Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přijdeme o klid, brání se lidé stavbě obchodního centra Kaskáda ve Zlíně

Investoři mají v plánu, že ve Zlíně na kraji Letné postaví sedmipodlažní obchodní a společenskou budovu. Proti výstavbě nákupního centra Kaskáda pod sportovní halou ale protestují stovky tamních obyvatel. Připomínky lidé přednesli na veřejném projednání. Pokud neuspějí, chtějí se bránit u soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

arch.Martin Krahulík

TUNELMÁNIE

1. Záměr není v souladu s platným územním plánem , není to divné????  2. Je to největší naprojektovaná stavba ve Zlíně (370 000m3 hmoty, barák je 1,5x větší než budova 21.), nebyla vypsána Architektonická soutěž

3. Pozemky (naše pozemky) Město prodalo v rozporu s Pravidly pro nakládání s majetkem města . (zvykem je pronajmout po dobu výstavby za 10% ceny pozemku a prodat až po kolaudaci. Zamezuje se tím vzniku Torz) 4.Je to společná investice města (město má na své výlučné náklady  řešit všechny dopravní  vynucené investice, které budova provozně potřebuje) a krachujícího developera ECM (nemají ani na provoz firmy, stavět není za co)5.Dopravní situace v okolí (mostní, Čiperova) by se podobala zátěži, kterou známe z hokejových akcí

6. ALE  HLAVNĚ!!! V  území kde má vzniknout chrám Konzumu by mohla pokračovat kaskáda sportovních staveb, např.Aquapark nebo multifunkční Sportovní hala apod.7.o nesmyslném baráku (a ještě když ho máme platit a nekasírovat ze  zisku!!!) nemá cenu diskutovat

0/0
7.12.2010 11:12

Jan Zamazal

Zlin musi prestat zit v minulosti a rozhodnout se

jestli chce byt modernim mestem s dostatkem kvalitnich sluzeb a vyziti, nebo skanzenem odkud vsichni utikaji...

kdo bychtel bytlet ve meste, kde si ani nesmi bez povoleni pamatkaru opravit okna????

0/0
6.12.2010 16:59

Jan Zamazal

Uz aby to bylo postavene

je to tam hrozne, Mostni se opravovala naposledy snad pred 100 lety, o ceste na ulici U zimniho stadionu ani nemluvim...

0/0
6.12.2010 16:43

Jan Zamazal

Re: Uz aby to bylo postavene

navic to tam pekne zapada... narozdil treba od toho noveho sebestredneho monstra od Jiricne

0/0
6.12.2010 16:58

Baxter

Mach

Námitky pana Macha bych nebral vážně. Je to typický ekoterorista, který protestuje proti všemu - kaskáda, R49, ochvat Zálešné a zakládá jedno občanské sdružení za druhým. Lokalita Březnická je v centru města, kam pdoobná centra patří. V centru města je navíc zeleně dostatek, hned vedle je rozsáhlý Univeritní park. Centrum krajského města má být centrem, kde žijí a pracují lidé a ne nefunkční lokalitou se zanedbanými parky a kriminalitou. Výstavbu centra plně podporuji a doufám, že se investorovi podařípřekonat nesmyslné obstrukce odpůrců. Ve městě je navíc stále nedostatek prodejních ploch.

0/0
6.12.2010 8:01

Dežo z dědiny

Re: Mach

byl tento příspěvek myšlen jako vtip?

1. centrum má být centrem, kde žijí a pracují lidé - ano, ale v těchto centrech žijí a pracují lidé?

2. ve městě je stále nedostatek prodejních ploch? to snad neeee....

jen připomínám, že ze Zlína už roky odchází mladí lidé (snad až 10 000 za poslední roky), Zlín nepotřebuje nesmyslná zábavní a kulturní centra (současná stačí), ale hlavně podporu podnikání a pracovní příležitosti.

0/0
6.12.2010 8:34

tomas_tod

Re: Mach

Aha, a tohle centrum pracovní příležitosti asi nenabídne....

