Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srovnávat Čubu s Baťou je nebezpečná zkratka, varuje historik

Někdejší šéf slavného JZD Slušovice František Čuba dostal od prezidenta Zemana vyznamenání za zásluhy. Přitom byl přes třicet let v komunistické straně a zadobře s mnoha tehdejšími pohlaváry. I díky konexím vytvořil prosperující gigant s obratem kolem miliardy, který v tehdejším Československu neměl obdoby. Podle historika však Čubovy zásluhy třeba s Baťou srovnávat nelze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S81t87a25n63i88s44l68a37v 68H42o27š29e24k 7846154311237

Srovnávat Čubu a Baťu je skutečně víc jaknebezpečnou zkratkou. Pod vedením manažera v reálném socialismu zvyšovalipracovníci majetek celého společenství, aby po roce 1989 mu ho ukradliprivatizátoři. Ti, co pracovali u Bati, pouze neustále zvyšovali vlastnictvípana továrníka, při čemž oni po celý život neměli šanci zbohatnout ani k šancina soukromé podnikání. Takže mu ten majetek komunisti sebrali a dali jej k dispozicicelé společnosti.

;-D

0/0
5.11.2013 19:40
Foto

F87i47l77i43p 55J52a28r45a89b 1793407100157

Čistě selským rozumem - představa, že JZD Slušovice byla "trnem v oku" komunistickému režimu, který se podniku snažil všemožně házet klacky pod nohy je tak neuvěřitelně absurdní, že nechápu, jak tomu může někdo věřit ! Opravdu si tu někdo myslí, že "nehodný" podnik v čele s "kapitalistou" Čubou by dokázal mít tak obrovské zisky, čile obchodovat s prakticky kýmkoliv v zahraničí a být oslavován v tisku jako "výkladní skříň socialismu" PROTI vůli mocných v ČSSR ? Tím nehodlám Čubovi a spol.upírat třebas kvalitní manažerskou práci a schopnost lidi motivovat, ale díky jeho kontaktům s tehdejšími špičkami režimu režimu měl možnosti, o kterých se jiným ani nezdálo. Srovnání s Baťou už je vysloveně na pěst !

0/−1
5.11.2013 11:26
Foto

O41l60d94ř53i90c34h 46V95y60k14y54d93a45l 1749671719164

Určitá podobnost existuje. Dobře si pamatuji, jak komunisté dehonestovali Baťu. Dokonce se psaly i knihy (Tomanův Botostroj). Nyní je to v modrém proti Čubovi.

+1/−5
4.11.2013 6:46
Foto

O30l82d62ř28i97c81h 90V44y35k45y96d28a98l 1639371379634

Mínusy? S čím nesouhlasíte?

0/0
4.11.2013 15:58

J10o66s33e70f 92L80e83b26d36u43š32k49a 4202763593725

On ten socializmus potřeboval nějakou výkladní skříň. Aby bylo kam vozit zahraniční delegace a soudruhy z rozvojových zemí.

+5/−2
3.11.2013 20:22

P82a59v56e47l 86O43d78r14a18z64i87l 6494769617500

No vidíte, u Čuby bylo špatně, že se znal s vysokými politiky státu a využíval toho, v USA je to pro velké hráče klíčové a nikdo se za to nestydí. Zajímavé.

+3/−3
3.11.2013 17:12

E26d66u80a73r11d 48B45l36a12z77e11k 1713470675945

to je srovnání jak noha... ;-€

+4/−1
3.11.2013 18:46

R67o46m55a25n 13K80o88n76e66č87n29ý 4624388913

To ano,ale v usa nevladl 30 let komunismus

+4/0
3.11.2013 19:56

D44a49v73i92d 16M81u38n12z58a34r 3478322544696

nesrovnavejte Cubu s Batiu...ale se zemanem se srovnat da !

+2/−2
3.11.2013 15:11

M84a70r40t45i22n 48J30i13r31o46u46s44e76k 7146175235288

Gottwaldovský projev. To je skutečná pravda, co se tady stalo.

-

http://youtu.be/mYi6qa_Dvg0?t=9m14s

+3/0
3.11.2013 13:00

O81n97d19ř42e61j 96L54e61k22e86š 8648862304761

Joj, za komančů se díky konexím rozšoupnul a využil svůj vliv. Ale po 89 už by musel skutečně podnikat v konkurenčním prostředí, to už je trochu jiná káva a na to pan vyznamenaný manažer už očividně neměl.

