Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec zpoždění, trolejbus ve Zlíně si sám upraví zelenou vlnu

Zlínská radnice se rozhodla změnit nastavení 14 semaforů ve městě. MHD totiž často kvůli čekání na semaforech nabírala zpoždění. Trolejbusy nyní už na červené čekat nebudou, úseky budou projíždět na zelenou vlnu, kterou jim zařídí palubní počítač. Při opravách budou křižovatku řídit policisté, řidiči tam tak budou muset jezdit opatrněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

millo11

semafory

ve Zlíně jsou raritou v tomto státě. Jedete li výpadovkou ze Zlína a dodržujete rychlost 50km/h, tak vás každý semafor zastaví. Takže jakási zelená vlna je v p.deli. Dopravní odbor bych nastěhoval přímo k cestě ať ten smrad z neustále se rozjíždějhících aut čichají. Sedí tam samý kretén

0/0
28.9.2011 14:56

Huckelberry Švédd 6

Re: semafory

R^... který zná zelenou vlnu pouze z chlastání peprmintového likéru ;-(

0/0
29.9.2011 18:22

Ochlupoun

No aby to nedopadlo jako v Liberci

Kde to lze spíš nazvat šikanováním řidičům a ohrožováním lidí. Střídající se blikající oranžová s červenou, která připomíná spíš poruchu než signalizaci, kdy kvůli třem autobusům  a tramvaji o půlnoci čekáte na prázdné křižovatce 5 minut abyste pak odjel do směru který s odjezdy privilegované MHD není vůbec kolizní. (Šaldovo náměstí) Buzerační křižovatka na bídě, kde tramvaj která vůbec nekřižuje hlavní silnici rozsvítí červenou - jenom pro to, že přejíždí přes odbočku, kam odbočuje v noci jedno auto za hodinu. (a to ještě možná - a kde má ta tramvaj navíc stejně přednost)  Nejsem proti preferenci MHD, ale to co předvádí úřad v Liberci není preference ale nesmyslné, nebezpečné a hlavně hloupé a zbytečné zásahy. Skoro mi to připadá jako další z uplacených kšeftů, aby ELTODO měl co dělat. Kdy konečně budou o tomto rozhodovat profesionálové a ne amatéři, kteří snad ani nemají řidičák. ;-€

0/0
27.9.2011 16:13

Klement z Prahy

Ve Zlíně mají nejlepší semafory.

Kde se na ně hrabe celá republika. I ve dvě ráno mě tam semafory dokáží několikrát zastavit, ikdyž nikde není ani živáčka.R^R^

Prý to tam na nich testuje nějaká místní firma, která ty semafory vyrábí...VVV

To máte za toho komedianta Balaštíka;-)

0/0
26.9.2011 17:49

riskwildvalach

Stejně nehledí na semafory

Jezdím MHD často, ale to co předvádí někteří řidiči MHD na křižovatkách je hazard s životy cestujících. Není týden kdyby s námi neprojel na červenou a to ne při změně z oranžové na červenou, ale červená tam již svítí víc než 5 vteřin a dvakrát projel na křižovatce nad zámkem takže, červená tam svítila déle a auta projíždějící zleva musela silně brzdit aby nedošlo ke srážce, řidiči MHD se snad ani nedívají na semafory!!

0/0
26.9.2011 16:40

Pickelstein

Re: Stejně nehledí na semafory

tam zrovna řidiči brzdit nijak nemusí. když trajfl najíždí do vyhrazeného pruhu  a pruhy jsou tam i tak široké, že můžu uhnout i půl metra nalevo ;)

0/0
26.9.2011 18:11

I (já)

Zbytečně?

...už nebudou zbytečně stát na křižovatkách...

8-o

Na křižovatkách se stojí zbytečně? Já myslel, že je to princip řízení křižovatek, že někdo zastaví a jiný jede. A ejhle, ony trolejbusy vlastně stojí zbytečně. Tak proč to teda neříznou do lidí na přechodě? No a pokud to vezmu do důsledku, tak já také na červenou stojím zbytečně! Tady by měl někdo vážit slova, než je vypustí z huby.

Jestli se někde ve Zlíně stojí zbytečně, tak je to špatným nastavením, kdy na sebe zelená vlna vůbec nenavazuje, a že takových míst ve Zlíně je, tak by spíš bylo potřeba dát toto do pořádku a ne upřednostňovat jednu dopravu před druhou. No a že vzhledem k rozkopanosti hlavního příjezdu do Zlína od Otrokovic bude stát všechno v jedné řadě, ať tam bude zelená nebo třeba růžová, je zbytečné komentovat.

0/0
26.9.2011 14:53

jirka-zlin

Přednost?

Lidem cestujícím v MHD přispívají na jízdenku ti,co jedou svým autem.Tak proč mají mít přednost ti co využívají systém a ne ti,co na něj přispívají.Navíc platí,že kdo jde pěšky nebo jede MHD,ten nikam nespěchá.Protože jinak by jel autem.

0/0
26.9.2011 13:58

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Přednost?

Nechci se s vámi přít, ale docela by mě zajímalo, jak lidé jedoucí autem přispívají na jízdenky v MHD?

0/0
26.9.2011 14:13

jirka-zlin

Re: Přednost?

Ano,správně...mělo tam být: i ti co jedou svým autem...

0/0
26.9.2011 14:37

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Přednost?