0/0
8.12.2010 22:54

Jolana07

Re: Mach

Naprosto s tímto příspěvkem souhlasím. Zlín se má rozvíjet a ne, aby vypadal stále jako posledních 50 let. Doufám, že Kaskáda vznikne a už se moc těším, až si tam zajdu třeba jen posedět na kafe. A že je ve Zlíně dostatek obchodních center? To má pan Mach na mysli Kaufland, Lidl a podobné potravinové řetězce? A kde nakoupit kvalitní oblečení? Možná něco ve Zlatém Jablku, ale i tady mi chybí zavedené a kvalitní značky jako např. Mango, Zara, Promod, Next, Marks&Spencer, C&A atd. Znám spoustu lidí ze Zlína a okolí, kteří jezdí oblečení nakupovat do Prahy nebo Brna, jelikož ve Zlíně se zkrátka hezké oblečení nakoupit nedá. Neexistuje tady žádná konkurence, možná proto je tady např. dětské oblečení tak drahé. Stačí zajít do Pompa na Čepkově, kde mají čepice pro malé děti za 450 Kč. Tak drahé čepice nemají ani ve značkových obchodech pro děti typu Mothercare nebo M&S v Praze! Lidé protestující proti Kaskádě, uvědomtě si, že žijete v centru města, pokud chcete klid, odstěhujte se na vesnici.

0/0
6.12.2010 9:58

bower

Re: Mach

Zlin je v upadku minimalne poslednich 10 let. Vystavba center (obchodnich, kongresovych, univerzitnich) podle me kvalitu zivota ve zline moc nezlepsuje. Je potreba sem prilakat podnikatele, kvalitni zamestnance, ne jen obchodniky, kteri prodaji zbozi vyrobene jinde. A to uz se vubec nebavim o kulturnim zivote mesta, kde se s vyjimkou filmoveho festivalu skoro nic nedeje. Na druhou stranu, pokud lidem staci travit vikendy a vecery v obchodech, tak at klidne jeste par center postavi - jen nemyslim, ze nejlepsim mistem je stred mesta.

0/0
6.12.2010 12:28

Baxter

Re: Mach

Právě podobné petice a občanská sdružení nejvíce poškozují město v očích podnikatelů. Kdo by chtěl investovat ve městě, kde stačí oběhnout pár kamarádů s podpisy a současná radniční koalice začně hned investiční záměry zakazovat. To nemluvím o obstrukcích sdružení pana macha proti dopravní infrastruktuře,  (obchvat Zálešné, přivaděč Kostelec, R49 atd.). Myslíte, že park v centru nějaké investory přiláká?

0/0
6.12.2010 15:20

bower

Jen vice center

Jeden kaufland a lidl ve stredu mesta, jako je Zlin, je malo. Jeste to trochu vylepsuje zlate jabko, ale porad nic moc. I v dobe krize je potreba kvalitne nakupovat, stat autem v kolonach a tak trochu si hrat pred ostatnimi na velkomesto. Lidem je potreba doprat chleb a hry, parku nebo kultury se clovek nenaji. Jen bych se nezastavoval pred univerzitou a pekne bych to zakaskadoval az dolu k jednadvacitce. At se maji lide dobre! ;-(

0/0
5.12.2010 22:23

tomas_tod

Stejně nejvíce budou křičet obyvatelé těch nových bytovek,

akorát že záměr postavit tam obchodní centrum byl znám dříve než se začaly vůbec bytovky stavět. Pak je v sousedství z druhé strany pár rodinných domků, nahoře nic (resp. sportovní hala) a dole parkoviště, ulice a univerzita.

Já v tom problém nevidím, když do toho chce investor jít, asi ještě prostor pro nové obchodní plochy ve Zlíně bude. Spíš by mě zajímalo, co by v tom centru mělo být. Pokud Globus, hlasuju všem deseti pro.

0/0
5.12.2010 20:12

Huckelberry Švédd 4

Kde vzali těch sedm podlaží ??

podle vizualizací mě to přijde o dost nižší než ty nové bytovky, které jsou pětipodlažní

0/0
4.12.2010 20:48

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Prohlédněte si řez objektem http://klidna-breznicka.cz/prepracovana-dokumentace-eia.php je to příloha č. 4

0/0
5.12.2010 10:57

nsk

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Jen zapomínáte dodat, pane Machu, že průměrně tři patra jsou pod zemí....