+4/−7
3.11.2013 12:48

A80l36e29x90a94n56d83r 49K88o70s40t28k37a 5569716159336

Víte o té situaci něco, nebo se jen ztrapňujete? Slušovice zlikvidovalo to, že jim na příkaz zhora odmítly banky dát úvěry. Máte tip na podnik, který ustojí, když prodává na fakturu (spousty jim toho šlo na export) a kupovat musí za hotové?

+6/−2
3.11.2013 16:31

I94v45a16n 64P33e44c36h33a73r 5846824108618

Zajímavé, že Babiš úvěry dostal. proč asi?

0/0
4.11.2013 9:28

A65l25e10x68a64n18d57r 23K21o65s43t42k19a 5479126439686

Hrůza. Ono když někomu vyhořel barák, tak tam večer byla těžká technika (družstevní, jen se prostě poslala jinam) a druhý den se opravovalo a stavělo.. (materiál měli patrně rovnou na své věci (pokud ne, tak stavebniny měly pro družstva rezervy) a lidé byli zaměstnanci. Jestli je toto důkaz, že musel být zadobře s komunisty..

+5/0
3.11.2013 11:27

A97l89e17x63a69n51d24r 22Š56í91r 5911670303

Soudruh Čuba samozřejmě porušoval při řízení JZD veškeré možné, tehdy platné bolševické zákony, díky svým známostem (a korupci, samozřejmě) na nejvyšších místech. Přidružená výroba při JZD v tomto rozsahu a v této skladbě nebyla vůbec přípustná - proč asi ostatní JZD takto rozsáhlou přidr. výr. neměla, když to bylo tak ohromně výhodné? podnikat tímto způsobem by dokázal kdekdo. (Podobné bylo ještě jedno, méně proslulé JZD v Jlovém u Prahy, rozsah menší, předseda s. Doležal, jeho zeť předseda ONV, takže ONV a OV KSČ mu šly plně na ruku.)

+4/−6
3.11.2013 10:17

A71l10e49x37a15n24d27r 68Š90í62r 5571200823

Např. JZD Sluš. kupovalo v cizině za devizy počítačové komponenty, což bylo v rámci ochrany devizového hospodářství striktně zakázáno, a montovalo z nich počítače (jak už zde někdo uvedl, s obrovským ziskem). Pokud potřeboval  nějaký výzkumný ústav pro svůj výzkum v oboru počítačů nějaký integrovaný obvod (čip), které se u nás nevyráběly, musel se s někým domluvit, ten ho koupil v Německu, propašoval přes hranice a výzkumák si ho koupil za koruny v předem domluveném bazaru. Pokud by kohokoliv v tomto řetězci chytili, byl by velký průšvih, a soudruh Čuba toto dělal zcela veřejně a ve velkém. Takže charakteristika soudruha Čuby není nijak složitá a nejednoznačná - byl to komunistický mafián, plně využívající svých známostí s ostatními mafiány na nejvyšších místech. Jedina snad že byl, na rozdíl od těch ostatních mafiánů, podnikavý.

+3/−6
3.11.2013 10:47

A78l71e32x24a95n34d89r 15Š86í92r 5911970953

Oprava - s. Čuba nebyl komunistický mafián - JE to komunistický mafián. Dnes vyznamenaný jiným mafiánem.

+4/−8
3.11.2013 10:48

V73l85a55d17i25m64í54r 89K93o43p92ř80i41v86a 5252981166368

bože,bože,zas musím použít slovo--trdlo! a kdo se cítí ten se vtípí

+5/0
3.11.2013 12:13

R59o52m85a71n 52K89o42n94e67č76n25ý 4834178563

Vydite Trdlo

0/−2
3.11.2013 19:59

M39i19l50o40š 23Z83e47l91e64n91d84a 7381395423638

Vychvalovat Čubu jako schopného manažera je velice trapné. Za komunistů se prodalo cokoliv co se vyrobilo, protože nic nebylo. Je zajímavé, že jeho úspěch skončil se zavedením tržního hospodářství. Nebo jsem alespoň neslyšel o tom, že by tento geniální manažer založil svoji úspěšnou firmu po roce 1990. Spíše jsem se dočetl o jeho dluzích.  Zeman tím, že vyznamenal tohoto člověka, degradoval státní medajli za zásluhy na úroveň zátky od piva. Ostatně u Zemana mě už jeho trapárny přestávají překvapovat.

