Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vulgarity, výhrůžky a napadení jsou v nemocnicích stále častější

Nemocnice ve Zlínském kraji upozorňují na rostoucí fyzické i slovní napadání ze strany pacientů. Čelí mu zdravotní sestry i lékaři téměř na všech odděleních, častým terčem jsou i posádky záchranek. Na nemocniční ochranku přitom zařízení nemají peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L44u69b70o74š 62D35o19l92e87ž12a94l 4835634313824

Chci-li někomu pomoci a on to odmítá, zdokumentuji a jedu pryč. Asi si spolužáci na večírku věděli rady.....měli by mít za případnou jeho smrt zodpovědnost.....R^

0/0
28.2.2014 10:03

P37a88v18e72l 39V29r71t15a60l 4159410685458

Hodně často to plyne z nekomunikace zdravotního personálu s pacienty a jejich příbuznými, které považují za obtížný hmyz nehodný jakékoliv komunikace a vstřícnosti.

0/−1
27.2.2014 11:55

J71a11r86o94s25l51a86v 42K23a28d59l11e34c 2793443971165

Většinou jde o těžko pochopitelné případy. Na druhou stranu mi přibývá negativních zkušeností z ordinací a léčebných zařízení. Sám jsem byl svědkem spousty událostí, kdy pacient čekal na ošetření v bolestech i několik hodin (hlavně jestli máte kartičku pojišťovny). Nebo jste objednán na určitou dobu, ale stejně čekáte dvě-tři hodinky. Dokonce jsem čekal v ordinaci u zubaře téměř dvě hodiny - a to pravidelně - i když jsem byl objednán a ordinace prázdná. Dále mohu popsat i postřehy z lůžkových částí, kdy mi příbuzní sami sdělili, že se o ně celé dopoledne nikdo nezajímá, nedostali najíst (sami nemohli - jídlo přineseno a odneseno, svačiny někteří vůbec nedostávali nebo jen suchý chléb bez důvodně). Nedostávali informace o průběhu své hospitalizace. Byli převáženi nazí jen s prostěradlem mezi venkovními areály v zimním období s dlouhým čekáním na studených chodbách. Nebudu se rozepisovat o předoperačních vyšetřeních, které dnes musíte absolvovat několika cestami do nejrůznějších zařízení. A i jen taková hloupost, jako injekce dnes probíhá na vesnicích způsobem, že nejdříve musíte jet pro recept na injekci, pak do lékárny pro injekci a pak k doktorovi na její aplikování. Ať žije moderní zdravotnictví...:-)

+5/−1
26.2.2014 11:04

M49i95l17o25š 41B20o27u26k13a26l 8253967643234

...a to ti má pro injekci frčet ten doktor?;-D

0/−3
26.2.2014 11:51

I57v92a 49K57r25i11s17t88o48f78o95v94á 7745893232372

Ještě před pár lety mívali lékaři hodně používané injekce v ordinaci. Přijela jsem k lékaři s houserem a musela jsem si běžet do lékárny pro injekci. Výborně se mi běželo s bolavým hřbetem. Rv

0/0
26.2.2014 15:16

F93i90l70i62p 97P91ř72i38d56a69l 6768769978481

Bohužel v některých případech si o to říkají lékaři českých nemocnic kvůli svému nadřazenému, nebo arogantnímu chování v kombinaci se střídajícím se opakem - letargií, nebo cynismem.

Navíc absolutně nechápu, jak může např. v jihomoravském kraji v nočních hodinách jezdit pouze posádka zdravotníků, když přes den jezdí i lékař - to mi sdělila dispečerka na 155 (akutní život ohrožující stavy se přeci v noci nemohou stát, to je asi příkaz vedení kraje, nebo co?). Tudíž když krvácela moje žena nad ránem, tak přijeli vyhukaní dva mladíci v sanitce a vůbec netušili, co mají dělat. Pak to pokračovalo arogantním jednáním personálu a totálně nesmyslným papírováním (kde pracujete, jaké je vaše povolání?) ve fakultní nemocnici! Jak má potom pacient a jeho nejbližší reagovat, samou radostí děkovat?

