- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zrušte dálniční poplatek okolo Kroměříže
Ještě jsem tak přemýšlel o těch lokalitách, které paní zapálená cyklistka zmiňuje. Riegerovo nám - tam bylo parkoviště vždy, je to v centru a zároveň auta jedoucí/parkující tam nemusejí vjíždět na Velké náměstí a to je přece fajn, ne? Odjedou pak spodem přes Moravcovu či případně Šafaříkovu. Vejvanovského - ideální parkování pro turisty, dobře, možná by se mohla lépe upravit ta plocha u vchodu do Podzámky, ale než tam mít nevyužitý beton, tak tam raději nechce parkoviště, možná by se dalo uvažovat o zelené ploše u prodejny Ambrož, ale stejně musí být průjezd do Blahoslavovy ulice, takže těch pár metrů je zbytečných řešit. Průtah už jsem psal níže, hlavně ať nikoho nenapadne zhovadilost typu cyklopruhů, cyklisté mají možnost jet jinudy, bezpečněji. A Nám Míru? Tam je snad kruháč, parkování žádné mimo polikliniku, tak nevím co paní řeší. A co se týká chodců, tak mají v Kroměříži díky dřívějším projektům v rámci Bezpečné komunity, Zdravého města atd. nadstandartní podmínky oproti jiným městům, téměř vše bezbariérové či poopravované a to i mimo centrum. Cyklisté podobně - hlavní průtah mají možnost objet vedlejšími ulicemi a pokud někdo jede na kole, tak mu na čase asi až tak nesejde, takže těch pár minut co případně musí najet k méně frekventovaným trasám, pro něj nemůže být problém, ne?
Upřímně, pokud člověk bydlí v okrajovější části Kroměříže jako jsou Dolní zahrady, Vážany, Plačkov apod. tak se bez auta neobejde protože MHD v Kroměříži je prostě katastrofa. A třeba vzít dvě malé děti na kolo nebo pěšky do školky je celkem utopie. Pokud je záměrem zpřístupnění města mladým lidem tak musí zapracovat v této oblasti, ať nemusí rodiče děti do školy a ze školy vozit autem, ale mohou jezdit klidně MHD. Velmi bych toto ocenila. Bydlím v jedné okrajové části už 8 let a za tu dobu se tu zrušilo celkem 10 spojů MHD ani jeden se nepřidal. První dva roky jsem MHD ještě jezdila nyní je to prakticky nemožné. Tož tak.....
No jo, jenže když s tím jede 5 lidí, co naděláte. Do Vážan to jezdí relativně slušně, minimálně do těch škol a školek se člověk dostane, ty Zahrady budou asi horší. Ale souhlasím, že je to začarovaný kruh - čím míň spojů, tím míň cestujících, protože řídit si cestování třeba o víkendu podle MHD se už nikomu, kdo má jinou možnost, nechce. To raději vezme to auto.
Hoďte na tu ženskou síť. Už teď se omezil počet míst na průtahu a ona by chtěla dělat další pěší nebo cyklozóny? Teď je situace tak akorát, něco je pro pěší, něco pro řidiče, nikdo s tím vesměs nemá problém a nějaké cykloaktivistka si tu bude realizovat svoje fantasmagorie. Dneska má město z těch parkovacích míst aspoň nějaké peníze na dotování ztrátové MHD, když poruší místa, tak ty peníze budou zákonitě chybět a díra bude ještě větší. Kroměříž má problémy jinde než v parkování.
Kdysi si město Kroměříž za přispění státu vybudovalo obchvat města. Doprava ve městě byla o hodně slabší. Poté stát z toho obchvatu udělal polovinu dálnice a dobudoval druhou. Samozřejmě dálnici zpoplatnil. Takže ti, co používali obchvat se zase vrátili do města a je to zase tam, kde předtím. Nevím, proč by obyvatelé města měli na tomto obchvatu platit. Kdyby aspoň mohli zdarma jezdit po té polovině, co si udělali sami.
Protože ministerstvo chce zpoplatnit všechno, i větší města mají problém prosadit si část dálnice bez poplatků, natož tak malé a (pro ministra) bezvýznamné městečko někde na Moravě, jak nás berou v Praze...
Ono by pro odlehčení dopravy přes průtah stačilo dát bez poplatku kousek dálnice...
To by mě zajímalo, jestli na tom kole všude jezdí i sama paní architektka...