Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín nakoupí 25 nových trolejbusů za více než čtvrt miliardy

V ulicích Zlína bude jezdit 25 nových nízkopodlažních trolejbusů za přibližně 300 milionů korun. Zlínský Dopravní podnik za ně zaplatí 60 milionů, zbývající zhruba čtvrt miliardy pošle Evropská unie. Prvními novými vozy se cestující svezou přibližně za rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

koooza

kvalita ve Zlíně

je jedna z nejlepších v republice a troufám si říci, že po nákupu bude zlínské vozový park již nejlepší. V Brně jen vzpomínám, jak ve Zlíně nejezdí staré karosy, jako tady běžně. Tímhle se vyřadí skoro všechny staré škodovky a budou tam jen ty nové autobusy, které mají skoro všechny i krásné a dobře viditelné zbarvení, což je velká výhoda, rpotože tady v Brně člověk ještě kus před zastávkou přemýšlí, zda to není nějaký jiný bus. Zlínská MHD je za příznivé ceny 15 kč na ceestu není mnoho a hlavně je kvalitní. Jak bude dodělaná i celá spojnice s otrokovicemi, bude to užasné.

0/0
20.2.2012 12:29

ALDEBARAN

za každou cenu

Pro vozíčkáře a kočárkářky jistě fajn. Ale tím celá píseň končí.

Znám starší

(70+), kteří čekají na příjezd dostavníku bez snížené podlahy jako na smilování -

to aby nemuseli šplhat po sedadlech jako necvičené veverky nebo se

potácet mezi agregáty. O možnosti chycení se pod stropem ani nemluvě.... Jistá úměra mezi vozidly pro postižené a běžné obyvatelstvo by neškodila. To bychom ale po našich věrchuškách chtěli příliš. Jak plápolá nějaký trend, hrk tam bez rozmyslu.  Ať to stojí, co to stojí.

0/0
17.2.2012 14:27

jarda4161

jediné měřítko kvality=nízkopodlažní vozidlo

velmi zajímavé, jak dopravní podnik vnímá kvalitu. mnohem více bych uvítal, kdyby vozy nebyly přecpané, jezdily častěji a v pravidelných intervalech jako dříve. to, že se netoí a neklimatizuje, nepovažuji až za tak velký problém, neboť při průměrné jízdě cestujícího 10 až 15 min. a během ní 10x otevření a zavření všech dveří asi nemužeme požadovat, abychom měli  v trajflu teplo jak v obýváku, snad s výjimkou linek do otrokovic, kde je jízdní doba mnohem delší. možná by stálo za to, aby v DSZO se začali opět znovu zabývat poptávkovým otevíraním dveří, jinak topení skutečně nemá smysl.

0/0
17.2.2012 7:34

InstinkTT

Horko/zima

Palec nahoru, že se 1/4 M dotace podařila získat, to je pořádný ranec. Hlavně ať tam je klimatizace. A když nebude, tak ať tam jsou pořádná okna, která dostatečně vyvětrají celý troleják.!! R^

0/0
16.2.2012 16:20

1/49

Re: Horko/zima

Ještě bych zdůraznil potřebu silně tónovaných oken pro pohlcení slunečního záření.

0/0
16.2.2012 17:24

riskwildvalach

Jiný pohled

Z vlastní zkušenosti i jiných cestujících mám opačné zkušenosti, v nových trolejbusech je méně místa a komfort jízdy je nižší, v uličce se dva lidé neobejdou, pro nohy je méně místa. Dále nízkopodlažní je jen když nastupujete pokud si chcete sednout stejně ten schod  lidé musí překonat. Stáří 12 let není moc s tím se s diskutujícími shoduji. Mě spíš připadá, že tenhle nákup víc než cesujícím vyhovuje spíše někomu kdo si na tom namastí kapsu.

+1/0
16.2.2012 14:36

Shperhock

Re: Jiný pohled

Jedná se o průměr za celý vozový park, čili hodně vozidel má mnohem víc, než těch 12 let..

0/0
16.2.2012 15:10

1/49

Re: Jiný pohled

No to ale také znamená, že je hodně vyřazovaných vozidel mnohem mladších než 12 let.;-O

0/0
16.2.2012 17:28

Shperhock

Re: Jiný pohled

Vidím, že v tom moc jasno nemáte. Věkový průměr 12 let se týká VŠECH trolejbusů DSZO. Ale vyřazovat se má jen těch pár nejstarších, co nejsou nízkopodlažní - ne všechny! A myslím, že za posledních 12 let už nebyl koupený žádný trolejbus, který by nebyl nízkopodlažní.

