Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo zamítlo dálnici na Slovensko. Chce víc tunelů na Valašsku

Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá, má problém. Variantu prosazovanou silničáři zatrhlo ministerstvo životního prostředí, není podle něj dostatečně šetrná k přírodě. Zdržení by to však způsobit nemělo, s vybudováním se počítá nejdříve za deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64u22c62i52a71n 14P10a29p42a83z16i86a69n 5874747751795

Pokud se bude ignorovat příroda, tedy varianta tunely, tak to dopadne jako v Českém středohoří, kdy nakonec stejně na tunel dojde, jen se to časevě posune o dvě desetiletí. Doporučuji proto, aby na Zlínsku byli razantnější ohledně tunelů, jinak se nepostaví také na dvě desetiletí prakticky nic směrek na Slovensko. Při cestování z Prahy na Drážďany můžeme jenom nadávat na hlupáky, co byli proti zdravému selskému rozumu a jen si prosazovali svou prý nejlacinější variantu. Kdyby už tenkrát se postavily ony tunely, tak by to bylo mnohem levnější než dnes, kdy už ani peníze na cokoli nemáme, jak jsme se za vlády pravice dopracovali k samému dnu našeho bytí. A bohužel polibky smrti od ČNB dávají tušit, že se nejen výstavba dálnice na Slovensko výrazně dál prodraží... Můžeme se radovat, že máme českou korunu, opravdu výborná to měna minulosti.

0/0
1.12.2013 22:14

P49e20t57r 32K59ř52í58ž 5776618935

proboha kdo už konečně těch pár pomatenců zastaví? Podobné zelené zhovadilosti jen vyvolávají protireakci a poptávku po vládě silné ruky. D8 budiž odstrašující příklad jak zelená nabubřelost přinesla víc škod než užitku.

+1/−3
26.11.2013 19:49

J46i41ř58í 63E92r71b64e54n 1213934716967

Spíš nabubřelost a bohorovnost úředníků a zadavatelů, kteří nebyli schopni dvacet let udělat cokoliv v souladu se zákonem...

Nejvíc škody přinesl červnový sesuv půdy v trase, kterou si prosadilo ŘSD ekologům navzdory.

+1/0
27.11.2013 10:11

J64a73n 75S74l22o82v82í10k 3189687570548

Ten ekolog asi neví co říká. Dnešní silnice 49 by stačila jen upravit, to ano, protože na ní není dálkový provoz a tranzit jezdí jinudy. Jenže ta R49 se staví ne kvůli někým horalům, ale aby po ní vedl tranzit jedné z nejdůležitějších evropských silnic E50. Ta nyní vede přes Uherské Hradiště. Dále bude na R49 převedena i doprava z E442, vedoucí přes Valaš.Meziříčí. Opět přes průsmyky. Takže se po propojení se slovenskou dálnicí stane R49 jedna z nejvytíženějších, protože usnadní přechod hor a auta nebudou v serpentýnách zahlcovat hory. S tunely na R49 souhlasím, ale ne s trapným ekobreptou.

+9/−1
26.11.2013 11:59

A96n43t92o62n14í68n 13K73a19t20z62e86r 8822303236240

Tak ať si ti slavní ochránci přírody ty tunely zaplatí,když o ně tolik bojují.Příjde je to o100% dráž a výsledek bude stejný.

+2/−6
26.11.2013 10:57

V14á43c63l81a17v 51M55a83ř56í84k 3396754932614

Jasně, vybetonujeme si republiku, to přijde nejlaciněji..

+5/−1
26.11.2013 11:14

M85a76r82e13k 65K58o78s11t49e51l89e97c87k54ý 6203876908

Nevím, jak to dělají v Alpách anebo kolem Vídně, že jim to s těmi tunely na dálnicích funguje. Zatím snad jediný český dálniční tunel nedaleko Klimkovic je (mimo to, že je špatně postavený) každou chvilku zavřený (kvůli poruchám, plánované i neplánované údržbě, či nehodám) a všichni ho musí objíždět po původních komunikacích, což je jistě rychlé, ekonomické i ekologické.

