Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Zlínsku podraží MHD, nejlevnější jízdenka bude za 12 korun

Dopravní společnost Zlín - Otrokovice po osmi letech zdraží jízdenky. Změna se dotkne všech cestujících v městské hromadné dopravě ve Zlíně i Otrokovicích. Cestovné bude dražší asi o třetinu. Za obyčejnou jízdenku lidé od nového roku zaplatí dvanáct korun. U řidiče nebude stát jednorázová jízdenka 15, ale 20 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirka-zlin

Ale je to nádhera

kolik lidí si myslí,že v dnešní době bude něco snad zadarmo.Není žádná povinnost vozit lidi zadarmo po městě.Tak jeďte autem,na kole nebo choďte pěšky.Ušetříte a uděláte něco pro zdraví.Navíc si myslím,že je to zbytečně levné.Mělo by to stát tak 18Kč a na 30min. přestupná.Přijde mi,že nepřestupná jízdenka je zlodějna.Když si zaplatím 20minut,tak by mělo být každému šumák,kolikrát jsem stihl přestoupit.

0/0
9.9.2011 11:23

pantáta

Re: Ale je to nádhera

A předpokládám, že k těm 18 Kč a 30 min máš potřebné analýzy...Nemáš, že? Ale zvracíš jednu perlu za druhou, nicméně nepochybuji o tom, že mezi klukama na pískovišti jsi velký king.

0/0
9.9.2011 11:39

jirka-zlin

Re: Ale je to nádhera

Myslím si,že za 30minut se dá dostat všude ve Zlíně v dosahu MHD.Malenovice a Otrokovice nepočítám jako Zlín,soudruhu.Nebo se pletu?Jinak je mi situace v MHD celkem ukradená,jezdím autem a na kole.V noci taxíkem,protože 99,- je v dnešní době tak směšná částka,že se nevyplatí čekat někde na zastávce,jsou to vlastně 2 panáky.Ale chápu,že jsou lidi kteří MHD využívají každý den.Ovšem ti si taky musí uvědomit,že za 8 nebo kolik let,kdy se jízdné nezvyšovalo,šly ceny všeho nahoru a mzdy také.

0/0
9.9.2011 13:07

Najík

vozový park je dobrý

No neříkám, že spoje tady jezdí ideálně, zvlášť večer by jich mohlo jezdit více. Na druhou stranu co se týče vozového parku, tak ten je tady ve slušném stavu, všechny autobusy jsou nové bezbariérové, u trolejbusů je to asi polovina. Ve srovnání třeba s Hradcem Králové nebo Olomoucí jsou tu vozidla nadstandardní.

0/0
9.9.2011 8:04

pantáta

dszo

No, nezdražovalo se snad deset let, ale o vysokém standardu nelze mluvit. Trolejbusy s piko-okýnky, horko jako prase. Večerní spoje seškrtané, zejména směr zlín-otrokovice, tedy jedna z hlavních tras. Na druhou stranu se moooc oproti nedávné minulosti zlepšily zastávky. Už to není místo, kdy se vám nechtělo stát ani za toho největšího lijáku...Když se zvýší cena, chci záruky zlepšení služeb.

0/0
8.9.2011 18:29

jirka-zlin

Re: dszo

Za 2 kačky jo? Ty jsi asi na hlavu...

0/0
8.9.2011 19:12

pantáta

Re: dszo

Jde o miliony ročně...BTW, máš nějaký problém s autoritou, že se hned pouštíš do urážek?

0/0
9.9.2011 10:26

jirka-zlin

Re: dszo

Když si o někom myslím,že je na hlavu(a o tobě si to myslím),tak to není urážka.Myslet si můžu co chci.Stejně jako ty.Urážka je,když ti například řeknu, že jsi 3,14ča. A to jsem neřekl.Takže klídek,ta "autorito" :-)

0/0
9.9.2011 11:16

millo11

peníze

vyberou, služby nezlepší. A to hulékali před volbama, jak to město postaví na nohy. Jediné co se jim daří je nas.rat občany. Ať se nediví, že se snižuje počet obyvatel - viz magazín města

0/0
8.9.2011 15:08

master19

Re: peníze

Nikdo ale zlepšení služeb neslibuje. Zvýšení cen je na pokrytí ztráty způsobené rostoucí cenou pohonných hmot a elektriky. Ukaž mi něco, co se za osm let nezdražilo ani o korunu? Čímž ovšem neříkám, že se zdražením souhlasím. :-)

0/0
9.9.2011 8:22

I (já)

Dotaz

Mohl by mi pan Kocháň říct na které lince že je ten avizovaný vysoký standard, který je nutno udržet? Nějak jsem ho nikde nenašel :-/

0/0
8.9.2011 13:47

jirimi

Zloději

Tak nevím jak vy, ale MHD ve Zlíně mi přijde dosti tragická: množství spojů, jejich návaznost a v neposlední řadě také cena: za současných 9 Kč/20 min se dost často nedostanete vůbec nikam- dopravní situace ve Zlíně je dost tristní. Lituji těch, co jsou na MHD závislí, já budu chodit pěšky.... a nebo autem, to už vyjde téměř na stejno... !!! DSZO vzpamatuj se !!!!

