidech, jakou variantu dopravy si zvolí -auto/MHD. 3. Svět bez placení chcete vy, já nechci dotovanou dopravu.  4. Monopol MHD snižuje kvalitu a zvyšuje náklady (cenu né, tu zaplatíme z daní) = zprivatizujme linky, výběrové řízení na provozovatele... 5. Podle vás je MHD VŽDY drahá.  Takže provozujeme drahou MHD, ale zato je to s ní proti autu "pomalé, nepohodlné, špatné". 6. Mají 90 auto/trolejbusů = každý sveze cca 360 000 lidí za rok, (1000/den. ), to by mohlo stačit na leasing, provoz i slušnou výplatu. Chce to konkurenci! 7. Jak píšete, Zlínská MHD je hodně drahý špás pro všechny Zlíňáky.  8. Chtěl bych být majitelem firmy, kde každou ztrátu za mě zaplatí DAŇOVÍ POPLATNÍCI = to je snové zaměstnání kde nemusíte hlídat náklady! Rv

0/−1
3.2.2014 1:51

J79a35r15d30a 12P26r26o27c51h97á65z62k12a 5283853480899

nezapomeňte, že nejsou jen náklady na provoz, ale i investiční náklady, které se musí z lístků zaplatit. Navíc mhd ve Zlíně patří co se týče provozních dotací, opakuji znovu pro vás pouze provozních, k nejlevnějším v ČR. V ostatních městech kolem sto tisíc obyvatel (počítám Zlín a Otrokovice dohromady) MHD stojí daná města mezi 150-200mil. ročně. Ve Zlíně je to kolem 110 milionů.

0/0
3.2.2014 10:50
Foto

J90i33ř73í 73R32e77m89e89š 6637866848955

Není tu konkurence = s.r.o. má monopol v MHD, ročně doplácíme z rozpočtu obcí cca 110 milionů na provoz a dle Vašeho vyjádření můžeme být rádi, že je to jen těch 110 milionů. Já bych si prostě nakládání s vybranýma daněma představoval jinak než je házet do černé díry DSZO s.r.o. (Nebo vyhodit 1 000 000 000 Kč za pozemky u Holešova - můžeme být rádi, že to nebyly 2 miliardy :-(? Nebo byly?) Nabízet jízdné bez omezení za 343Kč měsíčně(4120/rok) a zároveň být 110 milionů v mínusu prostě není normální! 8-o  A ještě jedna věc v MHD není normální = místo aby byl chycený černý pasažér spolucestujícími pomluven, dostane se pomluvy revizorovi. Funguje to tu prostě všechno naopak!;-€

0/0
3.2.2014 13:50

A97n76t69o17n12í98n 29Z88e25l63i92n62k43a 5214618675180

Pane řediteli, říkáte, že máme přes dopravní špičku neprůjezdný střed města. Proč neřeknete i to že se to mělo dávno řešit, případně váš názor jakým způsobem! Jistě by váš hlas nebyl brán jako vytí na měsíc.

0/0
2.2.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.