Takže opravdu chcete stavět další tunely? A kudy se budou objíždět?

0/0
26.11.2013 9:16

T91o69m68á94š 73Z15e75m47a55n 3875188154285

Tunely jsou ještě na D8 a R1 (+se za tunel považuje biokoridor na D5) a uzavírají se kvůli čištění čoček "radarů" aby se mohlo kasírovat za nedodržení 60 (občas 80) v tunelu - v Rakousku či Itálii v tunelech moc radarů není, není proto potřeba je často uzavírat, navíc tam mají limit 100.

+1/0
26.11.2013 10:12

F38a37b78i57o 33S84g14a79t63t64o44n13i 9921210907180

a taky na R 35 a Hřebeč na I/35...

0/0
26.11.2013 23:04

M63a11r73t67i93n 47L15a35v65a22y 9717177652

Řešení problému? Již mnohokrát opakované a zásadní: je potřeba umožnit lidem pohodlnou přepravu MHD, linkovými autobusy a vlaky a většinu nákladní dopravy přemístit na železnice (železnice na Slovensko by Zlínskému kraji už desítky let slušela - namísto problematické R49). Pak se nebudou muset stavět stále nové silnice a rychlostní komunikace, které jsou zátěží pro krajinu i obyvatele a přivádějí do regionu ještě větší množství automobilů. P. S. Jak by měla znít první věta v objektivním článku na iDNES? Takhle? "Rychlostní silnice R49, jejíž výstavba je pro dopravní napojení Zlínského kraje extrémně důležitá..."

+3/−9
26.11.2013 9:11

V20á70c70l94a30v 23P62o29u39s30t34k83a 3210381142

To je naprostý nesmysl, pro přemístění nákladní dopravy na železnici neexistuje reálný ekonomický důvod. To by ty vlaky musely jezdit zadarmo.

+8/−2
26.11.2013 9:15

R33e91n79é 93F84l38á90š85a43r 5474340904

Pane Poustko, nemůžeme přeci posuzovat naše žití zde jen z hlediska ekonomiky... A navíc, pokud by měli dopravci nést zodpovědnost i za zničené zdraví lidí bydlících v blízkosti dálnic a silnic 1. tříd, asi by to už tak ekonomické podnikání také nebylo...

+2/−3
26.11.2013 9:31

V31á52c91l21a23v 96P23o52u92s73t17k72a 3960371882

Já se s vámi nepřu, máte bezesporu pravdu. Nicméně realita je taková jaká je. O peníze jde vždycky až v první řadě a nemá smysl se nad tím te´d pozastavovat. Navíc, vlaky nikdy nenahradí operativnost kamionové dopravy, to je další z důvodů proti heslu "kamiony na vlaky".

+2/−1
26.11.2013 9:39

T33o79m48á83š 81Z18e11m11a72n 3415768314375

Přeprava MHD je jaksi městská hromadná doprava a proto neřeší meziměstskou odpravu.

Dálnice jsou naopka ekologicky i ekonomicky šetrné protože šetří palivo i exhalace, čímž šetří i čas a peníze.

Umožňuji lepší a bezpečnější spojení a tedy i větší konkurenceschopnost krajů.

MHD či HD pak neřeší spojení měst s obcemi a obcí mezi sebou - to co autem zvládnu za hodinu by s hromadou byl výlet na den.

+6/−2
26.11.2013 10:14

V28á83c36l57a94v 31M41a75ř47í19k 3216864962844

Vlastně s Vámi souhlasím, jen bych chtěl podotknout, že stejně jako šetří palivo dálnice, tak stejně a možná ještě více šetří palivo kvalitní silnice první třídy s hotovými obchvaty a občas s nějakými více pruhy pro předjíždění.

