Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je z něj Pražák, kritizují starostové Nečase a věší protestní vlajky

Do rozpočtů středních a menších obcí by mohly přitéct miliony korun navíc. Je to však podmíněno změnou zákona o rozdělování daní. Premiér Nečas ho však zatím nepředložil vládě a zřejmě to ani neudělá. Řada radnic ve Zlínském kraji proto vyvěsila protestní vlajky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po 4. zákazu

V tom případě žádám, aby lístky do divadel

se prodávaly za různé ceny, podle bydliště: ten z města zaplatí méně, z venkova více. Proč má venkovan využívat něco, na co přispívá město?

0/0
8.11.2011 12:41

jarda4161

zase populismus

Uznávám, že rozdělení peněz pro obce je nepoměrné, na druhou stranu také seriózně dodávám, že srovnávat to, že Praha má tuším 4x více můžete tehdy, až ve zbylých obcích rozpustíte poměrně i rozpočet kraje. Takže nakonec to číslo nebude zdaleka tak vysoké. Dále nechápu, proč primátor Zlína tak vehementně zbrojí na podporu malých obcí?  Někdy mám pocit, že je více starostou Suché Lozi než primátorem Zlína. Zlín na tomto  návrhu nevydělá téměř nic.  Zatímco u Zlína je to přilepšení o 0,8%, u Pozlovic je to téměř 25% a náš primátor Zlína společně s novináři MF to vydává za velký úspěch Zlína. Přitom obce velikosti Zlína jsou nejvíce postiženy. Plní úlohu regionálních center, kdy všichni zde jezdí za nákupy, do práce, škol, do nemocnic a na úřady a finacují divadla, filharmonie, MHD a přitom mají jen o něco málo větší rozpočet, než ty obce kolem 5000 obyvatel.

0/0
5.11.2011 7:24

mirRa

Re: zase populismus

Peníze pro kraje ale nejsou peníze pro obce. Kraj dostává peníze na povinnosti, které na něj hodil stát, např. správu silnic druhé a třetí třídy, nemocnice, střední školy apod. Peníze z rozpočtu kraje rozhodně nelze přepočítat na obce ;) A Praha jako samostatný kraj má určitě tyto peníze navíc započítány, to se nebojte. A o dotacích z krajů mi ani nemluvte - většina starostů toto nesnáší, když musíá podlézat hejtmanům, aby jim něco dali...

0/0
5.11.2011 10:45

jarda4161

Re: zase populismus

a co silnice II. a III. třídy? co drtivá většina středních škol? co krajské knihovny, galerie, nemocnice, sociální ústavy, dopravní obslužnost atd.? z čeho si myslíte, že je to financované?to co všechno tady zřizuje kraj, tak to v Praze zřizuje a financuje magistrát hlavního města prahy. a navíc  praha má oficiálně 1,2mil. obyvatel, ale reálně tam přebývá 1,6 mil. obyvatel. je strašně jednoduché říci, že praha má koeficient 4 a horní dolní s 200 obyvateli jedna. neříkám, že praha nemá více, než by měla mít. pojďme ale reálně tento koeficient ponížit o tyto výdaje, které žádné jiné město nemá, neboť je to financováno z jiného rozpočtu a pak se bavme, jestli je praha přefinancovaná na úkor ostatních a kolik.

+1/0
5.11.2011 12:27

efendiCZ

ne populismus ale rOZUM

Zlín se jen postavil na stranu ROZUMU... proč má mít statutární město Ostrava 2x víc peněz od státu z daní na 1 obyvatele, když plní úplně stejné funkce jako Zlín? Proč má ČR nejnesmyslnější systém rozdělování daní v Evropě? Proč města o velikosti Uherského Brodu mají nejpodfinancovanější rozpočty ve státě?  Nemyslíte, že také občané mimo Prahu si zaslouží chodit po chodníku v normálních botech a ne přes kaluže v GUMÁKÁCH?? daleko větší smysl má podpořit venkov, než sledovat z médií rozkrádání miliard v největších městech (viz Opencard). Pokud Zlín podporuje nápravu tohoto stavu, tak je komentář jasný - KONEČNĚ !!!R^

0/0
5.11.2011 16:59

jarda4161

Re: ne populismus ale rOZUM

Pro mě je to zase signál, že ode mě tato vládní koalice na radnici  nedostane v příštích volbách hlas, protože nehájí zájmy Zlína, ale ostatních obcí. Ano, říkáte správně, proč má Ostrava 2x více než Zlín (nejsem si jist, jestli to není méně, ale na rešerži nemám čas), tak proč se místo toho Zlín srovnává s Brodem, Vlčnovem a podobně, které jsou několikrát menší, kde nejsou divadla, MHD a další náklady spojené s tím, že zde lidé jezdí na úřady, nemocnice a za kulturou? Vždyť Zlín stojí MHD bezmála 100mil. ročně a do toho divadlo 50mil., filharmonie jde s krajem na půl, tak tam je to 20mil. z městské kasy.