+5/−7
3.11.2013 9:16
Foto

O47l73d15ř80i66c42h 54V19y12k43y65d74a30l 1959761749204

Asi o tom moc nevíte. Devátý jel po Čubovi.....provozujte tržní hospodářství, když nedostanete úvěr, PHM čerpat za hotové, stabilní kontrola účetnictví brzdila provoz ekonomického útvaru.....Nic není černobílé.

+4/0
3.11.2013 9:23

J35i45ř51í 32V46o83t85o31u88p66a86l 6927859235604

Jenom vím, že když jsem hledal vazby jedné firmy dlužící mi peníze, tak jsem si na tabuli maloval propletenec spřízněných osob a firem. A začal jsem narážel  na firmy jejichž spolumajitel vložil do firmy 5 milionů, bylo mu 20 let, spolumajitel byl z Kypru, Ukrajiny, a stejný spolumajitel z ciziny byl u další firmy ve které figurovali Čuba. Doporučuji všem, kteři se o to zajímají, vyhledat si v OR ve kterých firmách Čuba figuruje a někdy figuroval a začít si propojovat vazby všech současných i bývalých společníků v různých i zaniklych firmách. A u těch provést to  samé. Možná se pak budete divit. A pro zajímavost si totéž udělejte u kancléře Mynáře. Budete se divit dvojnásob.

+3/−1
3.11.2013 10:52

M98i40l30o13š 20Z12e50l24e83n10d48a 7961565193268

Pane Vykydale moc dobře vím jak funguje tržní hospodářství. Když jsem začal podnikat zastavil jsem dům. A ono je velký rozdíl podnikat z cizích peněz nebo když víte že když se nezadaří tak budete na mizině.

+4/0
3.11.2013 12:20

V94l87a27d74i12m92í89r 41K10o88p29ř58i76v74a 5662261256298

ale,ale milý pane?;-Da jak podnikaly teda novodobý zbohatlíci? kteří dostali od Klause+company zadarmo na co si ukázali ?jste v obraze v neděli na poledne?

+2/0
3.11.2013 12:24

M15i74l88o75š 73Z64e17l84e31n67d31a 7961865383228

Plně s Vámi souhlasím. Chtěl jsem jen poukázat na rozdíl mezi "normálním" podnikatelem a podnikatelem na kterého poukazujete vy. To se to jinak podniká když máte cizí peníze a nemůžete nic ztratit.

+1/0
3.11.2013 15:09

V71l70a98d74i21m20í66r 19K98o29p23ř89i52v72a 5482261836338

na toho Devátého jsem zapomněl,to byl(je) dobrý "kousek";-Dve Zlíně o jeho famílii kolují pohádky na dobrou noc;-D

+7/0
3.11.2013 12:27

J76a51n 43B37u29ř23i62č 9665278713320

nechci ubírat na výsledcích pana Čuby, ale srovnávat ho s panem Baťou je neskutečná drzost. Je to stejné, jako srovnávat společenskou prospěšnost oblíbeného školníka a rektora na vysoké škole.

+6/−5
3.11.2013 8:26

A19l13e12x89a46n15d13r 67K50o13s18t47k65a 5899556599736

Při nejmenším měl velmi nadstandartní podmínky pro několik tisíc zaměstnanců. O věcech jako je podniková (bezůročná) půjčka si dnes 99% zaměstnanců nemůže ani nechat zdát. Ostatně ani ta kdysi běžná podniková školka skoro neexistuje.

+5/0
3.11.2013 11:38

O63l21d81ř50i47c73h 19K86a78d44ě51r85a 2222535923948

No debata zajímavá. Ale když si přečtu některé konkrétní skutečnosti tak mne nemůže nezaujmout například, že :

1./ Volně tlumočím příspěvky : "Zaměstnanci si vydělali více, než jinde,  ale dělali až 12 hod. denně" - V situaci, kdy nárůst mezd byl státem stanovován jako meziroční nárůst v %, zajímalo by mne jaké nárůsty se objevovaly ve Slušovicích. Přesčasy byly státem limitovány na pracovníka v hod. za rok, bylo to stejné i ve Slušovicích ?

2./ Volně : "Dovezli komponenty za 10 tis. Kč a , zkompletovali počítač, který prodávali za 150 - 200 tis. Kč". V době, kdy byly stanoveny poměrně striktní cenové kalkulační vzorce s příslušným hlídaným ziskem prodávalo JZD se ziskem 1500 % ?