+6/0
26.2.2014 10:57

J69i27r26i 62O45s53v41a39l86d 2825154416167

Vyhukani mladici? :) Kdybys vedel jakou ma zdravotnicky zachranar pripravu a jake situace je zpusobily resit tak je docela mozne ze bys byl hodne prekvapeny a choval se s o neco vetsim respektem. Zachranare kteri se dostavaji do situace kdy hledaji zive mezi mrtvyma a poskytuji jim odbornou a kvalifikovanou pomoc bych za "vyhukane mladiky" nepovazoval.

0/0
26.2.2014 21:19
Foto

H67a45n45a 25M51a36l88i87c30h15o93v60a 9580107763283

Občas bych se výhrůžkám nedivila, personál si o to říká. Dodnes nepochopím zbožnění MUDr. Štrosmajera z Nemocnice na kraji města, vždyť to byl hulvát.

0/−3
26.2.2014 9:24

V68í40t40e22k 49V40a35l77a58c36h 7764830625615

Opravdu se nelze divit, když je mnoho pacientů, kteří nemají peníze na pobyt v nemocnicích ani na léky. Doufejme, že se to časem změní, nebudou okrádat lidi ve zdravotnictví a vrátí se to do doby, kdy se nic neplatilo a vše se hradilo ze zdravotního pojištění. Nedávno jsem taky byl v nemocnici s poraněnou a krvácející rukou a čekal jsem tam přes 2 hodiny.:-P:-P:-P:-P:-P

0/0
26.2.2014 8:41

J79i92ř59í 65B69á20r33t60ů 7342714589803

To,že někdo nemá peníze neznamená,že se může chovat jako prase. Toto je dost častá výmluva.

+6/0
26.2.2014 9:59

L95u20b67o84š 93D40o62l67e23ž73a10l 4935284153194

R^R^R^

0/0
28.2.2014 10:05

P98a22v13e67l 53M21a80t65o50u20š58e57k 5170787868774

To je dokonalý obrázek naší vyspělé, sametové společnosti. Nejsmutnější na tom je, že za posledních cca 20 let v tomto ohledu zaznamenávám pouze zhoršování. A, bohužel, čím více napravo se tato společnost právě orientuje, tím to bývá horší. Není divu, když jí vládnou povětšinou lidé, kteří jediné, co mají a uznávají, je kladný vztah k prachům a jejich hromadění, kteří v sobě nemají ani kapku morálky, kteří argumentaci nahrazují arogancí atd. Takové jednání je bohužel nakažlivé a lákavé i pro část davu, která by se při jiné vládě chovala jinak. Bůhví, čeho se tady ještě dočkáme!

+4/−1
26.2.2014 8:38

I80v53a 80K48r67i90s89t31o97f24o65v28á 7585703512152

To není o sametové či jiné společnosti. To je o lidech samotných. Pokud je někdo hulvát, nezačne se chovat slušně mávnutím kouzelného proutku. ;-)

0/0
26.2.2014 11:30

O24t23o 41L71e46v 4768377650565

Ale je před rokem 1989 by si to na záchranku nebo doktory málokdo dovolil.Moc tzv.demokracie taky na místě není.Před rokem 89 byl i řidič veřejná osoba a útok na něj byl posuzován daleko tvrději nežli na obyčejného občana.Dnes,škoda mluvit i ten policajt má strach s grázlem zatočit aby to nepřehnal a nešel k soudu nakonec sám o cigánech raději ani nemluvit.;-O

+5/0
26.2.2014 12:13

O14t38o 89L51e19v 4658667310175

Řidič hromadné dopravy jsem zapomněl dodat

0/0
26.2.2014 12:15

I50v33a 64K65r53i40s30t23o45f55o95v24á 7475903492162

To máte pravdu.

