Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sraženého cyklistu vezl řidič golfu padesát metrů na kapotě. Muž zemřel

Jednatřicetiletý řidič Volkswagenu Golf, který jel po silnici z obce Šumice na Uherský Brod, srazil sedmapadesátiletého muže jedoucího ve stejném směru na kole. Cyklista těžkým zraněním podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o11m62á15š 31C57h49r40a48s33t94n74ý 2238499159291

Poučení z případu? Řidiči vozů, jeďte na dálkové a zásadně s těmi nejvýkonnějšími xenony, co z noci udělají den :-)

0/0
21.11.2013 13:50

F65r35a13n91t66a 57T26i62m86a11n 7390188891660

Tak to dělá kamoš, akorát z opačného postavení (chodce) :-) - chcou ho řidiči vidět? Bere si s sebou večer do hospody 55 wattovou halogenovou svítilnu s průměrem paraboly 155 mm. Když jde po silnici dom, tak při objíždění rožne a svítí řidičům přímo do xichtu. Máš vidět ty jejich "úhybné manévry" :-)

0/0
21.11.2013 19:12
Foto

M56i95r48o62s23l29a88v 63Z27a43p82l72e25t65a39l 3877645298743

Já jednou málem srazil koně.... ještě dnes tu prdel vidím, noc, žádné osvětlení,  světla protijedoucích aut se ještě o cestu leskla, některé člověka oslńovala a pak najednou zadek přes celé okno, úhybný manévr sem zvládl ale podovné situace s cyklisty zažívám také, ikdyž ještě sem s nimi tak namále neměl... Ale nedivím se že někdo cyklistu srazí, jak bylo v jednom mém oblíbeném seriálu řečeno počítačem s IQ6000, barva černé díry je černá a základní barva vesmíru je taky černá - to se pak člověk nemůže divit, s cyklisty je to podobné, je dokázané, že člověk v bílém je bez reflexních prvků vidět na 100m a v černém možná na 20m, ono ikdyž na něj svítíte pořád svíte na černou, to co můřete vidět je jen kontrast a to že vám něco dalšího černého zakrývá a nebo že vám kontrastuje s šedějším asfaltem - a to je někdy málo.

+2/0
20.11.2013 17:21

D12a41n16i58e13l52a 26U97r69b48a73n40o85v53á 2464920865846

prosím vysvětlete mi to zabití z nedbalosti - proč když cyklista neměl kolo řádně osvětlené a stalo se to v noci by to měla být vina řidiče aut. Mě to nějak nedává smysl.

+3/0
20.11.2013 12:14

J55a92r18o80s12l21a82v 12L12e39b82e79d23a 3856739777110

Ani mně to nedává smysl, ale takové máme zákony.

viz popis na wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Nedbalost

0/0
20.11.2013 13:46

J37a31k45u31b 16S70e85m20e11r44á22d 2347516341531

oni asi tezko muzou rict po pul dni, zda bude nebo nebude obvinen ze

0/0
20.11.2013 15:54

J44i27ř35í 86K27ü84h23r 2490316500146

To máte stejně jako by vám někdo nedal přednost (třebaže jste na hlavní) jen proto že: vám nesvítí světla,nejste připoután, jedete moc rychle atd....

Jinak nevím ,jestli je nějaká norma,kterou musí osvětlení splňovat. Zákon hovoří jen o tom ,že je potřeba svítit dopředu bíle a dozadu svítit či blikat červeně.

0/0
20.11.2013 22:24

Ř24e67h45o43ř 57V16l39a60s29á18k 2824534651856

1) Cyklista pravděpodobně měl kolo "řádně" osvětlené. Akorát vzhledem k tomu, že za posledních padesát let automobily svítí víc, palubní deska svítí víc, odrazky odrážejí víc a řidiči jsou zvyklí jezdit méně opatrně, už to chce mít lepší než padesát let staré "řádné" osvětlení, které je sice skvěle vidět v opuštěném temném lese, ale pro řidiče automobilů už je příliš nevýrazné.

