Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express jednou denně spojí Slovácko s Prahou jako první soukromník

Brzy ráno do Prahy, večer zase zpět. S takovou nabídkou přijde od poloviny prosince do Zlínského kraje Leo Express, který tak bude prvním soukromým dopravcem na krajské železnici. Denně pošle na trasu mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Prahou jeden pár vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e81t22r 63H50e26j66n65ý 7782777650724

docela úsměvné - zlepšení spojení pro Valasskomeziricsko. nevím, který masochista z okolí ValMezu by jel do Prahy ze Slovácka, když není problém se dostat do Hranic a odtud pokračovat pohodlně regiojetem, nebo nějakým expresem. ale tam zase Leoš nestaví,  což docela nechápu. myslím si, že Hranice n. M. jsou mnohem důležitější zastávka, než třeba Studénka. pro Valašsko je Leoš úplně mimo.

0/0
29.10.2013 20:59

T45o26m81a97s 74N88o52v84o74t21n26y 3101766448579

Spojení není špatné, ale holt se musí v OL přesednout - s SA několikrát denně. Akorát by měli zamakat na údržbě svých vlaků.

+1/0
22.10.2013 23:35

V72í55t 61J96ů79z26a 8812486311428

Že prý ČD z Otrokovic do prahy začíná na 275Kč ... např. včasná jízdenka s IN kartou 210 nebo 230, bez IN karty 250.

+1/0
22.10.2013 14:17

T22o11m73a80s 53N88o59v97o35t34n39y 3651896228199

Kolik lidí ví, že se dá koupit něco jako včasná jízdenka na super uživatelsky přátelském eshopu ČD? Téměř nikdo a pokladní mají zákaz levnější nabídky doporučovat. A není to jen o ceně, pokud nebude rozdíl výrazný, klidně pár desetikaček dám za kvalitnější vlak navíc, pokud je srovnatelná doba jízdy, s čímž Leo nemá problém

0/−1
22.10.2013 23:36

R36a16d21e48k 15J77a16n76a69t14a 9685976604832

Včasná jízdenka se na koupit i na pokladně (ovšem alespoň den předem).

A že by byl e-shop ČD uživatelsky nepřátelský? To platilo možná před dvěma lety - tehdy jste si tam museli ručně v menu zvolit jakou slevu chcete. Dnešní verze e-shopu vybere tu nejlevnější slevu sama - takže vy ani nemusíte vědět, jak se tam sleva jmenuje, jestli "akční", "včasná", "skupinová" ....

Navíc tady srovnáváte s Leoexpresem. A ten taky prodává jízdenky hlavně na eshopu. A nemyslím si, že ten kdo zvládne e-shop Lea nezvládne e-shop ČD.

+2/0
23.10.2013 9:49

T34o23m83a69s 95N11o18v97o95t24n22y 3901756468779

No stále to prostě není ono - nevím, nakupuju i prodávám na internetu denně, z vlakových dopravců u všech tří a prostě ČD eshop mi pořád nepřipadá příliš "user friendly". Ale uznávám, že je to lepší než dříve. Ale pořád mají podstatnou botu v kalkulaci ceny právě u včasných jízdenek, schválně jestli víte co myslím... dokonce bych řekl, že by za to mohl být i nějaký problém s ČOI (ukazuje se levnější nabídka ač ji nelze zakoupit)

0/0
26.10.2013 18:59

A66l59a46n 35Ř89e68p77k75a 4695256

To se mi nezdá, že by měli pokladní zákaz doporučovat levnější nabídky.. Někde zas někdo tvrdil, že naopak musí doporučit nejlevnější nabídku...

0/0
24.10.2013 10:19

R64a51d96e14k 81J91a14n34a83t50a 9635436644812

Mají akorát zákaz doporučit triky spočívající v rozdělení jízdenky na dvě - třeba Praha-Brno plus Brno-Břeclav. Ale levné nabídky doporučovat naopak mají.

0/0
24.10.2013 10:43
Foto

K23a23r21e92l 29T72o68m10á48š26e33k 7774779387829

To nebudou stát v Přerově, když přes něj pojedou?

0/0
22.10.2013 12:58

J18o63s97e28f 27D97r95á35s16a91l 2894385491

budou samozřejmě, ale ne v Pardubicích

+1/0
22.10.2013 13:00

A21l13a22n 84Ř45e33p24k96a 4495146

Takže kdo jezdí třeba z Otrokovic do Pardubic, tak bude mít zase smůlu ;-D

0/0
24.10.2013 10:20

L17u69k75á47š 27K28r35á53l 8188951697850

To je mi formulace:

Otrokovice (odjezd 6:02): od Vizovic a Zlína je nutné přijet v 5:26.

Tak buď je třeba na vlak ODJÍŽDĚJÍCÍ z Otrokovic v 6:02 přijet už v 5:26 (což se mi nezdá), nebo je třeba ze Zlína (nebo z Vizovic?) VYJET v 5:26.

Redaktor nejen že asi neovládá češtinu podobně jako vydavatel celého deníku, ale ještě poskytuje víceznačné informace.

0/−1
22.10.2013 12:43
Foto

R31a46d44e68k 55Š17t30ě31r64b78a 9614641866622

I když se vám to nezdá, na vlak odjíždějící z Otrokovic v 6:02 je potřeba přijet už v 5:26. Přesně tak, jak uvádíme v tabulce.

+1/0
22.10.2013 14:29

M79i10c63h80a88l 78N10o93v31á79k 6986780695819

3 hoďky jsou v pohodě...R^

0/0
22.10.2013 12:08

V96o94j29t51ě28c74h 67B53á39r38t12e91k 1411695526511

Už se na to těším, určitě to využívat budu. Do teď jsem jezdil Šohajem a pokud neměl zpoždění, tak v Olomouci přesedal na Pendolino.

