Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Veřejné dopravě chybí ve Zlínském kraji peníze i propojení, tvrdí studie

Zlínský kraj dává podle odborníků z Vysoké školy ekonomické na veřejnou dopravu nejméně peněz v celé České republice. Spoje na sebe navíc nenavazují a do menších obcí u hranic kraje je spojení nedostatečné nebo úplně chybí. Že na tom není Zlínský kraj s dopravou dobře, potvrdila i studie společnosti MasterCard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p_n_3

Tak zase ten Kordis v JMK tak nechvalte, zase tak skvěle

to tady nefunguje. Často je to spíš tak, že se uměle preferuje vlak a v některých oblastech dneska místo přímého spojení do Brna se musí třeba i 2x přestupovat a cesta trvá déle než dříve. Navíc IDS má jednu podstatnou nevýhodu - uměle likviduje komerční linky/dopravce provozující např. rychlejší spoje. Nicméně toto dělá i Zlínský kraj, když dálkovým autobusům např. zakazuje vozit cestující v rámci kraje - omezení zástávek jen na nástup nebo jen výstup (ovšem je zajímavé, že třeba takové ČSAD Vsetín může, ale soukromý dopravce odjinud nemůže, oba přitom v rámci dálkové linky)

0/0
15.6.2012 23:36

Morava69

Zlínský kraj ...

.... je umělý (postkomunistický) slepenec části Slovácka, Hané a Valašska. Částí, které jsou násilně odtržené od svých přirozených oblastí a center. Jak může tedy něco (vč dopravy) fungovat ? Je zajímavé, že stejný problém mají i ostatní nepřirozené slepence - Vysočina, Pardubický kraj, rozdělené části Slezska apod. Inu obnovení gotwaldovských krajů (zřízených kvůli rozbití Moravy) nese své trpké ovoce !!!

0/0
15.6.2012 19:00

dzejty

Re: Zlínský kraj ...

Prosil bych aspon 4 příklady těch přirozených center a jejich okolí, které byly poškozeny.

0/0
16.6.2012 9:49

Morava69

Nebudu Vás doučovat ...

... učivo I. stupně ZŠ. Nastudujte si dobu předkomunistickou a nahlédněte i do doby předčeskoslovenské, a snad pochopíte !

0/0
16.6.2012 19:47

dzejty

Re: Nebudu Vás doučovat ...

...takže nic. Jenom promoravistické kecy.

Těch pár příkladů očividně nedostanu.

0/0
16.6.2012 21:37

Morava69

Nechápu co to je ...

.... "promoravistické" ? Znamená to snad, že se pasujete na "antimoravistického" ? Nebo jen napadáním maskujete svou nevědomost ? Obojí je smutné, ale studiem napravitelné. Ještě jednou zdůrazňuji, že Vás nehodlám doučovat učivo I. stupně ZŠ (a pokud jste z Moravy i historii vlastní země !). Buď chcete vědět a pochopit , nebo Vám jde jen o konfrontaci a chápat apriori nechcete. Nashledanou.

0/0
16.6.2012 22:13

dzejty

Re: Nechápu co to je ...

OK. Dovedu s tím žít.

0/0
16.6.2012 22:26

jarda4161

obce se musí zapojit také

ano a to je přesně problém. obce se zuby nehty brání přispívat na dopravní obslužnost a téměř celou částku nechají na kraji. zlín si také financuje svou MHD kompletně ze svého a kraj, kromě nějakých drobných na meziměstkou linku, zlínu nedává nic. takže nevidím důvod, proč obce by si neměly na lepší regionální dopravu přispět ze svého, a to hlavně poté, co nový RUD dává vesnici o tisících obyvatelích téměř stejné peníze na hlavu jako regionálnímu centru Zlínu.

+1/0
15.6.2012 17:24

efendiCZ

Re: obce se musí zapojit také

Obce už jsou dávno zapojeny, resp. ždímány krajem, i když jim to zákon neukládá. Dopravní obslužnost je věcí kraje. Páni novináři by mohli zaostřit např. na financování dopr. obslužnosti a výpočet příspěvků na dopr. obslužnost na Uherskohradišťku - viz ČSAD Uh. Hradiště atd.... byznys je to dobrý

a ten nový integrovaný systém? tím nás pan Drozd krmil už před třemi lety a stále nic

0/0
16.6.2012 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.