2) Když řidič srazil mizerně osvětleného cyklistu, pravděpodobně by srazil i neosvětleného chodce - ten přitom na kraji silnice podle pravidel může být a řidič je s ním tedy povinen počítat. Ostatně i to, že řidič zastavil po padesáti metrech, svědčí o tom, že jel neopatrně a na nehodě má svůj podíl.

0/0
21.11.2013 11:52

M44i80l14a21n 26B91a37r47o67ň 8881433495349

To už je druhý článek o mrtvém cyklistovi za 2 dny. Bez přilby, špatně osvětlený. Ti lidé nemají rozum. A když lidé nemají rozum, musí přijít zákon. Povinná reflexní vesta, osvětlení v předepsaném počtu luxů(kandel nebo čím se to měří). Je mi velmi líto pozůstalých, ale neskutečně soucítím s řidičem.

+4/0
20.11.2013 11:45

A83n11t44o28n45í92n 30Z63e69l96e29n54ý 2884173751466

Zákon to vyřeší. Tak jako neexistuje nalévání alkoholu mladistvým nebo řízení auta bez ŘP protože je na to zákon.

0/0
20.11.2013 12:22

M15i66l16a77n 44B41a57r63o86ň 8681983135509

Je rozdíl, že něco nemusím a že nemůžu. Jak říkáte, zákon nezabrání tomu, že cyklisté se nebudou chovat odpovědně. Zabrání ale tomu, že za jejich konání nebudou trestáni lidé, kteří na jejich chování doplácí. Pokud někdo řídí auto bez ŘP, bude potrestán. Pokud jezdí cyklista v noci bez patřičné výbavy - bude potrestán a hlavně nebude ležet vina na řidiči, který ho díky jeho nezodpovědnosti srazí.

+2/0
20.11.2013 14:40

A52n16t19o47n50í26n 78Z83e26l68e63n51ý 2264453211896

§58 zákona č.361/2000 Sb.

0/0
20.11.2013 15:51

M61i32l40a27n 23B98a35r72o86ň 8611263945659

V zákoně není o povinných reflexních vestách/prvcích, dostatečném osvětlení ani slovo. Jen musí mít svítilnu. Nějakou svítilnu. Pán na tom kole měl nějaké dynamo z třetihor...

0/0
20.11.2013 16:14

F83r13a45n66t76a 10T96i26m13a45n 7110658971640

... a chodec ani to ne

0/0
20.11.2013 20:45

J49a36r93o27s72l92a21v 70L33e87b22e88d30a 3756919347500

Bicykl má mít také odrazky. Ne nějaké odrazky, ale s určenou minimální plochou a umístěním.  Z vyhlášky č. 341/2002 Sb. například zde

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze/praha_cyklisticka/s_kolem_po_praze/zakony_predpisy_a_pravidla_pro_jizdu_na.html

+1/0
21.11.2013 12:24

Ř90e16h95o63ř 51V67l85a41s42á74k 2334844311436

Tak ten alternátor byl starý nanejvýš pár desítek let ... a kdyby si koupil nějaký nový včera večer, tak bude poskytovat pravděpodobně úplně stejný výkon. Lišit se budou pravděpodobně v materiále, v odporu, v trvanlivosti ložisek, ale na boku to bude mít napsáno zase 6V 3W a nebude dávat víc elektřiny.

Z tohohle hlediska je důležitější vývoj na druhé straně. V moderním světle bude halogenka nebo vysoce svítivá LEDka, ve starém bude žárovka, která vyrobí spoustu tepla, zatímco s tím světlem je to bída.

0/0
21.11.2013 12:31

J11a20r63o34s17l87a95v 76L68e70b65e40d51a 3546159767180

Á další, co dojel ...

Jinak 50 metrů na mokru je reakční + brzdná dráha z rychlosti něco málo  přes 60 km/h, takže na rozdíl od policajta žádný údiv.

+1/0
20.11.2013 11:44

Ř14e23h25o35ř 73V73l23a58s30á96k 2624304341356

Jenže to by znamenalo, že si ho skutečně všiml až v okamžiku nárazu. A to je opravdu dost divné. Daleko očekávanější by bylo, že si ho sice všiml, ale už to nestihl ubrzdit a tak ho srazil po nějaké době brzdění, nebo třeba ke konci té reakční dráhy.

