Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec nadějí, modernizace trati a nádraží ve Zlíně začne nejdřív za 14 let

Železniční trať z Otrokovic do Vizovic vedoucí přes Zlín se letos měla dočkat renovace. Plánované opravy za astronomické 4 miliard korun, se však nakonec odsouvají. A co víc: Na řadu se dostanou nejdříve v roce 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Belzebub Pekelný

byl to nesmysl

4 miliardy za elektrifikaci této nesmyslné tratě - bůh žehnej těm co to zamítli. Jako stále ještě občan Vizovic mohu říci že je to jen dobře!

0/0
9.2.2011 8:23

SKARFACE

Konec nadějí.modernizace trati a nádraží začne nejdřív za 14

Jste všichni jak malé naivní děti!Žádná modernizace nebude!Termín 2025 se nadhodil jen tak od pasu!Za 5 let se o žádném termínu nebude hovořit už vůbec!Nechá se to jenom dožit a až se trat rozpadne,ponechá se svému osudu!Železnicní svršek pak nahradí maximálně cyklostezka.Vlakem si budeme muset zajezdit jinde!Superkoncepce mě fakt nadchla!Stojím za ni na 100%!  Cowboy Skarface z Texasu.

0/0
1.2.2011 21:32

sobak

foto

ilustrační foto, to nemůže nikdo ze zlíbské redakce vyfotit alespoň regionovu někde na přejezdu třeba v trávníkách nebo prštném, ale asi ne co, je zima.

0/0
1.2.2011 12:30

libl3

Proč mít nové nádraží v buranově?

Vyhozené peníze. Elektrifikace stejně sloužila jen ke kšeftu předem vybraných firem a úředníků.;-D;-D;-D

0/0
1.2.2011 12:12

referentka

Re: Proč mít nové nádraží v buranově?

8-o...blahoslavení chudý duchem....ty za to nemůžeš já vím, ale pánbíček se na tobě hodně vyřádil...;-(

0/0
1.2.2011 13:59

libl3

Re: Proč mít nové nádraží v buranově?

Co máš za komlex? A co ta tráva, co ti kouká z bot?;-D

0/0
1.2.2011 20:15

strnádek

ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

je bezkonkurenčně  n e j s t r a š n ě j š í  v celém Česku [>-]Rv

Je to příšerná ostuda  k r a j s k é h o  města Rv

Na straně druhé to je  v i z i t k a   p r a v i c o v é h o  zastupitelstva  ve Zlíně, pravicového vedení Zlínského kraje včele

s hejtmanem z ČSSD  a také extrémně pravicové vládnoucí koalice premiéra Nečase Rv

Je žalostné,absurdní a cynický výsměch -  za tohoto stavu odložit naléhavou modernizaci vlakového nádraží de facto "na neurčito" = na   n i k d y  !!

0/0
1.2.2011 8:59

bmira

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

Nemyslím, že v této situaci je třeba poukazovat na stranickou příslušnost zaiinteresovaných osob. Ti by se měli spíše hodnotit podle výsledků své práce. Pan Mišák už jako starosta Otrokovic udělal pro tohle město moc. A jako hejtman zařídil pokračování prací na silnici Otrokovice. Zlín. Na druhou stranu pan Lukáš nedokázal zhola nic.!!

0/0
1.2.2011 9:44

231

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

Znám výrazně horší. A na to, že to je nádaží na místní lokálce, tak ještě nádherné.

P.S. Měl jsem za to, že nádraží by měla spadat pod SŽDC, nebo ČD, tudíž, že s tím nehne kraj ani město.

0/0
1.2.2011 10:09

referentka

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

...nechceš srovnávat  "místní lokálku", která má zastávky v obcích o sto obyvatelech se Zlínem, že ne?..

0/0
1.2.2011 10:32

231

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

Lokálku se zlínem bych nesrovnával, protože jedno je železnice a druhé město.

Velikost nádraží odpovídá provozu na trati a ne velikosti města. A přiznejme si, že na Zlínské trati není zrovna extra provoz (http://www.cdrail.cz/gvd/CZ_k331_101212_01.pdf)

P.S. Myslíte, že by si Zlín zasloužil nádraží jako třeba Pardubice, nebo Olomouc?

0/0
1.2.2011 10:50

231

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

Sorry chtěl jsemnapsat lokálu se Zlínem

rozhodně jsem nehtěl Zlín pohanit malým písmenem

0/0
1.2.2011 10:51

referentka

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

...prosím tě, ještě jednou si přečti co jsem psala ...Zlín má 100 000 obyvatel, velmi rozvinutý průmysl a dopravní obslužnost na úrovni obcí se stovkou obyvatel a možná nějakým zemědělským podnikem o deseti zaměstnancích...a ještě jednou - chceš potřebu dopravní obslužnosti Zlína srovnávat s potřebou dopravní obslužnosti těchto obcí?????...jel jsi někdy z Otrokovic do Zlína autem nebo MHD?...jestli ne, tak nemá cenu se s tebou o čemkoliv na toto téma bavit...

