Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kunovický Czech Sport Aircraft tvrdí, že konkurenčnímu Evektoru hrozí krach

Do sporu se dostaly kunovické společnosti vyrábějící letadla. Czech Sport Aircraft (CSA) tvrdí, že kontroluje pohledávky za podnikem Evektor-Aerotechnik, a stal se tak jejím hlavním věřitelem. Evektor-Aerotechnik oponuje, že mu krach nehrozí a že žádné pohledávky, o kterých hovoří CSA, neeviduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roba21

Kolik jich tam vlastně je?

To máme Aircraft Industries, vlastněný rusáky a produkující stále L-410, pak je tam zatím český Evektor s novým letadlem vycházejícím z L-410 a vlastními ULL a teď poprvé slyším o Czech Sport Aircraft produkující donedávna vlastní letadlo, nyní se zdající být vlastněno Piperem, nebo minimálně přešlo pod značku Piper. A všechny tři společnosti se hlásí k následnictví po LETu. 

Je v Kunovicích ještě nějaký další výrobce letadel? Nakonec je to ale dobře, místo jednoho výrobce máme hned tři a pěkně si jdou navzájem po krku. Tak to má být. Jen aby se jim dařilo jejich výrobky prodávat, rozhodně jim budu držet palce (snad až na chudáka L-410, držet palce rusákovi je pro mě poněkud obtížné).

0/0
6.10.2010 15:34

Havlos

Re: Kolik jich tam vlastně je?

Aircraft Industries je majitelem celého areálu a s ostatnímí výrobcí nemá nic společného snad jen nějakou málou  výrobu pro ně :-)

Jinak oba 2 jsou tam jen v pronájmu :-) A řeknu za sebe že Aircraft Industries je na tom velmi dobře :-) Toť vše :-) Přejí krásnou noc

0/0
6.10.2010 22:54

Šangala

Re: Kolik jich tam vlastně je?

Přímo v regionu Uherské Hradiště jsou české společnost Evektor a Evektor-Aerotechni, které patří k sobě.

Evektor je konstrukční kancelář z části letecká, Evektor-Aerotechnik vyrábí ultralehká letadla. Dále je zde Aircraft Industries, bývalý LET, a vlastní rozsáhlý areál, ve kterém Evektor-Aerotechnik odkoupil haly, a je tam spousta dalších společností jak v pronájmu nebo to mají také odkoupeny. Aircraft Industries se paradoxně (pro mě) až po vstupu ruského partnera začalo stavět na nohy, před tím se to od „revoluce“ jen  „rozkrádalo“ a vybavení zůstalo 20 roků zpátky. Evektor a Aircraft Industrie spolupracují.

Pak je tady Czech Sport Aircraf, který má houpavou historii (nahoře/dole) a mají taky v Aircraft Industries prostory, ale není mi jasné, kdo jej nyní opravdu vlastní. Jinak asi se nejdná o následnictví LETu, protože každý začal spíše sám a ve vlastních prostorech. Po krku si asi nepůjdou, bo každý má jiný druh (velikost) letadel, takže spíše se doplňují :).

0/0
7.10.2010 21:07

gerhardm

blbost

Zase si jeden z mnoha nezkušených pracovníků Czech Sport Aircraft pustil pusu na špacír a sdělil všem něco, co slyšel zřejmě na wc. Firma, která má existenční problémy, přece nemůže dostat velkou dotaci z EU na rozšíření výroby.

0/0
6.10.2010 12:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.