Že reakční dráha začíná až okamžikem nárazu, to by znamenalo, že vůbec nekoukal na cestu.

0/0
21.11.2013 11:56

J38a89r22o87s13l98a41v 89L24e86b65e97d17a 3676749987240

A taky by to mohlo znamenat, že jel 80 a viděl ho na 20 m. Prostě nechápu, proč uvádějí těch 50 m jako raritu i v nadpisu.

0/0
21.11.2013 12:14

Ř75e12h33o77ř 78V53l34a95s95á47k 2984424241816

Možná to rarita je. Fakt nevím.

0/0
21.11.2013 12:24

T27o48m72á12š 19C27h29r76a85s94t26n20ý 2268929829581

Protože raritně zastavil a snažil se ho zachránit :D

0/0
21.11.2013 13:29

D36a92v31i88d 94D54o35b20e62š 3875882197

Už jsem párkrát potkal neviditelného cyklistu. Dodnes nazapomenu na bleskový úhybný manévr o prsa u Břeclavi. Kolem 22h, silnice do sousední vsi, "cyklista" patrně z hospody, na plečce bez jakéhokoliv osvětlení, helmy, v tmavém oblečení byl vidět skutečně na poslední chvíli a ještě před předjížděním provedl lehký elegantní oblouček. Brrr...

+1/0
20.11.2013 11:28

P33e54t17r 93K28o48z65á65k 8925847577604

Proboha lidi na kolech ... myslete na to, že pokud se pohybuji po silnici, základem je, abych byl vidět! A to 2x když se nacházím mimo obec. Reflexní prvky, kvalitní blikače ... raději svítit jako kolotoč, než se nechat srazit autem, jehož řidič mě prostě nevidí.

+2/0
20.11.2013 11:11

J50a72n91a 16M58o12l66á38k79o84v31á 7167596656554

Jestli jel ve tme nbo za sera bez svetel, nechapu proc by mel byt obvinen ridic auta.

+2/−1
20.11.2013 10:59

P33e27t82r 16N64ě90m18e23c 4975162162857

v clanku jasne pisi: " na velmi špatně osvětleném kole"

+2/0
20.11.2013 11:02

K70a84r87e39l 87C36h64r95a20s96t73i68n88a 4953824600315

Řidič v tom v každém případě bude lítat, větší část viny mu přišijou za to, že nepřizpůsobil jízdu aktuálním podmínkám.

0/0
20.11.2013 11:05

D86a77n24i42e26l59a 15U36r38b33a42n67o66v37á 2244500875686

No a co taková situace, kdy v noci na neosvětlené silnici vjíždíte z vedlejší na hlavní ulici žádné auto nevidíte tak že na hlavní vjedete a v tom do vás naboří ten co jel na hlavní ale neměl rozsvícená světla - také bude viníkem ten co "nedal přednost v jízdě" přesto, že ho prostě nemohl vidět?

0/0
20.11.2013 12:19

Ř32e72h98o60ř 30V70l35a66s96á61k 2864944661266

Pravděpodobně ne.

Ale ve vašem příkladě je hybatelem srážky ten neviditelný na hlavní, zatímco v našem sráží ten, kdo by toho špatně viditelného měl ve světle vlastních reflektorů vidět, pokud se patřičně věnoval řízení a jel rychlostí adekvátní vzhledem k viditelnosti. Navíc nikomu nikam nevjel ze strany, jeli oba ve stejném směru, automobil cyklistu dojel, cyklista se od něj vzdaloval. Pro řidiče to bylo snazší, než dobrzdit před nenadálou statickou překážkou, což by podle pravidel měl zvládnout.

0/0
21.11.2013 12:02

V48á34c12l32a55v 63K83r17a73j95č70a 5766589689804

To znamená, když je tma a vidím na 20 metrů, tak můžu jet max. 10km/h? podle Vaší logiky by za to tedy měl být vinen cyklista, ten neviděl vůbec, tak neměl vůbec jet....