Mnohdy není příliš hospodárné stavět dálnici paralelně se starou státovkou, máme najednou dvě silnice, které musíme udržovat, utratí se více za investice. Někdy by stačilo rekonstruovat = rozšířit, udělat obchvaty atd. stávající trasy. Nedokážu úplně posoudit, jestli toto je ten případ, ale obecně to tak platí.

+3/0
26.11.2013 11:19

M21a59r84e17k 95O56p 9482677167946

problém ucpaných tras na Slovensku začíná obvykle až východně od této hranice. Zatímco do Jablunkova dojedete relativně v pohodě, projet přes Čadcu do Žiliny zabere bez problému i 2 hodiny (40 km úsek).Nejhorší je situace samozřejmě v zimě, kdy mnoho lidí nejezdí přes Beskydy a Valachy a raději jedou právě přes Jablunkov.

+3/−1
26.11.2013 8:24

J62a52n 81S30o51u28k78u45p 1744854346195

Trochu nerozumím, co to potíte, je to přesně naopak - v zimě spíš mnoho řidičů přesně naopak vyhledává trasu přes Valašsko, protože je většinou sjízdná bez zasypaných kamionů jako u Čadce.

+2/0
26.11.2013 9:59

M46i58c76h75a95l 22M85a70r37t96i83n 1334890515874

"...je proto nezbytné navrhnou ..." Kam se ztratilo t na konci? Ještě nedávno jsem si myslel, že jde o překlep. Ale za poslední měsíc jsem to viděl na idnesu už asi pětkrát, takže je to nespíš úmyslné. Vůbec nechápu, jak něco podobného může alespoň průměrně sečtělého člověka napadnout (nebo snad napadnou???).

+1/0
26.11.2013 6:56

A33n80t73o87n60í77n 41Z94e52l49i21n34k28a 5394748215210

Pražáci jenom jinými slovy říkají, že průtah republikou podporovat nebudou. V této hře nejde o tvář otevřené krajiny na Valašsku, ale o to, že průtah vede také přes Prahu. Smrtelné nebezpečí pro Zlín a další nedokončenou trasu je to, že průtah začne být atraktivní vybudováním R49 po Fryšták a vybudováním částečného obchvatu Zlína. !!!!!!

+4/−1
26.11.2013 6:51

R60e12n22é 35F40l30á60š35a81r 5444660654

Myslím, že doprava v České republice, ale vlastně nejspíš i v celé Evropě, potřebuje víc než nové dálnice, systém, který převede významnou část kamionové dopravy na železnici a celkově omezí zbytečnou přepravu . Není přeci vůbec nutné, aby za našimi domy a přes naše lesy a louky jezdily tisícovky kamionů nesmyslně převážejících zboží z jednoho koutu Evropy do druhého.

+5/−5
26.11.2013 4:29

P67e58t40r 98N40i54v64n10i97c72k40ý 3152634335367

Takže nechceš stavit dálnice, ale navrhuješ stavit koleje? ;-D Ani ty stávající nevedou všude a to má ČR jednu z nejhustších sítí železnic na světě!

.

Spočítal sis někdy, kolik stojí doprava po železnici VČETNĚ automobilové dopravy k nakládkovému nádraží + manipulace a následné vykládání + opět (překvapivě náklaďák, který to doveze do cíle. Zkoušel jsi někdy porovnat čas?

+5/−3
26.11.2013 8:21

J84i87ř66í 41E62r84b72e71n 1873384616927

No, vlakem sice ta elektronika i melouny dojedou na místo určení o půl dne později, zato o dva řády bezpečněji a bez ohledu na počasí. Vlak jede podle grafikonu, kamion podle stavu silnice a hustoty provozu. Jen v mém okolí dnes stojí několik (desítek) kamionů, které nemají šanci se přes náš kraj dostat...

+3/−5
26.11.2013 8:33

V60á22c61l77a42v 74P38o84u89s79t34k87a 3830201202

Půl dne? To je vtip?