0/0
17.2.2012 12:54

1/49

Re: Jiný pohled

Tak toto je jak u Číků. Tím, že chci vyřadit nejstarší trolejbusy ještě snížím 12 letý průměrný věk vozového parku, nebo ne???

0/0
17.2.2012 14:29

Shperhock

Re: Jiný pohled

No to je snad jasné. Když se začnou vyřazovat nejstarší trolejbusy, tak průměrný věk bude klesat. Stejně tak bude klesat, když se nakoupí nové. Moje reakce byla především na to, že se určitě nebudou vyřazovat trolejbusy mladší 12-ti let, jak jste psal, protože těch 12 let není průměrný věk vyřazovaných trolejbusů, ale úplně všech, co DSZO provozuje.

0/0
17.2.2012 18:41

katesko

Re: Jiný pohled

s tím naprosto souhlasím.  Nové autobusy jsou děs, jezdím denodeně a můžu říct, že ty staré, byly pro lidi daleko lepší. V nových je málo místa, kočárky se vlezou dva a to tak, že ostatní kolem nich ani ze dveří neprojdou, schody jak do nebe vysoké, tak že starší tam pomalu ani nevyjde a s čagánkem už vůbec ne.

Málo místa na sezení mi nevadí, je to přece jenom spoj, se kterým jezdíte po městě tam a zpět, takže takový komfort být nemusí, ale je to nedomyšlené. Navíc okýnka - prý skrz bezpečnost haha - jsou maličké, takže v létě tam nemůže člověk ani dýchat a je víc nehod než kdyby byly pořádné okna.

0/0
17.2.2012 7:06

katesko

To je nákup

za naše zaplacení zdražených kartiček. Safra mě to připadá, že Zlín opravdu strká prachy do čeho nemá :o( na co tolik trolejbusů, děs.

0/0
16.2.2012 12:52

1/49

"vozový park DP není příliš mladý"

Podle mne je hodně mladý. Technika se oplatí až dlouholetým využíváním. Za dalších 12 let bude ze 1/4 miliardy další šrot. Horkých dnů v průměru ročně přibývá a prosklené vozidla působí jako skleník. Nebylo by vhodné nakoupit 24 vozů s klimatizací?

+1/0
16.2.2012 12:23

Millysek

Re:

S tím naprosto souhlasím. Klimatizované vozy jsou v dnešní době základ. Teď jezdíme v zimě v klimatizovaném a v létě ve vytopeném voze. Doufám, že se někdy dočkáme toho, že to bude naopak !!

0/0
16.2.2012 12:44

Shperhock

Re:

Nevím jak vy, ale já vozidlo staré 12 let rozhodně nepovažuju za "hodně mladé" - takto staré auto bych si rozhodně nekoupil. Navíc se v článku píše o PRŮMĚRNÉM stáří, čili některé trolejbusy jsou ještě mnohem staršího data a právě ty je nutné nahradit. Matoucí je ale cena - ve Zlínský novinách píšou úplně jiné částky, hlavně co se týká dotace (tady je 80% ceny, tam jen něco málo přes 50%, což se mi zdá reálnější číslo). Ale i tak by byl SDopravní podnik blbý, kdyby do toho nešel - taková nabídka se už nemusí opakovat. Co se týká klimatizace, tak to souhlasím, alespoň u těch, co jezdí do Malenovic a Otrokovic.

0/0
16.2.2012 14:34

1/49

Re:

Původní zlínské trolejbusy, říkalo se francouzké žehličky jezdily cca 30 let. Přitom na investice s návratností vždycky bylo. Dyť záleží na elektromotoru a antikorozní ochraně. Laciné nové střepy, co mlátí na každém výmolu a za 12 let jsou shnilé jak řešeto nekupovat. !!!!!! Jinak máte pravdu v tom, že některé osobáky od jistých výrobců bez ustájení vydrží max 15 let.

0/0
16.2.2012 17:20

angel of death

Re:

no ja mam auto uz12 let a vypada porad jak nove,takze asi zalezi na kvalite vyroby.

0/0
22.2.2012 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.