0/0
5.11.2011 17:25

BRANY,SMYKY

Problém je jinde,

v ¨Česku je zhruna tolik obcí, co v Německu, ale každý se bojí problém pojmenovat, zvláště ne Gazdík, kterého se to týká nejvíc. Ü nás je strašně moc malých obcí, které se osamostatnily po roce 1989 a na ty teď doplácíme. Toto téma je však politicky neprůchodné. Na malé obce, které nemají žádnou budoucnost, doplácíme.

0/0
3.11.2011 11:25

mirRa

Re: Problém je jinde,

Problém je ještě trochu jinde, než říkáte Vy, nicméně je na tom, co jste napsal, kus pravdy. Problém je v tom, že téměř všechny tyto obce, které se po roce 1989 osamostatnily, byly k městům, od kterých utekly, připojeny násilně. Spousta těchto obcí má několikasetletou historii, mají tedy právo být samostatné. V každém případě, a co je podstatné, tyto obce se odtrhly právě kvůli korupci ve větších sídlech/městech, pod které patřily. Zrovna obec, ve které žiji, je zářným příkladem toho, že menší samostatné obce mohou státu ušetřit spousty peněz, když jsou právě samostatné. Po odtržení od města, pod které obec patří, se v obci opravila spousta věcí a vyřešila spousta problémů, které město ignorovalo. Podotýkám, že město mělo na každého obyvatele dotčené obce více peněz, než má teď, jako menší sídlo, obec nová. Přesto je těchto méně peněz vidět mnohem lépe.

0/0
3.11.2011 12:21

mirRa

Re: Problém je jinde,

Z toho jednoznačně vyplývá, že pokud menší obce dostanou přidáno, změní se pouze to, že Praha, Brno a spol. budou muset udělat pouze to, že budou hospodařit efektivněji. Nářky a doomsaying zastupitelů těchto velkých měst nevznikají kvůli tomu, že by tato města měla poté reálně méně peněz na investice, ale proto, že bude jejich vedení muset u své práce více přemýšlet, protože prostě budou mít méně peněz na látání svých předchozích chyb. Ale hlavně zbude mnohem méně peněz pro ně samé a jejich kamarády.

0/0
3.11.2011 12:23

BRANY,SMYKY

Re: Problém je jinde,

Podotýkám, že město mělo na každého obyvatele dotčené obce více peněz, než má teď, jako menší sídlo, obec nová. Přesto je těchto méně peněz vidět mnohem lépe. - v tomto nemáte pravdu, každá obec do 2000 obyvatel má peněz více. Problém, který popisujete, ovšem není v rozopčtovém určení daní, ale v tom, kdo je zvolen. Bohužel volební právo má kdejaký blbec, který naletí předvolebním slibům. Doktor, který nás dobře léčí, nemusí být dobrým zastupitelem. Učitel, který učí naše děti, většinou kandiduje , aby si přilepšil k bídnému platu. Tak je nevolte a přesvěčte ostatní. Je to složitý problém, který se nedá tady řešit,  a navíc neznám novináře, který by rozuměl problematice, o které píše.

0/0
3.11.2011 13:42

mirRa

Re: Problém je jinde,

Mám pravdu. Město dostávalo celkový příspšvek podle počtu obyvatel cca 25 mil. za naši obec. Po osamostatnění dostává obec na počet obyvatel cca 16 mil.

0/0
5.11.2011 8:25

bmira

Dotaz

Kolik z toho, co pan "premiér" slíbil, splnil?;-D

0/0
3.11.2011 8:44

p_n_2

Nedělám si iluzu, možná na těch malých dědinkách

by se za ty peníze něco vybudovalo, na větších městech se část opět "ztratí" v kapsách kamarádů na různých předražených zakázkách... Takže o co míň se rozkrade v Praze, Brně, Ostravě  a Plzni, o to víc zmizí jinde

0/0
3.11.2011 0:23

mirRa

Re: Nedělám si iluzu, možná na těch malých dědinkách

Nemáte pravdu...z částky, která se ušetří na velkých městech se rozkrade mnohem méně, protože na malé obci s minimálním rozpočtem se prostě nic ukrást nedá (až na výjimky).