3./ Devizy na dovoz byly přísně centrálně hlídané a přidělované, a JZD získávalo běžně a dlouhodobě ? ( Dobře vykázalo nějaký efekt v podobě výroby v té době začínajících počítačů... )-

Již níže jsem konstatoval, že nechci snižovat manažerské schopnosti Čubovy, ale nevěřím, že byl jediný schopný manažer v Československu. Možná proti ostatním měl jednu manažerskou schopnost navíc ( nebo štěstí ? ) - dovedl si získat některé komunistické funkcionáře, kteří jeho způsob řízení JZD tolerovali a umožnili.

+5/−2
3.11.2013 8:17
Foto

O85l88d26ř21i10c16h 67V45y58k42y29d68a13l 1779471729634

Kdo kdy dodržoval v zemědělství ZP při žních, sečích aj.?

+3/0
3.11.2013 9:24

O88l13d15ř89i80c70h 38K91a12d66ě69r61a 2812385583258

Já když něčemu nerozumím, tak mlčím . Zkuste se tím řídit i Vy.

+2/−1
3.11.2013 9:28
Foto

O52l78d10ř39i47c72h 56V53y46k91y15d54a50l 1839101969774

Tak mlčte. 3 roky jsem pracoval u statků.

+3/0
3.11.2013 9:42

O31l32d50ř87i14c15h 27K87a29d96ě48r96a 2822765143698

Přečtěte si pozorně, co jsem napsal. Pokud mi i potom odpovíte, jak jste mi odpověděl, musím znovu konstatovat, že tomu nerozumíte, protože argumentujete něčím, co nesouvisí s mým příspěvkem. Takže situaci a podstatu problému nechápete, přesto, že jste 3 roky pracoval u statků. Raději se neptám v jaké  profesi.

0/0
3.11.2013 9:49
Foto

O46l43d25ř25i55c61h 53V88y65k82y50d28a66l 1729821599154

S ostatními body vašeho příspěvku souhlasím, komentoval jsem pouze přesčasy v zemědělských podnicích. Klidně se ptejte. Vedoucí skladu.

+1/0
3.11.2013 10:03

R18o36m48a72n 82K51o28n75e18č55n62ý 4244108833

A vsechny jsou v haji

+1/0
3.11.2013 20:02

M96i34r11o59s44l16a17v 94N35i60g26r60i14n 7778781815341

Uspechem Cuby bylo hlavne to, ze dokazal motivovat lidi a dat jim vyhody - system odmenovani. Je pravda, ze meli vse co potrebovali, ale na druhou stranu jim nebylo zatezko delat treba deset dvanact hodin, kdyz to bylo potreba. Proto tam byli tak navrchu. Po revoluci rekl Cuba na adresu vsech zmen ktere se tady dely a smerovavni ke kapitalismu - ze bude velice tezke presvedcit zdejsi lidi aby delali dvakrat tolik za polovicni plat. Mel pravdu! Proto se dnes nikdo nediva na to, ze se v minulosti neco udelalo, ze byli pracoviti a snazivi lide. Vsechno se resi systemem - byl si komunista, jsi spatnej - bez ohledu na to, co za tebou zustalo. Nebyl jsi v partaji, byl jsi vecny rebel a stale se ti neco nelibilo, flakal ses po kopcich a pasl kravy - jsi skvelej a tebe si je treba vazit!

+8/0
3.11.2013 7:49

E98d27u98a60r26d 21B35l63a90z96e49k 1473160895735

ale ostatním soudruzi prac. dobu hlídali! A limitovali přesčasy jako imperialistické vykořistování! Tedy to nebylo v neochotě ostatních víc zabrat, aby víc vydělali, režim ti to upíral! Chápete ten rozdíl?!  

 Dokonce jeden bejvalej s. vedoucí zkrachovalého státního podniku nedávno zde na iDNES doporučoval na řešení krize (dle mě ale krize není, jen lenost a neschopnost kam se podívám;-€...), snížit prac dobu o celý jeden den!... Tak co je tedy lepší pro ekonomiku, makat víc nebo se víc flákat?! ;-O

 Navíc jako technik a tedy ne-dělník (a kdo je víc! že?...), jsem neměl nárok na proplacení přečasů ze služebních cest vůbec!!! Natož příplatek v So nebo Ne , když hořela výroba a s. vedoucí mě falešně milým hlasem i úsměvem (spíše se jen ksichtil, přetvařoval...) přesvědčoval, abych šel do práce i v So a vyjímečně i v Ne, abych přepracoval plány (neb nedorazil konkrétní materiál, profil) aby výroba měla v Po ráno co dělat!, ale víte p. Bažek (ano on s. já p. ;-)), jen za standartní mzdyu jako v týdny, já na to nemám žádné černé fondy a oficiálně vám práci o svátcích jako technikovi nemůžu navýšit. ;-€ ...