0/0
5.12.2010 13:08

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Nejsem autorem článku, mimochodem kutat tři patra pod zem, poblíž centra, ve svažitém terénu, mezi starými domy, taky není zrovna nejlepší nápad. S obcemi, kde chtějí tuto kubaturu 292 500 m3 výkopové zeminy (která je odpadem) složit nikdo nic neprojednal.

0/0
5.12.2010 14:17

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

pane znáte vůbec místní podmínky ?? ... když se postavíte na Březnickou, tak ta díra už tam je ;-D

0/0
5.12.2010 14:30

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

To ano, ale my ji nechceme prohlubovat ;-D

0/0
5.12.2010 14:31

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

aha, a já myslel že s novými objekty spíš opticky zmizí .... ;-D

0/0
5.12.2010 14:35

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Oni by ji jenom zastřešili ;-D

0/0
5.12.2010 14:38

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

no upřímně řečeno, zdá se, že skoro ano .... tři nadzemní podlaží je v této lokalitě nic ... :-/

0/0
5.12.2010 14:43

nsk

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Jen jste zapomněl dodat, pane Machu, že průměrně tři patra jsou podzemní. Ale to už tak nějak patří ke způsobu argumentace všech Vašich občanských sdružení, že?

0/0
5.12.2010 13:11

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

tak jsem si to prohlídnul a vidím tam jen max. čtyři !!!!! ( většinou dokonce jen 2-3 ) nadzemní podlaží, zbytek je pod zemí ... no s takovou objektivností si moc sympatií veřejnosti nezískáte ... mě jste ztratili.... :-/

0/0
5.12.2010 13:16

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Tak se podívejte do dokumentace http://klidna-breznicka.cz/eia-dokumentace-2/dokumentace.pdf na str. 8, kde najdete hlavní údaje o stavbě (Počet podlaží: 7).

0/0
5.12.2010 14:03

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

no ale tři až čtyři z nich v podzemí, takže zvenku se neprojeví ...:-/

0/0
5.12.2010 14:27

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Máte pravdu, že na obrázku se to neprojeví, nechtěl bych ale žít na okraji takové jámy v průběhu stavby a nepřeji ani nikomu ty tisícovky nákladních aut s výkopovou zeminou, uloženou třeba na Březnici, nebo v Tečovicích.

0/0
5.12.2010 14:37

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

nejen na obrázku, ale ani v realitě ... a jaké žití u jámy ... obě silnice zůstávající zachovány ... a ostatně kdovíjak hluboká jáma to ani nebude, když si vytěžený objem podělíte zastavěnou plochou, tak je to naprosto běžná stavební jáma pro stavby s podzemním parkovištěm .....a je milé, že se zastáváte Tečovic a Březnice, vy fakt myslíte, že můžete mluvit za všechny ?? :-/

0/0
5.12.2010 14:41

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Ty silnice nezůstanou zachovány. Ulice U Zimního stadionu má být po dobu výstavby jen provizorní, jednosměrná panelová. Doba výstavby může trvat 4 roky (dle smlouvy investora s městem, ale znáte to, na Jižních Svazích se staví obchodní centrum už 20 let,...). Březnická se má kvůli nárůstu zbytečné dopravy rozšířit na čtyřpruh, Mostní taky, ale jenom v úseku cca 100 m. Za všechny nemluvím, jenom se pokouším upozornit na souvislosti, kterými se nikdo odpovědně nezabýval.

0/0
5.12.2010 14:56

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

1. rozšíření Březnické a oprava Mostní je žádoucí už teď, bez ohledu na Kaskády

2. po ukončení výstavby zůstanou obě cesty zachovány jako obousměrné

3. Doby výstavby je přiměřená , ale znáte to, třeba to stihnou už za dva roky :-P

4. nemám rád ty profesionální eko-podsírače, co např. z Prahy mudrují o vhodnosti výstavby R49 a třeba z Otrokovic o stavbě ve Zlíně Rv

0/0
5.12.2010 15:03

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

1. Oprava Mostní je žádoucí, nicméně se nechystá. Mostní ulice je

dlouhá přibližně 1,5 km a rozšiřovat ji chtějí jen v posledních cca 150

m. Problém je, že v celé ulici záměr Kaskády navýší dopravu a

dokumentace s tím jaksi nepočítá. 2. To jsou už dnes. 3. a 4. Bez komentáře.

