Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Upravené jízdní řády: lidé večer nedojedou vlakem ze Zlína do Hradiště

Změny vlakových jízdních řádů, ale také rušení autobusových spojů kvůli úsporám, připravily cestujícím ve Zlínském kraji několik nečekaných komplikací. Například je nyní nemožné dostat se po osmé hodině večer vlakem ze Zlína do Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

The Patriot

To je ten pul milion Kc na platy vrcholovych mis-manageru.

To je ten pul milion Kc na platy vrcholovych mis-manageru. Tem plne vyhovuje nynejsi Status Quo, ze jo Zalude bez predkozky !?[>-]Rv

0/0
5.1.2012 11:59

petrmoudry

Přímé spojení Kroměříž - Uherské Hradiště

Ve Zlínském kraji neexistuje přímé spojení mezi těmito dvěma docela velkými městy. Autobus nejezdí vůbec a kdo chce jet vlakem, musí dvakrát přesedat, ve Starém Městě a v Hulíně. Co tak zavést normální motorový spoj například mezi Uherským Brodem a Kojetínem, který by projížděl třeba i Kunovicemi tak, aby se nemusely měnit lokomotivy....

0/0
1.1.2012 16:44

Javořina

Kdo najde řešení

Problém má jednoduchou příčinu - provázanost s vlakem opačného směru. Ve 20:19 přijíždí do Otrokovic Ex 561 z Prahy, od kterého odjíždí ve 20:22 přípojný vlak do Vizovic, kam přijede ve 21:05. Tato souprava odjíždí z Vizovic za 4 minuty - ve 21:09 - zpět do Otrokovic, kde bohužel nestíhá rychlík do Břeclavi. Jízdní doby zkrátit nejde, pobyt ve Vizovicích taky ne, jak to tedy vyřešit - další soupravou = vyšší náklady?

Tragickou situaci na trati Otrokovice - Zlín - Vizovice může vyřešit jediná akce - modernizace tratě a poté nasazení odpovídajících vozidel.

0/0
30.12.2011 20:29

jarda4161

Re: Kdo najde řešení

já nechápu, proč řešíte návaznost vlaku na trati, kde paralelně s touto tratí jezdí co každých 10 až 15 minut trolejbus včetně svátků? já vždy, když jedu z ostravy, tak se v okýnku zeptám, jestli je přípoj v otrokovicích do zlína do 15 minut a pokud ne, tak jedu trolejbusem a ještě mi to vyjde o 2kč levněji.

0/0
30.12.2011 20:46

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Kdo najde řešení

Z Vizovic jezdí trolejbus do Otrokovic?

0/0
30.12.2011 21:23

jarda4161

Re: Kdo najde řešení

tady se ale bavíme o spojení zlín uh, to bychom potom mohli hledat varianty, teď mě třeba napadlo spojení loučka uh po 21h.

0/0
30.12.2011 22:24

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Kdo najde řešení

No jo, to je fakt. Z vizovic jde dojet do Zlína taky jinak. Omlouvám se.

0/0
30.12.2011 22:48

horaaalek

Není to tak tragické ...

Ano, podle nového jízdního řádu je nemožné dostat se večer ze Zlína do UH vlakem. Ale autor už nezmiňuje, že je možnost dopravit se veřejnou dopravou stále je - stačí si jednoduše vyhledat na IDOSu: na zmiňovaný rychlík z Otrokovic ve 21:46 sice nenavazuje vlak ze Zlína, ale existuje přípoj ze Zlína trolejbusem (21:16, příp. 21:08), takže za 48 (resp. 56) minut jste v UH. Taktéž se autor nezmiňuje o autobusovém spojení ve 22:10 ze Zlína, kterým jste v UH za 50 minut (při přestupu na jiný bus v Otrokovicích) nebo za 1h 6 min, pokud by se vám přestupovat nechtělo. Podotýkám, že jsem zastáncem veřejné dopravy, ale také jsem realista ohledně vytíženosti spojů - z vlastní zkušenosti: předevčírem jsem jedním ze zmiňovaných autobusů jela a z Otrokovic cestovalo 14 lidí, z Napajedel pokračovalo dál už jen 6 cestujících. Takže buďme rozumní a buďme rádi, že ještě nějaké večerní spoje vůbec jsou. PS: Také věřím tomu, že ono nenavazování vlaků v Otrokovicích mohlo vzniknout nedopatřením.

