Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je ztrátová, ale rušit se nebude. Trať do Zborovic čeká na „objevení“

Několik obcí na Kroměřížsku, které protíná trať mezi Kroměříží a Zborovicemi, si může být jistých, že ještě pár let budou moci železnici využívat. Ačkoliv je trasa ztrátová a kraj na ni musí doplácet, aby ji udržel v provozu, nikdo ji v nejbližších letech rušit nechce. Naopak existují plány, jak ji zatraktivnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p_n_2

Tohle přesně ten případ, kdy by se mohla trať bez

problémů zrušit a kromě pár nadšenců by to nikomu nevadilo. A nápad s příměstskou tratí mi přijde také uhozený, máme v KM poměrně moderní MHD a ani ta se neuživí, natož pak příměstská trať do Kotojed a Vážan...

A kam by ti turisti jezdili? Projet se vláčkem tam a zpátky, když na trati nic zajímavého není a pokud se chtějí dostat k něčemu zajímavému, tak stejně musí pokračovat od vlaku nějakým jiným způsobem?

Dotovat dopravu ano, ale tam kde to má smysl. Tady by ty cestující odvezl v pohodě autobus a ještě by stačil poloviční, navíc ten autobus je stejně rychlejší než vlak....

0/0
29.5.2011 23:06

Dobryclovek

Re: Tohle přesně ten případ, kdy by se mohla trať bez

Zkrátka rušit dráhu s denně provozovanou nákladní dopravou a zboží namísto ní přepravovat po silnicích bude vadit spoustě lidí nejen z okolí Zborovic, ale třeba i řidičům osobních aut, kteří vlakem vůbec necestují a to nejen v úseku několika kilometrů lokálky, ale v celé trase, kam je potřeba dopravovat (mám silné pochyby, že by se začalo překládat na vagony v Kroměříži)

0/0
30.5.2011 16:26

Dobryclovek

Re: Tohle přesně ten případ, kdy by se mohla trať bez

Nevím, kde se stala chyba, ale ze včerejšího příspěvku se mi zde objevila pouze druhá polovina. Zkusím tedy zpětně napsat myšlenky z poloviny první. Píšete o tom, že zrušení osobní dopravy by kromě pár nadšenců nikomu nevadilo. Samozřejmě jeden motorový vůz lze nahradit jedním autobusem. Náklady na personální obsazení jsou stejné, v amortizaci vozidla je na tom lépe vlak., spotřeba paliva je pro změnu o něco lepší u autobusu (vlak by měl mít nižší, ale beru v úvahu, že 30 let starý motorák se nemůže rovnat s novými motory. U nového vozu by tomu bylo jinak). Někdo z cestujících raději jede vlakem, jiný peferuje autobus, o tom lze vést diskuze do nekonečna.

Tak vidí problém široká veřejnost, která zná jen osobní vlaky. Na trati je ale provozována i nákladní doprava, kterou ani nikdo nedotuje. Posuzovat zrušení trati jen podle toho kolik jezdí cestujících je krátkozraké. I na zborovské trati jezdily nákladní vlaky dříve, než byla zavedena i přeprava cestujících!

0/0
31.5.2011 9:18

Dobryclovek

Jen ať vlaky do Zbrovic jezdí!

Taky pevně doufám, že lokálka do Zborovic se dočká i 140. výročí a že konečně přestanou útoky typu "trať je ztrátová". Nevím na základě čeho pramení tento argument. Budeme-li se na to dívat spravedlivě, je ztrátová každá železniční trať a také každá silnice v ČR, nebo jsem aspoň neslyšel o tom, že by některá komunikace nepotřebovala pro svou existenci peníze z veřejných rozpočtů!

0/0
29.5.2011 16:21

Trupman

Jen pro pořádek...

Ztrátových je v ČR převážná většina tratí, podobně je to i s autobusy. Aby byla veřejná hromadná doprava pro lidi výhodná, tak je prostě zapotřebí ji dotovat, toho se už nikdo nezbaví. Problém ale je, že se službami, jaké nabízejí ČD, se ani nepodaří víc lidí do vlaků nahnat - pojedou buď autem, nebo autobusy, protože kraj ty vlaky omezí.

0/0
28.5.2011 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.