0/0
5.12.2010 15:35

Huckelberry Švédd 4

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

1. delší rozšíření Mostní by byl samozřejmě nesmysl

2. jenže jste nepravdivě napsal, že cesty nezůstanou zachovány

3. a 4. co taky dodat, že ;-D

0/0
5.12.2010 16:32

InstinkTT

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Šmankote, pane, čtu tady Vaše přispěvky a je mi Vás líto. Vy jste ten typ člověka, věčného stěžovatele. Vám Vadí, že se bude něco nového stavět, kde najde bydlení spousta mladých lidí. A vadí Vám, že to bude v centru. Kdyby se něco podobného stavělo za městem, aby to nerušilo klid chudáků důchodců v okolí, tak to se Vám také líbit nebude, to by zase rušilo srnky a zajíce, že ano? Pokud by někdo poslouchal vaše místy zcestné argumenty, žili bychom stále v zemljankách a jezdili na koních. 8-o

0/0
6.12.2010 16:31

Mirek-M

Re: Kde vzali těch sedm podlaží ??

Šmankote, pane, jak jste přišel na to, že tam bude bydlení? 8-o

0/0
6.12.2010 20:50

ALDEBARAN

kaskádování

Kaskáda představuje další úder městu zeleně - pokračování betonování a asfaltování z posledních deseti let. Úlehlovský čepkovský kauflandoid prolomil hráze ohledů, výsledky vidíme.

Nová radnice snad začne obracet loď města do méně olejnatých vod. Jenže - každé plavidlo nějaký čas setrvačností pokračuje v původní trase. Poskytnul bych radnici pár měsíců na kormidlování. 

Ještě v osmdesátých letech se pod halou plánoval park. Alespoň bychom nahradili, co se za Ondrové a Úlehly v centru vykácelo.

------------------------

Trochu mimo protokol - nové nájemní domy na Březnické (jihozápadně od hotelu) měly být podle presentovaného projektu červené.  Kaskáda projektují také červenou.....

0/0
4.12.2010 17:35

Huckelberry Švédd 4

Re: kaskádování

jaká zeleň ?? na stávající ploše je asfaltové parkoviště, asfaltová točna trolejbudů a panelová plocha ( bývalých) autobazarů :-/

0/0
4.12.2010 20:50

ALDEBARAN

Re: kaskádování

Právě že žádná. Já napsal, že "park se plánoval", ne že tam je. Ale mohl by být, místní by byli určitě pro.

0/0
4.12.2010 21:42

Huckelberry Švédd 4

Re: kaskádování

no, píšete pokračování betonování ... poněkud zavádějící když už tam beton ( asfalt ) je ...:-/

0/0
5.12.2010 13:11

ALDEBARAN

Re: kaskádování

Stále píšeme každý o něčem jiném.

"Pokračování betonování a asfaltování posledních deseti let ....." píši o centrálním Zlíně jako takovém, ne pouze o prostoru mezi Březnickou a Letnou. A ten park tam opravdu měl růst {např. točnu  vymístili na Jižní svahy (!), autobusy šly na nový autobusák, autobazaru nebylo}. ----- Ale to jsou pouze takové teoretické tlachy a představy, stejně zvítězí parking a buidling v jakékoliv výnosné formě. Mějte se.

0/0
5.12.2010 15:09

Huckelberry Švédd 4

Re: kaskádování

přečtěte si první větu svého příspěvku ... jakto že nejde o Kakády ??

0/0
5.12.2010 15:12

tomas_tod

Re: kaskádování

Technická poznámka - takže byste byl raději, aby na Čepkově stála stále to nedokončené torzo od Vaškůje, než dokončené obchodní centrum? Čímž neříkám, že je to kdovíjaký architektonický zázrak, ale pořád lepší než zbořeniště.

A to stejné Kaskády.

0/0
5.12.2010 20:09

bmira

Kaskáda

Obávám se, že to bude těžký boj prostých občanů s úřednickou mašinerií.!!

0/0
4.12.2010 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.