+1/0
30.12.2011 18:19

Leinad

Když to kraj baví

Bez konkurzu platit vlaky tak, aby nenavazovaly, a voliče ještě baví tleskat, že tam není Jančura.

Snad můžu věřit tomu, že to tvůrce GVD přehlédl a opraví. :-P

+1/0
30.12.2011 13:38

Mychal.B.

Re: Když to kraj baví

R^

0/0
30.12.2011 14:34

jarda4161

Re: Když to kraj baví

už chci vidět, jak jančura bude podnikat na tratích, kde jezdí 10 cestujících na jeden vlak? navíc při neexistenci ids by to přineslo jen komplikace s kupováním jízdních dokladů, kdy cestující by si na určitou část cesty musel kupovat lístek podle dopravce. ze zkušenosti s jančurovými autobusy vím, že pokud  daný spoj nejezdí 3/4 obsazený, tak jej ruší. což předvedl na lince zlín praha, kde z původních 8 (dokud nezpacifikoval konkurenci) zůstaly tuším 3 a ty pak odklonil na olomouc, aby cestující nechal přestoupit na vlak a on tak zase ušetřil.

0/0
31.12.2011 9:27

Leinad

Re: Když to kraj baví

Může "podnikat" stejně jako ČD - když to nenese, tak to vyfakturovat kraji či obcím. Třeba na Liberecku byl na dopravce běžný konkurz, Jančura jej nevyhrál, nicméně ČD tam jezdí levněji, než v některých jiných krajích (ačkoli na Liberecku není žádná elektrifikace a je tam Jizerská dráha).

I když v kraji není IDS(chyba kraje), tak je možné, aby dopravci měli dohodu o dokladech. Jízdenky vydané průvodčím jednoho dopravce občas uznává i druhý.

Trasa Zlín-Praha snad patřila mezi nedotované spoje ježděné na vlastní riziko. Je otázkou, zda tam náhodou nedělal nelegální souběh s objednanými vlaky R/Ex. Ze Zlína do Prahy může přímo jezdit jiný dopravce - ale podaří se bus dopravci nabídnout cestujícím něco lepšího, než vlak?

0/0
31.12.2011 11:00

jarda4161

Re: Když to kraj baví

pochybuji, že dopravci si ids (jednotný tarif+jízdné) sami domluví, což je podmínka, aby to takhle mohlo fungovat. pokud to někdo nezkoordinuje a někdo nezavede elektronický  vyučtování cest+neudělá dohody a kompenzace  kvůli různým cenám, tak ti dopravci to těžko sami udělají. nebo chcete mi říci, že když pojedete z plzně do olomouce  a kvůli lepší časové poloze vlaku budete chtít využít z prahy jančurův vlak, tak že vám bude stačit jeden lístek z plzně? budete muset koupit dva, které snad vyjdou dráž, než kdyby jste koupil jeden na celou trsasu.

0/0
31.12.2011 18:39

Leinad

Re: Když to kraj baví

Jednotný IDS v celém kraji zajistí jedině kraj.

Vytisknutí přestupní jízdenky s částí jiného IDS jeu osobních vlakových dopravců v ČR celkem běžné, vyjma RJ.... a existuje i Airport Express v Praze(ČD/DPP), mezinárodní vlaky...- neříkám, že se to stát musí, asi ne. :-P

0/0
31.12.2011 20:54

znám 008 dívku, nemá dukáty

nejdůvěryhodnější

"I autobusových spojů ale ubylo. O jedno procento. Zlínský kraj na ně neměl peníze a to je důsledek třeba špatného spojení Zlína se Slušovicemi."

Je to opravdu důsledek? Není to spíše příčina?

+1/0
30.12.2011 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.