0/0
1.2.2011 12:19

231

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

pochybuji, že obec se stovkou obyvatel, ma MHD.

Jel a mockrát. Ale problém spojení po silnici není v lokálce, ale v magistrátu. Jak píšu níže Magistrátu na spojení nezáleží a proto s hlavním tahem dělá něco, za co by ho jinde ukamenovali.

Myslíte, že když se zrekonstruuje trať, že po ní bude jezdit více spojů a že se silnici odlehčí? ;-D Jediný rozmný přestup z vlaku na MHD je v Prštném. Ze Zlínského nádraží to je na všechny zastávky MHD pomalu turistický výlet. Velká část Letné a skoro celé sídliště na Trávníkách má trolejbusy blíž, než vlak, a může se to oplatit ještě tak možná z Čamlíkova, ale to by valky museli jezdit na čas, případně by musela být na zatávce infromace, kdy vlak opravdu pojede.

0/0
1.2.2011 13:18

escobar

Re: ZLÍNSKÉ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ

No tak prr, 100 tis. ani náhodou, ale 78 tis., a průmysl je převážně v Otrokovicích či Malenovicích. Zase bych to nepřeháněl a byl nohama na zemi. Nicméně fakt, že to je nejošklivější nádraží od Atlantiku po Ural, to se asi shodneme ... Může být malé, ale na úrovni 21. století, vč. přilehlých pozemků, to by bylo žádoucí.

0/0
2.2.2011 9:23

bmira

seladon

Lukáš může tak někoho kritizovat, když byl u vesla, neudělal vůbec nic. Takový malý Napoleon.;-D!!

0/0
1.2.2011 8:45

kocourek25

Zlín není pupek ČR a nai Evropy.....

tak vo co de ?;-D;-D;-D

0/0
1.2.2011 8:34

referentka

Re: Zlín není pupek ČR a nai Evropy.....

hmmm, to máš sice pravdu, ale víš, když nemáš dopravní obslužnost v průmyslovém městě, tak to hodně odrazuje investory, blbě se vše dováží i odváží...dospěláci mají problémy s dopravou do zaměstnání - představ si, oni dojíždějí i do Zlína i do Otrokovic...děti mají problémy s dojížděním do škol...broučku, víš, Zlín sice není pupek ČR,  ale žijí tady lidi (to je novinka, co?)...oni nežijou jenom v Praze...a odkudže ty píšeš, z kterého města?

0/0
1.2.2011 10:30

231

Re: Zlín není pupek ČR a nai Evropy.....

V krasjkých městech je běžné, že to na "rychlíkové" nádraží chvíli trvá. A Zlín ho má hold v Otrokovicích.

Dopravní obslužnost Zlína a Otrokovic bych moc neřešil. Pokud je nějaké město ochotno rekonstruovat hlavní tah rychlostí 1000m/rok (tím myslím rozšíření z Louk do Malenovic a rekonstukci Malenovické křižovatky), tak mu asi na obslužnosti moc nezáleží,

0/0
1.2.2011 11:37

Olbrin

Re: Zlín není pupek ČR a nai Evropy.....

Rekonstrukce nádraží sama o sobě nějak zvýší dopravní obslužnost Zlína? Tu by zvýšilo rozšíření na dvě koleje z Otrokovic do Zlína. Pak má cenu rozšiřovat nádraží. Jinak nemá smysl tu stavět nádraží velké jako třeba v Olomouci, pokud tu stejně z kapacitních důvodů o moc víc vlaků jezdit nemůže.

Druhá věc je úprava - je fakt že nádraží nevypadá nic moc, čekárna by se mohla rozšířit, perony (dneska vysypané štěrkem) zpevnit, bezbariérový přístup, kdesi cosi - to by bylo potřeba, asi stejně jako na 50 % dalších nádraží po celé republice, bylo by hezké kdyby se na to našly peníze (jde o vizitku Zlína), ale sám bych řekl, že jsou důležitější věci, do kterých je potřeba investovat - třeba dokončení rozšíření napojení Zlína na Otrokovice.

Tož tak.

0/0
1.2.2011 13:19

Olbrin

Re: Zlín není pupek ČR a nai Evropy.....

Myslím rozšíření silnice Zlín-Otrokovice

0/0
1.2.2011 13:20

231

Re: Zlín není pupek ČR a nai Evropy.....