Pořád ale nevím, jak přispívají?

0/0
26.9.2011 15:08

tomas__marny

Re: Přednost?

Že by daně? Např. v Plzni byla loni provozní dotace 736 mil. Kč (bez dotace na investice) v poměru k tržbám za jízdenky 262 mil. Kč. Tzn. jedna jízda stojí 4x více (např. na jízdenku za 12 Kč dotace cca. 35 Kč). Nebo třeba ze spotřební daně z pohoných hmot? Z jednoho litru má stát cca. 20 Kč (spotřební daň a DPH - i ze spotřební daně :-)

0/0
26.9.2011 16:01

jirka-zlin

Re: Přednost?

Děkuji.Myslel jsem svůj příspěvek tak trošku v nadsázce,ale někomu nedochází základní věci.Vy jste jim to trošku osvětlil.Jsou lidi,co si myslí,že 9,-Kč za lístek pokrývá všechny náklady.

0/0
26.9.2011 17:12

ahojdecka

Re: Přednost?

Dalsi borec, ktery ze sveho plati trolejbusy, autobusy, policisty, poslance, soudce... a proto by se tito meli k nemu chovat jako k zamestnavateli. Ne, takhle to samozrejme nefunguje. A ta posledni veta? To je skvost! Dobre ty!

0/0
26.9.2011 14:17

jirka-zlin

Re: Přednost?

Co je na poslední větě špatně?Děkuji.

0/0
26.9.2011 14:38

tomas__marny

Jo,jo

Doufám, že ve Zlíně je lepší dopravní inženýr než v Plzni. Jeho "výkony" jsou k smíchu. Příklad. Křižovatka Klatovská/Sukova. Přijíždí tramvaj, vynutí si přednost. Myslíte, že jedou auta v souběžných pruzích? Nikoliv. Celá křižovatka stojí než tramvaj přijede, projede a ještě dlouho potom. Důvod? To ví snad jen ten "inženýr". Na mnoha jiných křižovatkách se při přednosti tramvají zcela zásadně zkrátí intervaly z některých směrů. Projedou jen dvě, tři auta a je červená. Že by se po projetí tramvaje interval z daného směru protáhl? Zbožné přání. Nebo alespoň následný cyklus by byl delší? Nikoliv. Pokud pojede opět tramvaj, zkrátí se zase. Že kolona z tohoto směrru ucpe předchozí křižovatky, protože není jak odbočit? To nikoho nezajímá.

0/0
26.9.2011 13:19

Shperhock

Re: Jo,jo

Nejsem odborník přes řízení křižovatek, ale i tak je mi jasné, že pokud jednu fázi cyklu křižovatky prodloužím, tak jinou musím zase zkrátit, aby celkový čas zůstal stejný - ten totiž MUSÍ zůstat stejný, pokud má být zachována zelená vlna vůči okolním křižovatkám.

Mimochodem, v Bulharsku jsem na křižovatce viděl, že hned vedle světel semaforu byl i display s odpočtem sekund, které zbývají do nejbližší změny. Tak si říkám, jestli toto není lepší řešení než zavádět blikající zelenou nebo v článku popsaný systém s proměnlivou délkou fáze - mimochodem, ten pokud vím byl obhajován spíš tím, že když řidiči MHD blikne těsně před vozidlem červená, tak raději křižovatku projede, než by prudce brzdil a cestující mu ve vozidle popadali.

0/0
26.9.2011 14:21

tomas__marny

Re: Jo,jo

Jenže zelená vlna v Plzni převážně není (spíše se to dá nazvat červenou vlnou). Viz. např. http://plzen.idnes.cz/zelena-vlna-v-plzni-pro-ridice-nesplnitelny-sen-f58-/plzen-zpravy.aspx?c=A100927_091631_plzen-zpravy_alt - Zelená vlna v Plzni prý nejde :-) A i kdyby. Tak při průjezdu tramvaje jedním směrem by se mohl protáhnout interval v souběžném směru (a zkrátit směr křižující). Následný interval by se naopak zkrátil pro původně souběžný směr (kde byl delší interval) ve prospěch předtím zkráceného směru. Součet zůstává. Nyní ovšem se po dvou po sobě zkrácených intervalech z jednoho směru utvoří kolona, která blokuje i několik křižovatek za sebou. Nemluvě o tom, že se někdy ani nevyužije možnost jízdy v souběžných (nekolidujících) směrech.....

0/0
26.9.2011 15:35

tomas__marny

Re: Jo,jo

(pokračování) Nebo specialita. Dva po sobě následující semafory na Klatovské (u Synagogy a pošty) jdou zásadně do protitaktu. Jejich průjezdnost zcela zásadně blokuje celou Klatovskou třídu (v délce několik km). Navíc jsou to poslední dvě křižovatky na průtahu, za nimi (u lékařské fakulty) je křižovatka s větší kapacitou (4 pruhy, 2 rovně, 2 vpravo), která naředí auta a není tu většinou žádný problém.

0/0
26.9.2011 15:35

sobak

upřednostnění

Jasně už vidím jak upřednostňují trolejbus nebo autobus v 1 pruhové zácpě od makra po začátek malenovic, to zas někomu dali "manažeři" kocháň a spol. vidělat

0/0
26.9.2011 12:42

I (já)

Re: upřednostnění

Opravil bych vidělat na vydělat, ale jinak souhlas.

0/0
26.9.2011 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.