- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Zatloukal argumentuje tím, že ve většině zemí EU je podíl gymnazistů vyšší než u nás. Ale proč bychom si právě z EU měli brát příklad?
No ale z někoho bychom si ho asi vzít měli. Podle všeho se ukazuje, že něci nefunguje. Tak proč si nevzít příklad ze zemí, které jsou kulturně a společensky blízké, a zdá mají lepší výsledky.
Na středních odborných školách mají studenti např. jen 3 hodiny anglického jazyka týdně, matematiku třeba nemají ani všechny čtyři roky, ale maturitu musí udělat stejnou jako gymnazisté + ještě maturují z odborných předmětů a praxe. Takže dle mého laického rozumu je absolvent odborné školy na tom se vzděláním mnohem lépe, než někdo s gymplem. Ovšem to nemění nic na špatně nastaveném vzdělávacím systému. Dle něj by měly fungovat jen gymnázia nebo jen odborné školy.
Je, a když nemá v hlavě úplně duto, dostane se z odborné školy na jakoukoli vysokou stejně dobře jako gymnazista. Akorát už má, na rozdíl od něj, i praktické znalosti a víc možností.
Jen ty jazyky by mohly být opravdu trochu důkladnější. S matikou je to složitější, ta je obor od oboru.
V českomoravském státě můžeme už cca dvacet let rozjet novou sázkovou hru - u jakého erárem placeného místa se ten který odložený papaláš vynoří?
A jak souvisí tento příspěvek s článkem?