0/0
3.11.2011 10:46

daBmV

Re: Nedělám si iluzu, možná na těch malých dědinkách

LOL

0/0
8.11.2011 17:43

Dr.Fe (2)

Protipražské komplexy

Zase to vybíjení primitivních protipražských komplexů. Je zarážející, že je to podoporované i seriozně se tvářícími politiky Rv Kdyby daně spravedlivě zůstávaly tam kde se vyberou (tak jak to bývalo dříve, pořed cca 10 lety), tak má Praha daleko více než nyní a malé obce spláčou nad vejdělkem. Tohle ovšem něják tihle kritici "zlých" pražáků zapomínají uvádět

+1/0
3.11.2011 0:06

mirRa

Re: Protipražské komplexy

Daně by se měly vybírat tam, kde se dané hodnoty vytvoří. To, že stovky firem s výrobou po celé ČR a desítkami až stovkami zaměstnanců odvedou daně v Praze, kde mají jednu obchodní kancelář. Pražáci totiž mají problém, že si myslí, že všechno vzniká v Praze a 50 km na východ už je největší vymoženost koňský povoz. Osobně jsem se setkal s Pražany, kteří se divili, že je ve Zlíně kino, divadlo a jezdí zde MHD! A říkali, že tak to určitě není, že to není možné, abychom to tu všechno měli. Je fakt, že při současném RUD se dělá vše pro to, abychom tady spoustu těchto věcí opravdu neměli. A to nemluvím o ještě menších obcích. Můžete mi, vy bojovníku proti komplexům, vysvětlit důvod NEJVĚTŠÍHO rozdílu na rozdělení daní mezi malými obcemi a Prahou v celé Evropě? Co je na tom od malých obcí zakomplexovaného, že chtějí spravedlivější rozdělení? Nikdo neříká, že peníze mají být rozděleny rovným dílem, to jen ti největší blázni...kteří jsou přesný opak Vás, Vaše argumenty jsou totiž taky bláznivé.

0/0
3.11.2011 10:44

mirRa

Re: Protipražské komplexy

...Pouze jsou blánivé na opačné straně spektra.

0/0
3.11.2011 10:45

daBmV

Re: Protipražské komplexy

imho problem na ktery poukazuje vas predrecnik je pouzivani slova Prazak jako hanliveho oznaceni. Nehodlam resit RUD, do toho fakt nevidim, ale na tohle oznaceni zacinam byt uz taky alergicky. Alespon lide na urovni starostu by si podobne invektivy mohli odpustit. je to ubohe a hloupe.

0/0
8.11.2011 17:49

Ukulele2

Proč to házejí na Nečase?

Tohle přece není nový problém? To bude zajisté nějaká "Gazdíkovina"!

Rv

0/0
2.11.2011 15:41

bower

Re: Proč to házejí na Nečase?

Toto tema je v programovem prohlaseni vlady, ktere tam prosadili starostove a TOP. Necas je predseda teto vlady a predseda ODS, ktera haji spise zajmy uvedenych 4 mest (Necas se asi nejvice boji te prazske ODS).

0/0
2.11.2011 18:34

mirek103

názor

nechci se zastávat velkých měst, ale jisté zvýhodnění větší měst by tu mělo být, přeci jenom ve větších městech je MHD, více nemocnic atd. vše je třeba platit. To malé města a vesnice netrápí. Pokud by v Praze nebylo spousta infrastruktury taky by si vystačila s pár milionama.

0/0
2.11.2011 14:32

Cochino

Re: názor

jistě - zvýhodnění větších měst ano - ale ne v podobě největšího rozdílu z celé Evropy! snaha starostů je snížit tento rozdíl alespoň na dvojnásobek (jako má Rakousko a Slovensko) - např. ve Finsku je to opačný extrém - tam malé obce mají 2x více daňových příjmů než Helsinky :-)

0/0
2.11.2011 14:39

Najík

Re: názor

Problém je ale v tom, že třeba Plzeň jako krajské město plní stejnou funkci centra pro oblast svého kraje stejně jako Zlín nebo Hradec Králové, ale na obyvatele dostává více peněz, což je samozřejmě nelogické.

0/0
2.11.2011 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.