Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pěšky nebo na kole, ale hlavně bez aut, přeje si architektka Kroměříže

Naučit třicetitisícové město znovu chodit pěšky nebo jezdit na kole chce nová městská architektka v Kroměříži Radmila Vraníková. Městský architekt ve městě působil naposledy počátkem 90. let, město zapsané v UNESCO se od té doby skoro čtvrt století rozvíjelo živelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z27d21e36n28ě92k 59O32t11č22e98n97á24š89e92k 7970372403139

Zrušte dálniční poplatek okolo Kroměříže!!

0/0
28.5.2013 13:27

T19o44m11a41s 72N79o26v75o61t71n85y 3411686718769

Ještě jsem tak přemýšlel o těch lokalitách, které paní zapálená cyklistka zmiňuje. Riegerovo nám - tam bylo parkoviště vždy, je to v centru a zároveň auta jedoucí/parkující tam nemusejí vjíždět na Velké náměstí a to je přece fajn, ne? Odjedou pak spodem přes Moravcovu či případně Šafaříkovu. Vejvanovského - ideální parkování pro turisty, dobře, možná by se mohla lépe upravit ta plocha u vchodu do Podzámky, ale než tam mít nevyužitý beton, tak tam raději nechce parkoviště, možná by se dalo uvažovat o zelené ploše u prodejny Ambrož, ale stejně musí být průjezd do Blahoslavovy ulice, takže těch pár metrů je zbytečných řešit. Průtah už jsem psal níže, hlavně ať nikoho nenapadne zhovadilost typu cyklopruhů, cyklisté mají možnost jet jinudy, bezpečněji. A Nám Míru? Tam je snad kruháč, parkování žádné mimo polikliniku, tak nevím co paní řeší. A co se týká chodců, tak mají v Kroměříži díky dřívějším projektům v rámci Bezpečné komunity, Zdravého města atd. nadstandartní podmínky oproti jiným městům, téměř vše bezbariérové či poopravované a to i mimo centrum. Cyklisté podobně - hlavní průtah mají možnost objet vedlejšími ulicemi a pokud někdo jede na kole, tak mu na čase asi až tak nesejde, takže těch pár minut co případně musí najet k méně frekventovaným trasám, pro něj nemůže být problém, ne?

+1/0
26.5.2013 23:38

K75a64m26i15l74a 54B37r27á69n81í43k26o69v28á 3129113702114

Upřímně, pokud člověk bydlí v okrajovější části Kroměříže jako jsou Dolní zahrady, Vážany, Plačkov apod. tak se bez auta neobejde protože MHD v Kroměříži je prostě katastrofa. A třeba vzít dvě malé děti na kolo nebo pěšky do školky je celkem utopie. Pokud je záměrem zpřístupnění města mladým lidem tak musí zapracovat v této oblasti, ať nemusí rodiče děti do školy a ze školy vozit autem, ale mohou jezdit klidně MHD. Velmi bych toto ocenila. Bydlím v jedné okrajové části už 8 let a za tu dobu se tu zrušilo celkem 10 spojů MHD ani jeden se nepřidal. První dva roky jsem MHD ještě jezdila nyní je to prakticky nemožné. Tož tak.....

+2/0
26.5.2013 21:09

T39o25m27a10s 45N73o55v17o27t62n39y 3451526328599

No jo, jenže když s tím jede 5 lidí, co naděláte. Do Vážan to jezdí relativně slušně, minimálně do těch škol a školek se člověk dostane, ty Zahrady budou asi horší. Ale souhlasím, že je to začarovaný kruh - čím míň spojů, tím míň cestujících, protože řídit si cestování třeba o víkendu podle MHD se už nikomu, kdo má jinou možnost, nechce. To raději vezme to auto.

+1/0
26.5.2013 23:29

T73o87m32a81s 13N84o49v61o67t24n13y 3601246748909

Hoďte na tu ženskou síť. Už teď se omezil počet míst na průtahu a ona by chtěla dělat další pěší nebo cyklozóny? Teď je situace tak akorát, něco je pro pěší, něco pro řidiče, nikdo s tím vesměs nemá problém a nějaké cykloaktivistka si tu bude realizovat svoje fantasmagorie. Dneska má město z těch parkovacích míst aspoň nějaké peníze na dotování ztrátové MHD, když poruší místa, tak ty peníze budou zákonitě chybět a díra bude ještě větší. Kroměříž má problémy jinde než v parkování.

+1/−2
26.5.2013 17:57

5705551265510

Kdysi si město Kroměříž  za přispění státu vybudovalo obchvat  města. Doprava ve městě byla o hodně slabší. Poté stát z toho obchvatu udělal polovinu dálnice a dobudoval druhou. Samozřejmě dálnici zpoplatnil. Takže ti, co používali obchvat se zase vrátili do města a je to zase tam, kde předtím. Nevím, proč by obyvatelé města měli na tomto obchvatu platit. Kdyby aspoň mohli zdarma jezdit po té polovině, co si udělali sami. :-/

+4/0
26.5.2013 17:27

T70o41m81a29s 57N97o51v45o19t83n94y 3201186548929

Protože ministerstvo chce zpoplatnit všechno, i větší města mají problém prosadit si část dálnice bez poplatků, natož tak malé a (pro ministra) bezvýznamné městečko někde na Moravě, jak nás berou v Praze...

+1/0
26.5.2013 17:54

J86a25r26o61s18l43a24v 21L65e85b70e81d84a 3606119217680

Ono by pro odlehčení dopravy přes průtah stačilo dát bez poplatku kousek dálnice...

+6/0
26.5.2013 15:55

J14a69k13u11b 74R45o86u72s 4280893399530

To by mě zajímalo, jestli na tom kole všude jezdí i sama paní architektka...

+5/−1
26.5.2013 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.