+6/0
26.11.2013 8:42

V23í86t 70B17r71z16o93b75o47h25a13t13ý 7800932853521

Tak s tím půldnem je to dobrý vtip .... není to tak dávno co jsem tu dával příklad z naší firmy - přeprava vlakem z Rumunska do ČR je stále o 10dní delší a to má fabrika, kde pracuji železniční vlečku.

+5/0
26.11.2013 9:13

R70e77n61é 14F86l45á94š96a39r 5344480454

Pane Nivnický, ani nevím, že bychom se znali a tykali si, ale budiž... Netvrdím, že koleje vedou všude a dokonce ani neříkám, že by se měla zrušit veškerá kamionová doprava. Jde mi o vytvoření nějaké koncepce, kde by se tranzitní doprava, která přes nás jen projíždí, přesunula na železnici a stejně tak by se dělo i s některými produkty, které mohou mít delší dopravní čas. Především by se ale mělo celoevropsky omezit zbytečné převážení, například potravin, z jednoho konce Evropy na druhý. železniční doprava je dnes dražší především proto, že to tak chtějí politici a poplatky za používání železniční dopravní cesty jsou několikanásobně vyšší, než kolik platí automobiloví dopravci na mýtném. Navíc si myslím, že každá země by si měla své přírody vážit a co nejvíce ji chránit. Takže shrnuto: Dálnice ano, ale nejdříve vytvořit koncepci, část kamionů přesunout na železnici a dálnice pak stavět jen tam, kde je jich skutečně třeba a šetrnými variantami k lidem i přírodě.

+2/−1
26.11.2013 8:55

V14á62c77l56a51v 73P58o83u26s31t88k85a 3650461232

Problém je ten, že se to zatím hrubě nevyplatí bez ohledu na přítomnost nebo nepřítomnost koncepce. I kdyby jezdily nákladní vlaky za třetinu ceny, pořád bude výhodnější poslat zboží přes půl  Evropy v kamionu.

+4/−1
26.11.2013 8:59

V62í39t 70B57r89z13o37b63o20h32a16t32ý 7760912723761

To je dost odvážné tvrzení. Cena je zde obrovským významem. To co píše p. Flášar není uplně od věci - problém je, že pokud si něco objednáte vlakem, musíte si i sám zkoordinovat přepravu z překladišť. Druhak čas, který je na železnici, zpravidla kvůli neschopnosti jejích zaměstnanců velmi dlouhý. Pokud by byla cena skutečně třetinová, tak se spoustě firem vyplatí koordinaci - kamion-železnice dělat. Pravda - tam kde je potřeba operativně převážet (síť obchodů) mezi pobočkami a sklady, to není možné. Ale zároveň je i pravdou, že koncepce o které píše p. Flášar tu citelně chybí a má pravdu v tom, že není ani v politickém zájmu.

+1/0
26.11.2013 9:19

V47á67c57l70a83v 47P55o61u16s45t12k35a 3480881742

Ona není v ničím zájmu, víte jak dlouho jede kontejner vlakem z Hamburku na překladiště Zlín - Lípa? Když máte štěstí, tak kolem deseti dnů, ale to je spíš výjimka. Naposledy mi takto jel 20! dní, to už by bylo rychlejší odnosit si to pěšky.

+2/0
26.11.2013 9:29

R47e50n31é 41F67l68á75š57a41r 5754980664

Výhodnější, ale pro koho? Maximálně pro dopravce, určitě ne pro lidi, krajinu a potažmo republiku. Pokud by se dopravcům zahrnuly do poplatků všechny náklady na údržbu silnic, náklady na obnovu zničeného životního prostředí a způsobenou újmu na zdraví obyvatel (hluk, exhalace výfukových plynů...), tak si nejsem jistý, že by kamionová doprava byla stále ještě výhodnější než železniční. A právě proto je potřeba mít onu koncepci, která stanoví priority. Například, že ochrana přírody a zdraví lidí je nadřazena zájmu dopravců a proto půjde většina tranzitní dopravy na železnici.