  Odmítl jsem, že ani autobus v So natož v Ne nejede, že bych musel svým autem (Moskvič - 12-13l/100...), kdo mi to proplatí. Nikdo!... Tak at pro mě pošlou služební auto - to prej o víkendu nejde, řidič má volno... Odmítl jsem tedy. Následovaly výhružky a to již bez úsměvu soudruha veducího... Tak se vážený pane "motivovalo"!... :-(

+4/−2
3.11.2013 9:32

O64l97d53ř93i64c23h 48K53a96d23ě11r87a 2562315463498

No, normálnímu bělochovi je to jasné, demagogové a zaslepenci to nepochopí, protože nechtějí nebo nejsou schopni. Marný boj.

+1/−2
3.11.2013 9:52

J95a35r31o62s96l11a32v80a 23K75a94n52i18o67k57o29v69á 7512949152347

ale to je blbost, že se přesčasy nějak limitovaly ! Možná jo, ale záleželo na každém vedení firmy, jestli předposraně dodržovali všechno, co jim někdo nalinkoval. ZÁLEŽELO TO NA VEDENÍ ! Nebyli všichni "šéfové" za totáče pořád v předklonu !

+4/−1
3.11.2013 11:48

P84a27v20e60l 73K11u47c24h33t77a 4416531567524

Jsem rád, že zde čtu spoustu podle mne objektivních příspěvků, nejen naivní výkřiky že Čuba byl v KSČ a proto Rv. Trochu bych se zastal Havla, který hospodářství nerozuměl vůbec a jen papouškoval své "rádce" jako byl Devátý. Přitom si dobře rozuměl s Čalfou, Junkem a bylo to i za hranicemi nějaké taktiky jak převrat bez krve dokonat. Ale úderné řeči vůči Slušovicům, i vzhledem k jeho váhavé povaze, si mohl odpustit.

+10/0
3.11.2013 7:18

M21a83r37e76k 63P74l71a80č87e27k 4941449397653

I takový velikán demokratické ekonomiky, jako je pan kalousek, by se mohl od pana Čuby učit!! A to naši zem přivedl k daleko větší prosperitě než ten komunista...;-D

+7/0
3.11.2013 7:06

E80d27u14a35r41d 24B20l18a20z12e32k 1983840655885

k prosperitě se dovedete sám pílí nebo naopak leností k úpadku!;-) Ale! Jen pokud vám někdo nebrání v rozletu!!! Tedy stačí aby politici nebránili, nemohou vám však pomoci, leda na úkor!!!!!!!!!!!!!!!!;-€ Tedy dnešní prosperitu a vyšší produktivitu přičítám docela velkým svobodám! :-)

Tady by to bylo s vaší prosperitou horší ne?!: http://zpravy.idnes.cz/kuba-zakazala-soukroma-kina-a-videoherny-ff5-/zahranicni.aspx?c=A131103_075422_zahranicni_cen

0/−1
3.11.2013 9:35

M97a63r97e61k 24P45l44a42č74e41k 4391619147393

Komunisti byli špatní, neboť nevypláceli sociální dávky a nutili netáhla a inteligenty pracovat!Rv

+7/−3
3.11.2013 7:00

E92d65u39a71r81d 43B15l72a16z22e41k 1413130725345

1. vypláceli štědré dávky kdekomu! 2. nutli netáhla být zaměstnán - mít razítko zaměstnavatele v OP, nikoliv pracovat!;-) 3. Inteligenty nutili jen některé!!!, co byli anitokomunisti, ty nutili pracovat rukama, neb práci hlavou soudruzi nepovažují za práci (stejně jako vy ;-€ že...) a velmi chytrých a přitom vzpurných se báli!!! ;-€

+2/−4
3.11.2013 13:42

M53a63r89a 16H90o89o63k 3957822241291

Já jenom vím jak se tam dělaly ty slavné počítače! Čuba si domluvil, s vedením KSČ, že by mohlo "JZD" kompletovat počítače místo jiného podniku elektronického zaměření. Dovezly se součástky z Tajvanu nebo odněkud z Asie! Ve Slušovicích se to pouze zkompletovalo a oživilo! Náklady na polotovary  těch dílů stály 5-10 tis. a za počítač  platili podniky, které je musely odebírat, protože jim to bylo socialistickým plánováním nařízeno,  ... 150 nebo snad 200 tisíc Kč.

