Řidiči, kteří jezdí po obchvatu Otrokovic směrem na Zlín, měli v posledních týdnech co dělat, aby se na sjezdu z dálnice vyhnuli viditelným nerovnostem na silnici. Ještě minulý týden jim dokonce hrozilo, že se svým autem vjedou do více než deset centimetrů hlubokých jam s průměrem kolem půl metru.
Nyní už jsou výtluky alespoň dočasně zality asfaltem. „Vozovku průběžně opravujeme,“ popsal šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.
Problémů na této části cesty je však daleko víc. Vyježděné koleje od nákladních aut a výtluky jsou zde bohužel koloritem. Silničáři proto připravují rozsáhlou rekonstrukci rozbité vozovky.
Přitom šoféři tudy jezdí teprve devět let, nejde tedy o zastaralou silnici.
„Je pravda, že nás životnost vozovky zaskočila. Drasticky nám odešla prakticky ze dne na den, to se jinde neděje,“ přiznal Chudárek.
Kvůli hrbolaté silnici je povolená rychlost stále omezena na maximálně 80 kilometrů v hodině. Pokud se prohlubně na silnici znovu objeví, je jednou z variant i možné svedení dopravy do levého pruhu. Ten zůstává dlouhodobě uzavřený.
„Uvidíme, co přinese zima. Neustálé střídání mrazů a oteplení silnici samozřejmě nesvědčí,“ poukázal Chudárek.
Část oprav letos, další zřejmě za rok
Opravy jsou na otrokovickém obchvatu v posledních měsících poměrně častým jevem. Koncem loňského léta například silničáři lepili výtluky v opačném směru, tedy při výjezdu ze Zlína.
„Jde o dlouhodobý problém. Vysprávky nejsou řešením, hlavně v zimě, kdy dlouho nevydrží. Určitě se na ŘSD obrátíme se žádostí, aby obchvat opravilo kompletně,“ naznačil otrokovický starosta Jaroslav Budek.
Právě to také mají silničáři v plánu. Část vozovky by se měla dočkat rozsáhlé rekonstrukce už letos v létě a na podzim. Větší díl povrchu obchvatu pak nechá ŘSD podle všeho obnovit příští rok.
„Jasno o rozvržení prací chceme mít v dubnu,“ doplnil Chudárek.