+1/−1
26.11.2013 9:28

J34a45n 50S81l90o53v53í51k 3289187740398

víte, to je prostě začarovaný kruh. Když zvednete mýto i jen nepatrně, promítne se to do cen zboží. Když by vláda vymyslela nějakou koncepci, aby měla železnice přednost, musela by to tak udělat najednou celá Evropa, jinak se to nikdy nepodaří. A co je hlavní, dnešní doba chce všechno hned a to železnice sama o sobě neumí.

+1/0
26.11.2013 12:12
Foto

M25i82c19h50a54l 11J12a24n31o56v68á81č 8547606145183

Pro kraj a vubec celou Moravu je mnohem dulezitejsi R55 a historicke centrum regionu (Uh. Hradiste) slusne napojeni na Slovensko ma...

+2/−1
26.11.2013 0:02

V70á19c26l94a84v 79P30o25u65s62t20k81a 3940471552

No jo, jenže krajské město je Zlín a jeho dopravní napojení obecné je žalostné.

+2/0
26.11.2013 8:49

V39í74t 91B26r84z58o34b13o39h73a83t45ý 7760762683361

podívejte se na mapu a zjistíte, že krajské město Zlín je bokem od tranzitních silnic, tudíž je celkem zbytečné tento tranzit, kteří míří jinama svádět právě do Zlína.

+1/−1
26.11.2013 9:08

J40i48r45i 79R18u90s79n54o45k 4615922847903

Tim zalostnym napojenim myslite dalnici, ktera zacina 3 km od mesta? A po ktere kdyz jedete, tak si pripadate jako delegace, protoze pred sebou na obzoru vidite jedno auto a za sebou na obzoru vidite druhe auto?

+3/0
26.11.2013 10:44

V90á29c28l83a10v 39P16o62u43s29t58k45a 3160851302

Ano, i to jsem měl na mysli.

0/0
26.11.2013 11:12

J10a43n 53S48l96o36v78í43k 3599667470478

Právě proto je potřeba dálnici dokončit a převést na ní dopravu ze silnic, které ny Slovensko vedou.

+3/0
26.11.2013 12:14

V94á47c80l32a64v 49P21o47u53s64t61k76a 3470611732

Přesně tak.

+3/0
26.11.2013 12:40

M96a28r85t43i11n 15K58o53v11á18ř 2542870643222

Ano, začíná na západní straně města. Což v případě cesty z východu z průmyslové zóny znamená projet celé centrum v délce 13 km. Přinejmenším obchvat chybí jako sůl.

+1/0
2.12.2013 14:25

L85e68o26p62o90l21d 25H62o96r92á95k 4932478759442

nejsem ani ekolog, ani dopravce, ale dálnice mi po všech směrech přijde lepší než přetížené okrsky. Po dálnici je pohodlné, rychlé a bezpečné cestování, neobtěžuji nikoho ve městech. I ty emise jsou podle nižší když jedu 130 km/h na pětku mimo obec, než když poskakuji 15 km/h na jedničku a dvojku po městě. O ekonomickém rozvoji regionů, kam dálnice vede, není třeba diskutovat. Domnívám se, že sítí dálnic by měla být propojena všechna krajská města.

+12/−2
25.11.2013 22:34

J80i75ř11í 44J62i81n24d72r33a 6455429456928

emise jsou skutečně v relativně plynulém dálničním provozu asi čtvrtinové až šestinové oproti plynulému městkému provozu

+1/0
26.11.2013 1:11

A78n23t20o60n56í35n 67Z95e45l23i55n49k57a 5434318915460

Úseku Hulín - Fryšták propadlo stavební povolení, stavět se začne příští rok ... úsek Fryšták - Lípa se připravuje!!!!... výstavba je plánována do roku 2030 ... velmi depresivní situace pro východní Zlín. Pokud nebude zajištěna rychlá a plynulá výstavba celé R49, nemělo by se ani začínat.

