Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nahradí křižovatku smrti rondel? Policie je pro, silničáři nesouhlasí

Na křižovatce u Bezměrova na Kroměřížsku se v roce 2009 změnila přednost v jízdě a poté se zde staly desítky vážných nehod. Chystaný rondel, který doporučují experti a policisté, však možná vůbec nevznikne. "Proč dělat něco, co není potřeba," tvrdí třeba krajský šéf silničářů Karel Chudárek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o93m39a88s 72N78o23v61o20t23n96y 3961106798279

Kde byli "experti" CDV, když se ta křižovatka otevírala? Na první pohled bylo jasné, že značení bylo totálně nedostačující, když se změnila přednost. Dále pak kde byla policie, proč expertům, kteří i po vylepšení značení tu stopku klidně proletěli, nedávala tučné pokuty? A jo, lepší být za cedulí v KM či Postoupkách a měřit 50 km/h, že o kus dál lítají nejen plechy je asi ok. Teď se to dalo relativně do pořádku a my tam budeme stavět další zbytečný kruháč? Pokud tam i po takové době někdo na tu stopku nezastaví, tak by neměl mít ani řidičák a kruháč mu nepomůže, skončí v něm.

0/0
29.8.2013 0:27

M75a72r95t81i84n 12K56o60v27á43ř 2772900103362

Zase ten přiblblý argument - i kdyby to mělo zachránit jediný život... Zavřeme všechny doma a nepustíme je ven. To taky zachrání život a je to stejná krávovina.

+5/0
28.8.2013 13:17

J90a14n 73H68a42v79r77d40a 4600636449139

to je přesně případ té naší kreténské republiky.

na ředitelské židli sedí pako, které bude tvrdit "že to není potřeba"...

Do kelu, ať už tihle pitomci zmizí z odpovědných funkcí někam do propadliště dějin.

Kolik ještě důkazů je potřeba podat, že kruhový objezd, když je dobře udělaný, tak ZE VŠECH směrů donutí stejným způsobem řidiče snížit rychlost (= první a nejdůležitější předpoklad zmírnění následků případného karambolu) a také změní vektor natočení aut při případné srážce ( = druhý a ne o moc méně důležitý faktor - tedy auta jdou alespoň částečně ve společném vektoru směrem vpřed - a tedy zase zmírnění následků případného karambolu).

Lety ověřená fakta ze zahraničí - a v ČR bamulové = že je to zbytečné ;-O

0/−3
28.8.2013 13:13

J56a56r93o25s57l71a13v 47L92e24b72e52d70a 3776159757940

A když jsou takové rondely dva na kilometr, tak se ani nestihne rozjet. A tak to je správné! Nějaký diskomfort nikoho nezajímá...

+1/0
28.8.2013 14:37

P20a81v77e85l 70V15a49ň38h63a30r11a 9868257192600

Spravne. Misto zpomalovacu kruhove objezdy (fotek bylo nedavno na iDnesu dost, kde kruhace byly jen prujezdove). :-)

0/0
28.8.2013 16:18

T77o37m54a61s 45N68o70v74o52t17n22y 3281616128909

Má to jednu chybu - ten kruháč když už, tak se měl udělat hned a ne dva roky poté, co už je vše v pořádku. Navíc zbytečných kruháčů brzdících dopravu máme dost není třeba stavět další.

+1/0
29.8.2013 0:28

J36a13r81o29s78l85a57v 42L50e17b65e60d37a 3696259327830

"I kdyby měl ten kruhový objezd zachránit jediný život" ;-D

Zásadní problém, který zavinil spoustu nehod byl ten, že na té silnici původně zůstala křižovatka téměř ve stejném provedení, ale _změnili_ směr přednosti. Teď je to označené tak výrazně, že by tam mohl přednost nedat jen naprostý idiot (ano, vím, vyskytují se za volantem).

Kdyby nechali přednost nebo tam provedli nynější úpravy hned, nemusely být nehody.

+6/0
28.8.2013 13:11

V62á94c24l25a25v 69P16o34u45s38t69k73a 3510531462

Přesně tak, stávající úprava je nelogická a nesmyslná, měla být zachována původní přednost. Stejně tak je nelogický a nesmyslný počet sjezdů mezi křížením D1/R55 a D1/R46. Na pětatřiceti kilometrech je šest sjezdů, všechny do maličkých městeček.

0/0
28.8.2013 14:44

T47o37m26a29s 66N45o33v13o44t86n47y 3951836418109

Až na to, že u Kroměříže využívá D1 dřívějšího obchvatu a podmínka byla, že musí být zachována možnost využít D1 jako obchvat (původně i bez dálniční známky, ministerstvo nakonec chtělo jinak). Proto tam jsou dva. Navíc by bylo nelogické aby dálnice přinesla pro město zhoršení stavu místo zlepšení. Pak máme sjezd na Kojetín nevidím v něm problém. Snad ten na Morkovice by být nemusel. Ivanovice ok. Ten 6. je kde? Spíš bych řešil, že i po letech jsou tam odpočívadla, na které se nedá vjet a ve směru od Brna není prakticky možnost od Rohlenky zastavit na benzince/odpočívadle prakticky až po Zlín/Moštěnice (pokud člověk není místní a ví, že někde kilometr od sjezdu je benzinka).

Jinak původní přednost měla být zachována, o tom žádná (argument byl, že když je sjezd z dálnice, tak musí být hlavní silnice, přitom o těch pár km dál u Kroměříže se dává přednost na sjezdu z dálnice a ne naopak).

0/0
29.8.2013 0:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.