+5/−7
3.11.2013 0:55

J45a84n 39U93l11r62y16c78h 4271467920378

ty slušovické TNS (překládalo se to jako "ten náš systém";-)) počítače a jejich obchodní podmínky (opravdu to stálo 180 tisíc, mj. i proto, že se k tomu muselo odebrat asi 6 jejich programů - kromě nějakýho texťáku apod. jste si tak museli koupit i program o dojivosti krav...) byly opravdu v porovnání s tím, co a za kolik se ve stejné době nabízelo v Západním Německu směšné, ale není pravda, že podnikům strana a vláda nařizovaly, aby si je pořídily - vtip je totiž v tom, že i s těmahle na Západě nekonkurenčníma počítačema Slušovice porazily celou RVHP - myslím, že opravdu jako jediní dokázali na trh dát PC IBM compatible (neboli s diskama, neboli jedinej prakticky použitelnej); podnik si nemohl přes známého načerno koupit pár tisíc západoněmeckých marek, a to PC si dovézt, samozřejmě devizy od státu taky nedostal, takže si každý rád koupil to slušovické TNS...;

a to je podle mě celá pravda o Slušovicích - nepotřebovali nějaké protekce, pumpování peněz atd., nesmysl; pointa je, že Slušovice byly jediná štika v zoufale zabahněném rybníce - to se prostě úspěch dostavit musel; samozřejmě zásluhou Čuby (a spol.) bylo, že dokázal tuhle nebývalou aktivitu nastartovat a udržovat, a samozřejmě i v tom, že dokázal obratným manévrováním Slušovicím zajistit výsadní postavení v tom smyslu, že jim nikdo tohle podnikání nezatrhnul...

+12/−1
3.11.2013 3:55

O13l32d83ř34i56c85h 29K81a42d71ě17r30a 2762495553238

Podstata úspěchu Čuby, potažmo Slušovic, je shrnuta ve Vaší  poslední větě "... samozřejmě i v tom, že .... PODNIKÁNÍ nezatrhnul ... ". ! ! ! ! !

+4/0
3.11.2013 8:20

J48o38s68e56f 56L61e96b30d43u22š20k78a 4352343553875

Říkáte: "jediní dokázali na trh dát PC IBM compatible (neboli s diskama, neboli jedinej prakticky použitelnej); podnik si nemohl přes známého načerno koupit pár tisíc západoněmeckých marek, a to PC si dovézt, samozřejmě devizy od státu taky nedostal, takže si každý rád koupil to slušovické TNS..."

Ano, rád si ho koupil, protože nic jiného nebylo. Slušovice dostali devizy na nákup komponentů, jiný podnik nedostal na nákup počítače, tedy musel koupit TNS. Takže jak to bylo? Neobvyklé podmínky pro Slušovice, nebo neschopnost ostatních?

+2/0
3.11.2013 20:19

M59i35r86o82s16l65a16v 20N62i41g86r73i76n 7188261615161

a kolik si myslite ze platili podniky za pocitace po revoluci? Ze byly zadarmo a vyrobnicena?- pakatel. Uz jen sehnani tech soucastek v tehdejsi dobe, byl docela vykon, nebot zapad mel na vsechny elektronicke soucastky do soc bloku vyvozni embargo.

+3/0
3.11.2013 7:34

E91d39u87a76r46d 79B50l35a62z89e44k 1743490555185

jenže po revoluci a otevření hranic!!!!!!!!!! a volném!!!!!! obchodu se již neschánělo;-€..., ale pouze kupovalo :-) Ceny šly tedy strmě dolů díky konkurenci z venčí i zevnitř (dovozci) R^ Embargo také vzápětí padlo :-) Tedy po revoluci, nepočítáteli první hodiny ;-D..., to bylo superR^, né naopak! ;-€ To že to stálo nějaký čas, ale relativně chvilinku :-), je jasné, to nemusíte rozebíret, ale šlo to a rychlééééé!!!!!!!!!R^

0/−3
3.11.2013 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.