+5/0
25.11.2013 22:30

K17a66r82e19l 30C41h53r52a12s40t71i94n92a 4273584750315

Ekologové budou tak dlouho do všeho vrtat, až se Česku vyhnou všechny důležité trasy a skočíme jako skanzen, odkud se vytratí sídla a nastěhují se vlci, rysi a medvědi. Ekologové jsou brzdou pokroku a všude, kde se objeví, se zvedají ceny staveb, prodlužují se termíny dokončení se dohodnuté podmínky.

+12/−10
25.11.2013 20:03

R82a82d82e45k 47Č22e18r48v45e62n54k94a 5144471924792

otázka je co je to vlastně pokrok. Máte pocit, že tranzitní kamionová přeprava z východu a jihovýchodu valící se přes Vizovické vrchy směrem na západ je pokrok? Já tedy ne, a to se za ekologa fakt nepovažuji;-)

+11/−3
25.11.2013 20:32

M85a38r74t62i82n 58R81e65d17e53c94h94a 2100511953957

Aha ted je to lepsi, protoze ted vsichni letaji a kamionova preprava neexistuje.

+1/−4
25.11.2013 22:03

L73u36c59i47a19n 11P68a54p73a70z83i78a98n 5574977911785

Špatná až fušerská práce ředitelství silnic je ten pravý důvod Vašeho hněvu. S ekology to nemá nic společného. Někdy si připadám, že je to řízená provokace zes strany temných sil, kteří zkouší co ještě vydržíme. Nejlevnější variantu, za kterou nás budoucí generace proklejí není cesta vpřed, ale naopak do pekla. Za zdržení v tomto případě si může národ sám, pokud umožní temným silám zla fungovat na ministerstvu dopravy, který je zřizovatelem ŘSD.

+5/−1
25.11.2013 23:41

R24e17n87é 83F23l48á34š11a27r 5374920274

Pane Chrastino, jako milovníkovi pokroku vám přeji, abyste měl takovou dálnici kousek za domem a nejlépe ještě v blízkosti nějakého přepravního skladiště. Pak teprve ten pokrok opravdu oceníte!

+8/−2
26.11.2013 4:23

V23í47t 92B66r57z31o77b86o54h70a83t68ý 7290872223731

Já bych za tu dálnici dal nevím co, nyní tam mám přetíženou silnici I. třídy, ta dálnice by mě aspoň umožnila efektivně se odtud dostat a při její výstavbě by vznikly protihlukové stěny, narozdíl od současné silnice u které se ani neplánují. No a myslím, že spousta lidí, co má u svého domu tranzitní, nedálniční komunikaci, by právě dálnici uvítalo.

+3/−1
26.11.2013 8:06

J13i66ř59í 55E12r26b84e44n 1173224596867

Když někdo odflákne svou práci a myslí si, že to protlačí silou, pak se není čemu divit, že mu to někdo obdobně silný smete se stolu.

Navíc, tahat dálnici horskými úseky povrchově znamená sice malinko ušetřit na stavbě, zato pak mít mnohem dražší (nejen zimní) údržbu a nebezpečnější provoz. Úsek D1 přes Vysočinu i D8 přes Krušné hory jsou toho důkazem.

+3/0
26.11.2013 8:30

J35a46n 91S72l74o37v60í32k 3909217500368

No, provoz tunelů je zrovna mnohem dražší než běžná povrchová zimní údržba :-) Ale sám jsem zastánce tunelů a osobně si myslím, že lepší dlouhý jeden drahý tunel pod horským pásmem, než kličkující dálnice po svazích s mnoha mosty, estakádami a kratšími tunely. Pod Středohořím mohl být jeden dlouhý, sice astronomicky drahý, ale už mohl být dávno v provozu, protože proti němu ekologové nic neměli. Teď se tam handrkují o centimetry.

+1/0
26.11.2013 12:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.