0/0
8.9.2011 12:34

master19

Re: Zloději

Je fakt, že prodloužení platnosti lístku na 30 resp. 50 minut by nikoho nezabilo...

0/0
9.9.2011 8:23

mirRa

Re: Zloději

Množství spojů se snižovalo, jelikož předchozí osazenstvo radnice nemělo zájem rozvíjet, případně i jen udržovat stávající rozsah MHD ve Zlíně. S cenami jízdenek odpovídajícími roku 2005 (porovnejte si ceny energií a paliv s dneškem) nebylo možné jezdit tolik, co dříve, pokud se nezvýšily ceny. Samozřejmě nejvíce stejně záleží na tom, kolik dají města, jízdné to asi nepokryje ani z poloviny. V každém případě pokud se nyní situace s MHD zlepší, zdražení by bylo odpovídající, i takto je stále Zlín mezí nejlevnějšími městy v ČR (mezi krajskými určitě). Města samozřejmě musejí dát více peněz, aby se dalo opravdu MHD "rozjet" naplno, v každém případě je jisté zdražení na místě.

0/0
12.9.2011 15:05

Jan Pavelka

Když už zdražovat,

tak navrhuji zavést možnost platit jízdné mobilem. Je spousta zastávek v okrajových částech, kde není automat a kupovat si za 20Kč nepřestupní lístek u řidiče je docela drahé...

+1/0
8.9.2011 12:02

katesko

Nelíbí

Mě se to například vůbec nelíbí, jelikož si kupuju měsíční jízdenku, a jestli ji ještě zdraží tak už to bude katastrofa, a nejspíš začnu chodit pěšky. Nechci být hnusná, ale nevím z jakého důvodu by měli zdražovat jízdné, když služby vůbec neodpovídají, řidiči se chovají strašně a jezdí taky strašně (někdy až tak, že se nelze udržet), spoje nám taky nepřidají, ráno jezdí 1x nebo 2x do hodiny, a večer je to ještě horší, navíc poslední autobus jede hrozně brzo, což by klidně mohl jezdit ještě jeden nebo dva později navíc. Navíc se mi nelíbí, že dopravní podnik má dluh a my na něj máme doplácet. Nejvíce absordní je ale to, že na určitých zastávkách se musí ukazovat kartičky. Všichni je povinně ukážou na první zastávce, a na druhé zastávce přijde revizor a kartičku chce vidět. Přitom od první zastávky - jsou asi další 4, na kterých se to po sobě ukazuje řidiči.

0/0
8.9.2011 12:00

master19

Re: Nelíbí

Kdybys měla auto a občas si kupovala benzín, tak ten důvod tušíš... ;-D

0/0
9.9.2011 8:26

sobak

jízdné a tarif

a zkvalitní se tím i služby a návaznost spojů, časové intervaly kdy jedou za sebou na jedná trase 2 spoje a pak 30 minut nic, při stavu kdy se odtrhly želechovice jsou samostasnou obcí, obrali zlín o majetek a dszo jim tam ještě zavádí víc spojů i pro školáčky a jsou stále v pásmu A, přitom všechny městské části od louk  a od vršavy patří do básma b, želechovice zavést do samostatného pásma f a tam nastavit stejné jízdné jako obyčejné čd do příluku + standartní tarif mhd, stejně tak průkazky cena jako měsíční čsad nebo vlak + standartní tarif mhd, jenže pánové jako nosál a další mají své baráky v želechovicích a díky tomu jejich dětičky jezdí levnějo než obyvatelé jejichž rodiče přispívají do městské kasy otrokovic a zlína ze svých daní. Jsem ještě zvědavý jestli tedy zdraží i jízdenka intergrovaného systému za 1čkč, protože ta by pak byla výhodnější než přestupní jízdenka dszo, třeba z jižních svahů 20 minut do centra nákup a pak 20 minut vlakem do malenovic nebo otrokovic

0/0
8.9.2011 11:13

Mira ze Zlína

Re: jízdné a tarif

Nebojte se, že si dopravní podnik nenechá všechny spoje do Želechovic zaplatit.