Pro všechny odpůrce konkurence na železnici - ČD na to zareagují nasazením modernější soupravy Šohaje. Tam kde konkurence není, tak tam se budeme stále vozit muzejníma exponátama.

+5/−3
22.10.2013 11:36

Ř82e23h67o27ř 64V54l63a39s94á75k 2634504461646

To to poněkud zjednodušujte. Konkurence není na mnoha místech a přesto se na mnoha místech vozíme moderními, nebo alespoň modernizovanými vlaky.

+2/0
22.10.2013 11:51

A73l19a35n 12Ř22e60p86k96a 4425336

Tragické jsou hlavně rychlíky, ale tam za to může MD, že si nic lepšího neobjedná a nezaplatí:-)

+1/0
22.10.2013 12:12

V51o97j70t49ě28c35h 58B20á18r22t81e24k 1251275676101

Nemyslím si, že by Šohaj dostal novou soupravu bez Lea . . . . .

+1/0
22.10.2013 13:30

R52a87d76e37k 12J54a64n28a76t89a 9295196654542

Na Šohaji jezdí ex-rakouské Bmee234, tedy téměř shodné vozy, jako má Regiojet, ne? To si myslím, že není tak špatné.

+3/0
22.10.2013 13:48

A49l89a25n 28Ř92e14p45k13a 4455646

Ono to nejde zmodernizovat z roku na rok všcechno, víme? ;-) Jde to postupně a bohužel pomalu, teď se to ještě zpomalí, když Žák odvolal Žaludu a spol. ... prý že jsou ČD moc zadlužené:-P

+1/0
22.10.2013 12:11

J55o37s64e50f 82D56r50á34s58a34l 2834585931

z roku na rok? Měli na to víc jak 20 let

+1/−4
22.10.2013 12:33

R86a68d32e31k 79J30a19n69a14t70a 9275966624302

Právě že neměli.

Financování železniční dopravy (která je u nás kvůli stavu železniční infrastruktury a kupní síle obyvatel ztrátová na většině relací) vypadalo dlouhá léta tak, že si ČD "nějak" bez smlouvy jezdily a stát ex-post uhradil provozní ztrátu. Investice ČD coby státního podniku schvaloval přímo stát (takže nebyly téměř žádné modernizace, vyjma předraženého pendolína a pár vozů na mezinárodní EC, aby naše vlaky vůbec pustili za hranice). Zároveň neexistovala žádná jistá koncepce, co bude dál. Dle slov politiků byla železnice na dožití, dlouhodobé smlouvy se státem žádné.

Až po převedení ČD na formu a.s. a objednávání dopravy pro stát a kraje formou smluv se mohly věci začít měnit. Předtím byli manažeři ČD v investicích omezeni (jednak o nich plně nerozhodovali, jednak nebylo z čeho, když stát pouze ex-post hradil ztrátu, jednak neměli jistou, kolik vlaků vlastně bude jezdit za 5 let).

+5/0
22.10.2013 13:14

A20l81a64n 63Ř87e42p48k72a 4615716

No měli teoreticky, ale stát jako vlastník se k tomu neměl a předchozí vedení (před Žaludou) taky ne bohužel:-/

0/0
24.10.2013 10:17

T17o76m51a41s 93N35o16v59o62t31n92y 3961226838369

Jo jo, stáhnou kvalitní vozy z D1 Expresu a hodí to vůči konkurenci. A D1 expres pohřbí v době, kdy je největší pravděpodobnost, že by s ním mohli lidi jezdit (první zimu co běží oprava dálnice...)

0/0
22.10.2013 23:38

J42a41n 93S37o40u11k29u71p 1744854706695

Si nedovedu představit, že pojedu do Prahy z ValMezu tak, že sednu na drkoták, doklopýtám se do Hulína a tam sednu na Leoše. To je drastická představa.

+1/0
22.10.2013 11:18

P91e44t85r 42M25a60ň54á78k 2488351828626

Souhlas. To už je lepší dojet do Hranic a odtud jet do Prahy Studentem. Nejlepší by bylo, kdyby Student jel až do Valmezu

+1/0
22.10.2013 12:27

J53a17n 95S13o64u18k36u55p 1314324936145

No nějak tak. Celkově, přijde brzo doba, tihle soukromí dopravci zjistí, že se bez problémů pár jejich spojů uživí i na jiných trasách. Klasicky Ostrava-Brno, tady nasadit dva páry denně, tak jsou v kuse natřískané, no problemo. ČD ok, spoje jezdí, ale na těhle ´nekonkurenčních´ trasách jsou jejich služby furt někde v roce 85. Vlaky špinavé, zásuvky nejsou, internet je sprosté slovo.

0/0
23.10.2013 16:49

R17a70d41e98k 42J90a80n71a12t89a 9305276474692

Možná by byly dva páry krátkých (krátkých proto, že zde není silnice v takové nevýhodě jako u relace Praha-Ostrava, lidi mají auta) souprav denně natřískané. Ale zaplatilo by se to pak? Ta trať je pomalá, potřebujete zde pro stejný přepravní výkon 1.5x více souprav a personálu než na trati Praha-Ostrava. Taky zde potřebujete dvousystémové stroje. A zaplatí vám tržby i tu dobu mimo špičku co soupravy budou stát, ale splátky za ně poběží i tak?

A co se týká wifi na trase Ostrava-Brno. Obávám se, že ve srovnatelném vlaku (tak pomalém) nemáte wifi ani na západě. Němci mají wifi jen v ICE a to za peníze.

0/0
24.10.2013 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.