0/0
26.2.2014 15:16

P51e91t65r 55S15t44r75n52a82d 5215863604416

Je třeba si uvědomit, že lidé, kteří se léčí jsou pouze obrazem celé společnosti. V celé společnosti je určité procento gaunerů a tudíž jsou i mezi těmi, kteří navštěvují zdravotnické zařízení. To, že někdo chce spáchat sebevraždu a při jeho zachraňování je někod poškrábán je asi celkem normální a dělo se to pravděpodobně i v minulosti. Ono situaci ve zdravontických zařízeních není také možno vidět černobíle. Ono často přezíravé chování zdravotnického personálu pacientům také neprospívá. Když jede záchranka na večírek vožralých, tak se stává, že dojde k incidentu. Není to novinka. Novinkou je, že se to děje i jidne než mezi dělníkama na ubytovnách. Zkrátka nová doba.

+2/0
26.2.2014 8:03

P55a15v98e60l 37M63a11t81o58u57š86e40k 5260627918194

Ti gauneři jsou jistě i mezi zdravotnickým personálem.

+1/0
26.2.2014 8:39

M60a88r90t98i12n 12I24g73u65e 9600446882872

Inu - pacienti mají práva, nikoli povinnosti. Tohle je klasický případ jak personál zařízení sloužící (a to doslova) lidem je zároveň jejich rukojmím; pacient se může chovat jako hovado ale pak si na personál ještě půjde stěžovat, a vedení nemocnice se bojí postavit za svoje lidi, aby jim tam ta hovádka nepřestala chodit (a tropit další nepřístojnosti). Sestavit kodex slušného přístupu pro obě strany, porušils, jdeš na blacklist, už máme historii tvého chování, a pak mudruj. Na hrubý pytel, atakdále .. Ale hlavně kecy jsou k ničemu, jen konání bude mít účinky ...

+3/−1
26.2.2014 7:51

P22e70t29r 42S62t13r98n89a25d 5855623854156

no myslím, že je to spíš opačně. Průměrný Čech se bojí stěžovat na doktora, protože se bojí, že ho bude léčit ještě hůř a když půjde za jinými tak si to řeknou. A když je průser, tak se krásně podržej mezi sebou - paní doktoři. Je to složitý problém, kde se jen objevují problémy celé společnosti v plné své kráse.

+4/0
26.2.2014 8:08

M68i43l17o67š 74B27o23u60k72a59l 8963697423534

Ďjoooo, to je ta léčba "zadarmo", propagovaná sockomoušema... kdyby si to měl pacient na místě platit z vlastní kešeně, ubylo by hlavně pacientů-otrapů a agresorů a lék.personál by měl čas na opravdové zájemce o léčbu.

Proč nemají lékaři uspávací střely jak na antilopy? Střelí a hned odborně ošetří... ;-D

+1/−2
26.2.2014 7:50

O12t83o 85L71e12v 4668927690445

Kolik jsi již Broukale z té tvé kešeně za léčbu zaplatil?

0/0
26.2.2014 12:17

A26l20e82x10a87n19d70r 73K14o45s25t96k54a 5409576929686

Osobně bych to viděl takto. Někdo sice zavolal záchranku, ale sám pacient, nebo jeho nejbližší si nepřejí léčbu. Dokonce na to mají štempl, respektive má ho záchranář pod okem druhý den. Tak ať se zavolá policie, popíše situaci a zatkne výtržníky. A pak ať záchranáři odjedou.

+1/0
26.2.2014 7:31

M70a74r60e96k 69K45o91s70t55e87l40e10c89k82ý 6483756738

Proč to všechno jen o zdravotnictví, když se tento problém týká celé společnosti?

A začíná to už od našich "slavných" umělců všeho druhu a novinářů! 

Co není sprosté, vulgární a násilné, to není IN! Od televizních seriálů, vyjadřování politiků, přes nejrůznější kuchaře...