0/0
8.9.2011 15:59

mirRa

Re: jízdné a tarif

Ještě, že takový "inteligent" jako Vy o tom nerozhoduje. Želechovice si platí každý kilometr, který trolejbus ujede od konečně na Příluku po Želechovice a zpět. Navíc o žádný majetek Zlín neobraly, to je ale blbost :D Trolejbus pro školáčky je spíše akcí Lužkovických než Želechovických, což dokazuje i to, že odpoledne tento školní spoj v Želechovicích prakticky nikde nezastavuje a jede rovnou do Lužkovic, takže využitelnost dětmi ze Želechovic je opravdu jen v teoretické rovině. O pásmu, do kterého se daná lokalita zařadí, rozhodují majitelé DSZO, tedy Zlín + Otrokovice, Želechovice jsou pak zastoupeny Zlínem, jelikož jejich podíl v DSZO je mizivý. Zde se se stížnostmi musíte obrátit na své zastupitele. Mimochodem, Želechovice platí za "své kilometry", tudíž jsou plně v právu být a pásmu A. Dále o Vaší úrovni vypovídá to, že komolíte příjmení Vašich "oblíbenců". Zajímavé, že jste se takto neozýval v době, kdy Želechovice byly součástí města, přesto v nich platilo pásmo D pro ČD.

0/0
12.9.2011 14:56

mirRa

Re: jízdné a tarif

Pásmo D je v Želechovicích pro vlaky dodnes. Úsměvné je i to, že jakožto bojovníkovi za práva obyvatel města Zlína na MHD v pásmu A, je vám zjevně úplně ukradené, že na Klečůvku a Salaš MHD dodnes nejezdí, což je až cynické, když se někdo vzteká, že musí zaplatit měsíčně za průkazku na MHD o 30 Kč více (290 vs. 320), zatímco "stejní" obyvatelé Zlína z Klečůvky zaplatí nějakých 30 - 40 Kč každý den, kdy se potřebují dopravit do ZL a zpět, nepočítám ještě nabídku spojů, která je neporovnatelně nižší pro Klečůvku.

0/0
12.9.2011 15:00

sobak

Re: jízdné a tarif

já neplatím nic já jezdím autem nebo na kole, mhd využívám minimálně za jízdenku na jednotlivou jízdu, ale nelíbí se mi princip, cizí obec pásmo a, součást města pásmo b a c, želechovice prostě mají být pásmo d, klečuvka a salaš to je byznys čsad vsetín, ale tyto městské části budou patřit do systému připravovaného integrovaného systému zlínského kraje

0/0
13.9.2011 9:01

mirRa

Re: jízdné a tarif

Když se Vám něco nelíbí, je to Váš problém. Můžete se buď dát na politiku a přesvědčít o prozřetelnosti Vašich názorů obyvatele města, ve kterém žijete anebo ovlivněte Vašeho politika. Integrovaný systém se připravuje už DLOUHO, v podstatě zatím se spíše likviduje (na svou dobu) velmi dobrý systém, který zde funguje/fungoval cca 15 let. Aby se za velké peníze mohl "vymyslet" nový. A nepochybuji o tom, že i když budou tyto místní části v jakémkoliv integrovaném systému, vždy na tom budou mnohem hůře než lidé žijící přímo ve Zlíně či přilehlém okolí. Naposled dodávám (už tento bod nebudu dále řešit), že Želechovice si platí PLNOU cenu spoje, tudíž si prostě mohou vybrat, v jakém budou pásmu. Kdyby Vám to stále nestačilo, vězte, že pásma jsou jen pumpa na peníze, cenu produktu pro obsluhovanou obec nemění, to je oficiální informace ;)

0/0
26.9.2011 7:51

sobak

Re: jízdné a tarif

zajímalo by mě kde jsem psal o spoji do lůžkovic, ten ať se školáky z obce patřící pod zlín jezdí, ale želechovice mají dostatečné vlakové a autobusové spojení, takže pro 1000 lidí není potřeba obsluhovat tuto obec společností dszo a zaplatili želechovice i část pořizovací ceny toho hybridního trolejbusu co tam jezdí asi ne že, ale předpokládám že jste placený diskutér dszo, nebo někdo z příbuzných osob ve vedení dszo, kteří se zdarma vozí na dovolenou služebním autem vlastněný   touto firmou a ještě na služební ccs vesele v cizině tankují palivo

0/0
13.9.2011 8:52

mirRa

Re: jízdné a tarif

Spoj z Lužkovic jezdí přes Želechovice, protože to má obec zaplacené. Nechápu, co pořád v tomto směru řešíte, je to, jak píšete sám, prostě byznys, tentokrát ne ČSAD ale DSZO. Želechovice mají 2 000 obyvatel. O Vaší omezenosti nejvíce svědčí to, že když nemáte odpověď na neobslouženost některých místních části pomocí MHD, argumentujete tím, že je to byznys ČSAD. Takže vlastně jste jen hlupáček, kterého prostě štve, že zaplatí víc za měsíční kartičku na "socku" ;)

0/0
26.9.2011 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.