0/0
20.11.2013 12:54

F72r41a11n32t67a 68T19i42m28a55n 7500438651380

Je to rozdílné situace od situace, protože pokud by to nebyl cyklista, ale chodec nebo bruslař, tak tma a viditelnost řidiče na 20 metrů ho rozhodně neomlouvá, protože chodec nemá žádnou povinnost být osvětlený. Každopádně podle informací z článku i v případě sražení cyklisty si řidič koleduje minimálně o podmínku

0/0
20.11.2013 13:14
Foto

M44i10r71o36s80l79a70v 69Z96a11p62l66e98t27a44l 3767225958393

jenže chodec má povinnost chodit po levé straně silnice - proti autu - a tudíž o autu proti němu jedoucím ví a má i možnost uhnot bokem, pokud by měl pocit, že jej řidič nevidí.

0/0
20.11.2013 17:09

F95r29a12n27t23a 93T84i46m12a43n 7630458311640

Kolik případů už bylo, že i takto jdoucího chodce řidič srazil - možnost chodec má, ale povinnost ne. Řidič musí na levé straně silnice ve směru chůze chodce předvídat. Jinak riskuje kriminál

0/0
20.11.2013 20:45

Ř33e62h15o47ř 24V67l19a46s59á31k 2604974711176

S tím uhnutím bokem asi vtipkujete, že? On chodec má taky nějakou reakční dobu a uklizení do příkupu trvá. A řidiče, u kterého byste s dostatečným předstihem poznal, že o vás ví, abyste hledal s lupou.

Moc koukáte na akční filmy. Chodec, který uskočí před automobilem, je nereálný scénář. Leda by uskakoval preventivně, když auto přijede na šedesát metrů daleko a nedává najevo, že o něm ví - takže v podstatě před každým autem. Vzhledem k tomu, že nejpozději po pátém autě by to skončilo zlomeným kotníkem (skáče do tmy, oslněn), tak to asi nepůjde.

Chodec se, stejně jako třeba řidič jedoucí na zelenou, spoléhá na to, že ostatní budou dodržovat předpisy.

0/0
21.11.2013 12:08

P78e60t56r 32N97ě88m25e47c 4705752162777

Dneska "blikacky" jsou za par korun a sviti hoooodne. Bez nich za tmy pri dnesnim provozu bych na silnici na kole nevjel.

+1/0
20.11.2013 10:54

Ř62e56h75o21ř 64V60l32a44s80á23k 2214604721756

Některé svítí hodně, některé méně. A alternátory považuji osobně za spolehlivější (nehrozí se, že dojdou baterky). Akorát je lepší mít vzadu nějakou moderní LEDku místo historické žárovky.

Blikačky vozím jen jako rezervu, kdyby se normální světlo porouchalo.

0/0
21.11.2013 12:10

O89n81d86ř58e14j 56Č35e25r51n44o91t37a 2519131151103

Nevím, proč je mezi cyklisty tolik lidí, přesvědčených o své nesmrtelnosti. Špatně se osvětlit a především nevzít si reflexní vestu do hustého ranního či večerního provozu, to je fakt kandidatura na Darwinovu cenu.

Co se týká používání reflexních vest - argument, že vesta není povinná, je argument hlupáka, co na všechno potřebuje nařízení (nejlépe z Bruselu). Nemusí být všechno povinné, stačí použít rozum a mít pud sebezáchovy, aby mi došlo, že s tou zatracenou vestou budu daleko líp vidět.

+14/0
20.11.2013 10:45

R64i25c31h75a96r43d 39K80á67b13a 8329598520280

Vcera tu byl podobny clanek. Oni si nekteri cykliste mysli, ze maji IDDQD a ze ridici jezdi s noktovizorem. Hodne stesti ridici do soudniho rizeni.

+10/−1
20.11.2013 10:42

J51a83k77u64b 74S94e84m34e90r14á52d 2287856491191

R^ IDDQD :-)

0/0
20.11.2013 11:04

Ř32e74h92o58ř 79V47l66a11s12á58k 2154894631596

Řidič jel zřejmě jak prase, takže tomu přeji naopak spravedlivý trest.