Tak proč zrovna ve zdravotnictví by tomu mělo být jinak? Musí se změnit celá společnost a rozhodnout se, co bude nadále podporovat, kdo a co bude vzorem ostatním. A začít by mohli (a měli) právě novináři, média, umělci...

+4/0
26.2.2014 7:03

I72v50a 63K44r22i72s63t87o32f64o95v37á 7145383552242

No protože si dnes každý myslí, že si může dovolit, co chce. :-/ Nemůžeme v sobě potlačovat naše osobnosti, ne? ;-);-D

+1/0
26.2.2014 6:17

M18a96r31e93k 82H29r50u46b17y 6267632821428

Jestlipak agresivita pacientu nahodou nejak nesouvisi s kvalitou a cenou zdravotni pece ;-):-P

+2/−8
26.2.2014 1:01

A14l55e42x58a78n65d84r 51K15o36s62t87k43a 5809226379746

Svým způsobem souvisí. Tedy s tím, že pro ně vůbec nějaká péče je. V naprosté většině jde o jedince s vrcholným odporem k práci. Ne, nejsem rasista, často jsou bílí, ale tu nechuť k práci mají stejnou. Pokud by jim byla poskytnuta jen ta péče, na který mají morální nárok, tak by zůstali ležet, kam padli.

+5/0
26.2.2014 6:07

D27a82v11i53d 75T73a50c53í79k 8886305238964

Dodejte statistiku a nebo si opravte text. Pausalizujete a delate z lidi gaunery, sami ale podobnymi clanky prispivate k blbe nalade!!!

+3/0
26.2.2014 0:13

L14u55k98á15š 88V60e50v94e55r59k88a 1397656910

Při čtění nadpisu sem myslel, že se píše o opačných útocích a vulgaritě..ale je fakt, že ta už je tak častá, že asi častější bejt nemůže;-D

+2/0
25.2.2014 23:24

V94í41ť94a 85N68o33v79á51k 1468103415591

A objednat 20 pacientů na pul 9 je normální? V 21. Století? :-)

+8/−2
25.2.2014 22:10

J79i67n17d35r85a 94Š30i90n39d57e42l43á74ř 9331753346312

Arogance personálu je toho ve většině případů příčinou..

+12/−6
25.2.2014 19:56

F36i51l63i45p 18K58o58l48b93á44b54e72k 2346136625151

Musím souhlasit! Máme s manželkou zrovna čerstvou zkušenost (z krajské porodnice)... personál (zejména sestry) byl arogantní, bez empatie, neuměl (možná nechtěl) podávat adekvátní informace, všechno bylo pomalé a svázané neuvěřitelně nesmyslnými pravidly. Navíc sestry byly dost "hubaté", jak kdyby my jsme tam byli pro ně a ne opačně... No těch případů z okolí znám mraky...

Sečteno a podrženo - někdy by doktůrci apod. potřebovali pořádný kartáč!!!

+11/−2
25.2.2014 20:34

I57v10a70n 37S47t33e13c43h 8441107657820

Kartáč - souhlasím, po hlavě - nesouhlasím. Občas by si měl ředitel nebo primář vyslechnout názory pacientů, případně si tam poslat nějakého neznámého a vyvodit z toho důsledky. To by ho to ale taky muselo zajímat !!!

+9/0
25.2.2014 21:04

V51í92t 10B13r27z24o72b88o94h43a59t58ý 7760472113851

Nejsem z oboru zdravotnictví - jsem technik. Ale i tak by mě zajímalo za co byste je chtěl "kartáčovat"?-za to, že se během své dvanáctihodinové směny celou dobu neusmívali? - Oni snad zanedbali svou péči o Vás případně o Vaši manželku, nebo jen neměli čas se s Vámi vybavovat, protože jich tam bylo, jak je v našem zdravotnictví zvykem, málo?