Už na tom dělají od loňska av roce 2012 to má být hotové. Pro neznalé - jedná se o 1200m, silnice. (http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=140430944+132922016-34912-11040@x=140414816@y=132916448@z=15)

A jestli někdy rozšíří na čtyři pruhy těch 500m mezi vcelku nově postavným čtyřproudým úsekem u hypermarketů a ještě novějším čtyřproudým úsekm u obchavu Otrokovic je ve hvězdách.(http://www.mapy.cz/#mm=F@dm=140383136+132909344-15424-4176@x=140374144@y=132905952@z=16)

0/0
1.2.2011 13:28

Dežo z dědiny

no nevím...

Nedovedu si představit, jak by elektrifikace "slepé" železnice odlehčila přetíženému silničnímu tahu. To se mi zdá zvláštní. S panem "slavnostním přestřihovačem pásek" Lukášem se dá souhlasit v tom, že superstrategie není nic moc, ale na druhou stranu do zlínského kraje tlačí investice - viz. nesmyslná spojnice Moravská křižovatka - Fryšták. Určitě by mělo víc smyslu preferovat např. silnice Vsetín - Valmez - Hranice nebo R55.

0/0
31.1.2011 17:21

referentka

Re: no nevím...

Vzpamatuj se. Evidentně nevíš o čem je řeč. Zeptej se lidí, bydlících na této trati´, kteří dojíždí do Zlína či do Otrokovic do zaměstnání, jak dlouho jedou třeba trasu Zlín-Otrokovice autem, či MHD. V dopravní špičce jedou 8 km klidně třičtvrtě hodiny...když se "flikovala" silnice, tak nebylo výjimečné, že ve špičce se jelo i hodinu a půl. A proti čtvrťhodince vlakem  je to opravdu sakra rozdíl. A to se už vůbec nebavím o "kultuře" cestování a "kulturním" zlínském nádraží...:-/

0/0
1.2.2011 7:11

231

Re: no nevím...

No jo. Když:

- rozšiření průtahu z Malenovic k Centru (1200m) trvá dva roky,

- při stavbě nákupních center se rošířila silnice na čtyři pruhy, ale k Otrokovickému obchvatu zůstal kousek dvoujproudý (250m) (http://www.mapy.cz/#mm=F@x=140373072@y=132906432@z=16)

- na takto zatíženou silnici přidali 3 odbočky k hypermarketům (stačily dvě + paraelní komunikace spojující jednotlivá parkoviště),(http://www.mapy.cz/#mm=F@x=140383456@y=132909120@z=15)

tak se nedivte, že je rychlejší mezi Zlínem a Otrokovicemi chodit pěšky

0/0
1.2.2011 12:01

referentka

Re: no nevím...

...a co to má společné s faktem, že zlínské nádraží je šílené a ta lokálková trať taky...absolutně nedstojná 21. století...

0/0
1.2.2011 12:22

231

Re: no nevím...

S lokálkou nic a s nádražím to samé. Ale s vámi zmiňovanou dobou jízdy mezi Otrokovicemi a Zlínem docela dost.

Myslím si, že Zlínské nádraží odpovídá provozu a z tohoto pohledu je vcelku důstojné. Ale také se tam dá vybudovat nástupiště a cestující pěkně poběží do podchodu a z podchodu. Konec konců chůze po schodech je zdravá.

P.S. Nebejt v Lípě celnice, tak se Zlínské nádraží řešit nemusí, protože by ČD asi zrušily celou trať.

0/0
1.2.2011 13:03

Najík

Re: no nevím...

Když už se tu zmínila R49, tak ta rozhodně není nesmyslná. Díky ní získá Zlín dálniční obchvat, který z města odvede tranzitní dopravu. Samozřejmě za předpokladu, že bude dovedena až do Lípy.

0/0
1.2.2011 8:03

sobak

Re: no nevím...

což nikdy tedy před rokem 2025 nebude, protože už nebudou peníze z eu, staneme se přispěvateli místo vybírači dotací a  protože pan Bárta svoje maserati na koleje nepřebuduje a pokračování rychlostky z hulína nebude hotovo ani do holešova k průmyslové zóně natožpak z žabárně nebo dokonce do zádveřic, nikdo ji nechce kolem svého baráku, vše by muselo jít v tunelu nebo v tubusu a na to nejsou peníze, ony totiž nejsou ani na výkup pozemků, osobně bych nasadil alespoň dvojsystémové lokomotivy tedy kombinaci nafta napájení, to by problém zlína vyřešilo a nemusela by se trať elektrifikovat ale to by čd musela místo b vagonů, nebo netopících slovenských vozů do zlína posílat úplně něco jiného, takové 4 lokomotivy by to obsloužily, odpadlo by přepřahání tedy asi 15 minut čekání v otrokovicích a jakožto ic by se zredukovalo zastavování o hulín, otrokovice a českou třebovou, případně i kolín, jízdní doba zlín - praha libeň by se dostala někde k hranici 3:15

0/0
1.2.2011 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.