0/0
21.11.2013 12:11

O73n13d19ř49e68j 97L22e69k18e12š 8838202734781

Jestli je to fotka přímo z místa, dynamo už jsem na kole dlouho neviděl ... je to do kopce, takže to cyklista asi moc nehnal, zadní světlo sice na dynamo připojený je jak se zdá, ale jestli jel pomalu tak patrně nesvítilo skoro vůbec (nevýhoda dynama). V kombinaci s tím, že je tam taková pěkná rovinka, to golfík taky mohl pěkně pálit ... i když, jestli se mu podařilo zastavit po 50m tak asi zase tak rychle nejel.

0/0
20.11.2013 10:33

J51o82s11e41f 91P70o75l19á67č49e41k 8623236406367

Myslím, že brzdil hodně zvolna, aby chlapíka prudkým zabržděním ještě nesundal z kapoty. Takže to vidím spíše jako plus, ikdyž z titulku to vypadá, jako by jel 150tkou.

+2/0
20.11.2013 10:42

L92i20b59o20r 20M62a91l86í17č67e81k 6238355346592

Kazde zadní světlo ma v sobě odrazku.

+1/−2
20.11.2013 11:44

L67i77b57o97r 27F48i41l20á21k 3760125423203

A co jako...

0/0
20.11.2013 12:07

Ř47e73h58o40ř 72V38l55a88s53á83k 2794684911716

Ta odrazka osvětlená silným automobilovým reflektorem je vidět lépe, než to světýlko. Takže ve skutečnosti mělo minimální vliv.

0/0
21.11.2013 12:12

F89r77a98n83t67a 51T85i35m16a37n 7620718581440

Všechno má svoje pro a proti. Já mám kolo Eska-Favorit, 24 let a dynamo tam bylo namontované z výroby (zn. My-Day, výkon 3 W). A i po těch letech to funguje. Dynamo má taky obrovskou výhodu v tom, že jednou koupím, namontuju a nemusím řešit investice do baterek.

+1/0
20.11.2013 12:50

P21e41t71r 77T52a80f20t 9143357704749

Resemi? Cyklostezky!

Penize nejen z EU by mely jit do verejnych projektu jako jsou cyklostezky a ne do soukromych hotelu, golf. hrist a nevimceho...

+5/−1
20.11.2013 10:32

R60i74c29h94a49r12d 19K73á64b61a 8519288140220

Zadne penize z EU neexistuji. Jedna se o penize danovych poplatniku. Proc si cykliste nezalozi sdruzeni, ktere by misto blokovani ostatnich ucastniku silnicniho provozu vcetne chodcu nezalozilo sbirku, ktera nebude na pomnik vinikovi dopravni nehody, nebude rozkradena a nezrealizuji si za ni cyklostezku?

+1/−4
20.11.2013 10:47

P63e21t62r 15T17a53f46t 9313277354809

Analogicky - a proc to same neudelaji motoriste, nepostavi si sve vlastni cesty jen pro auta a nenechaji silnice pro cyklisty a chodce?

Ad penize EU - samozrejme, ze jsou to penize z dani - zatim nejen z nasich, ale i ostatnich statu.

+2/−1
20.11.2013 10:50

R35i44c57h60a10r21d 35K28á73b62a 8259258600550

Protoze motoriste jsou vice mene vsichni, v kazdem pripade vsichni nakupuji zbozi, ktere se po tech silnicich k nim privezlo, plati silnicni dan a dalsi poplatky a po tech silnich mohou i cykliste bez problemu jezdit.

Cyklistu je naopak zanedbatelne mnozstvi a pokud chteji neco vic, nez dodrzovat predpisy v beznem provozu, neni duvod, aby jim to ostatni sponzorovali.

Jinak ale myslim, ze je toto forum, pro tuto diskuzi, ktera by mohla byt nekonecna offtopic.

0/−2
20.11.2013 10:53

P62e43t75r 18T42a12f66t 9173267114619

Tak to si nemyslim, ba naopak - na kole dle meho jezdi vice lidi nez autem (i kdyz ne podobne vzdalenosti a treba ne tak casto).

Mimochodem sam jezdim jak na kole, tak autem a mam zkusenosti i ze zahranici (D), kde je stezek nepreberne vic nez u nas. A kdyby pribylo cyklostezek, daleko vice lidi by nechalo auto doma a jezdilo radeji na kole, coz muzu jen doporucit (zdravi, dobra nalada, atd.)

0/0
20.11.2013 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.