+6/0
25.2.2014 21:51

V46í65ť33a 38N80o69v74á75k 1638933885271

12ti hodinová směna s 200% příplatku:-)

+1/−5
25.2.2014 22:12

V60í12t 72B58r92z64o41b92o60h71a30t85ý 7470422683141

za 12ti hodinové směny žádný příplatek není pro zdravotnický personál je to běžné

+3/−1
25.2.2014 22:19

I36v77a87n 56S65t41e58c62h 8981597327700

Pacient (pro personál "pacoš") je nepřímo zdrojem jejich příjmů. Z toho by se mělo vycházet a předpokládal bych slušné, korektní vystupování. Obdobné chování očekávám i kdekoliv jinde, třeba v hypermarketu - dobrý den, děkuji, nashledanou. Těžko můžou nemocnice prosperovat, když tam nebudou mít pacienty. Že jsou nevyvážené příjmy a výdaje (příspěvky státu a platy), za to nemůže pacient, tak proč si vylévat zlost na něm. Do nemocnice lidé zpravidla nechodí dobrovolně, ale protože musí.

+3/0
25.2.2014 22:14

V33í35t 37B63r30z82o70b44o41h85a98t83ý 7810692923851

Já se ale neptal, co je zdrojem příjmů atd. Mimochodem každý občan je zdrojem přímů státních zaměstnanců a zvlášť ti ve správě, kdyby měli produktivitu jako zdravotní personál, tak nikde na úřadech nenarazíte na frontu)...ale zpět k tématu - zdravotní personál je placen za to, aby pacienta vyléčil, nepleťte si to se stevardy, pokojskými a služebnictvem, které se má starat o vaše pohodlí a pohodu. Pokud neléčí, nebo léčí špatně - chápu rozhořčení, pokud ale výsledkem jejich činnosti je vyléčení, tak své povolání vykonávají naprosto správně.

+4/−1
25.2.2014 22:27

R92o12l52a42n36d 16M70i36k25l10o70s94z 8697233940929

A rozdávat naději a pohodu není způsob léčby? Co jim platné, že mu zalepili ruku, když z něj udělali vůči sobě nesnášenlivého? Psychika se taky musí léčit.

+1/0
25.2.2014 22:47

R32a37d46m92i32l27a 59H96u68r94s90k88á 9729823712

No, rozdávat naději a pohodu na pohotovosti v půl jedné v noci, když se přiřítí chlapec s dívkou a horečně se dožadují tabletky "po", nebo když ve tři v noci vytahujete klíště, to by tedy asi zvládla jen Matka Tereza. A že na pohotovost chodí jen lidé, co to opravdu potřebují, to je hodně naivní představa.

+2/0
25.2.2014 23:28

R65o76l16a56n79d 37M95i29k65l36o14s81z 8107493700729

Pokud se nedokáží chovat profesionálně a ke každému přistupují, jako by chtěl prášek po, nesmí se divit, že to od někoho vystresovaného schytají.

+1/−4
26.2.2014 6:10

J13i89ř76í 60B70á57r55t19ů 7292244769183

To jste asi byl na špatném oddělení,musíte na psychiatrii,tam se vás dobře postarají.

0/0
26.2.2014 10:14

R11o41l34a21n96d 21M97i57k28l86o57s38z 8937403270369

Ha ha. Tak jo :D

0/0
26.2.2014 13:12

R94a23d76m96i29l33a 28H84u81r15s20k94á 9289593472

Zdrojem příjmů pro nemocnice jsou zdravotní pojišťovny. Je tedy výhradně v rukou úředníků pojišťovny, v jakém rozsahu uhradí péči za svého klienta bez ohledu na skutečné náklady léčby. To znamená-nemocnice, potažmo lékař, jsou ze zákona povinni pacienta ošetřit, ale nemusí už za to dostat zaplaceno.

+2/0
25.2.2014 23:43

M59a22r29e20k 63H94r79u70b12y 6377722241848

A ty zdravotni pojistovny berou penize kde? ;-)

+1/0
26.2.2014 1:02

I13v29a32n 75S27t38e81c33h 8101107207810

Těžko by něco mohli vyúčtovat pojišťovně, kdy tam neměli žádné pacienty. Takže zůstává - zdrojem peněz je pacient.

0/0
26.2.2014 7:57

R18a15d36m25i15l86a 62H98u37r19s77k80á 9219163712

Pacient je zdrojem peněz pro pojišťovnu. Ta potom rozhodne, zda je příslušný lékař či zdravotnické zařízení hodno toho, že jí za péči zaplatí. Stači jeden hloupý překlep v dokumentaci pacienta, a je to záminka pro nezaplacení často nákladné péče, kterou pak nemocnice či lékař platí z vlastní kapsy.

Právě díky zásahům pojiš´toven a našeho "vyspělého" právního systému navíc lékařská dokumentace nabývá neuvěřitelných rozměrů, stává se nepřehlednou, časová náročnost na její vyplnění stoupá geometrickou řadou. Prachobyčejné vypsání receptu, dřív záležitost několika vteřin, se nyní protahuje na minuty, zvláště, když léků je více.

0/0
26.2.2014 9:39

F10i43l15i94p 90K59o13l98b78á85b87e28k 2116306645351

Musím s vámi jednoznačně nesouhlasit!!! Nepotřebovali jsme, aby se s námi někdo vybavoval, potřebovali jsme flexibilní pracovníky, kteří umí dát adekvátní informace včas a bez náznaků toho, že jsme jim na obtíž. Kdybyste viděl, kolik dělali "ofuků", že jsem na pár dní potřeboval "hlídačenku" na druhého syna... Navíc to neuměli ani vyplnit! A těch nesmyslných pravidel... třeba, že se nemůžu dívat, jak moje manželka kojí mé dítě!!! A když mi to sestra sdělovala, tak mě slušně řečeno posílala do zadních míst těla. Prostě hrůza! Jo a syna jsem si taky málem odrodil sám, protože sestra se dloubala v nehtech a doktorka nebyla k sehnání. Prostě spousta chyb a nesrovnalostí.

+1/0
26.2.2014 7:37

V22í29t 98B81r86z73o44b85o32h84a61t84ý 7750192543941

Takže si to shrňme to že zákrok dopadl dobře Vás ani moc nezajímá ale naopak Vám vadí, že jste nedostal papír, vadí Vám, že někdo mdlého rozumu vymyslel v nemocnici pravidla, která její zaměstnanci dodržují, vadí Vám, že byl doktor zaneprázdněn a za všechno tohle můžou evidentně sestry - no jo, měl jste jí zrovna napadnout a zmrzačit, určitě by to situaci pomohlo a celé zdravotnictví by se tím rázem zlepšilo.

+1/0
26.2.2014 8:31

F16i31l20i33p 66K93o25l89b57á12b36e46k 2296986435971

Tak to jste šlápl hodně vedle! Doktorka nebyla zaneprázdněná, protože na oddělení jsme byli v té době sami. Navíc se velmi divila, že manželka rodí (i když už 3 hodiny hekala na koze). 

Pravidla mi nevadí, na sestry v tomto případě vinu neshazuji, vadí mi jejich chování ve stresových situacích rodičů, navíc u předčasného porodu dvojnásob. 

Vůbec jsem tady nepsal, že bych chtěl doktory a sestry mrzačit, jen by si je měl občas primář či přednosta více pohlídat. 

No a papír v době byrokracie člověk potřebuje pro zaměstnavatele (nejlépe hned), aby mohl dodržet pravidla a zákony on.

Shrnuto a podrženo... víte o tom prd! Zdravotnictví tady nehaním, jen poukazuji na velké nesrovnalosti (dle vlastních zkušeností).

+1/0
26.2.2014 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.