Naprostá většina průmyslové zóny v Holešově zeje prázdnotou, mezi investory je o ni mizivý zájem. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Developer, který přivedl Amazon do Dobrovíze, chce pozemek v Holešově

  • 17
Třicetihektarový pozemek plánuje koupit firma Panattoni Czech Republic Development v průmyslové zóně v Holešově. Zatím ale není jasné, kdo by na něm působil a s čím. Firma totiž pozemky vždy kupuje a připravuje pro zájemce, které si sama najde. Do Dobrovíze u Prahy například přivedla Amazon.

"Pozemek v zóně u Holešova není pro konkrétního klienta. Nyní hledáme vhodná místa v celé republice pro několik zahraničních výrobních podniků," řekl generální ředitel Panattoni Pavel Sovička.

Developer koupí pozemek a zajistí potřebná povolení. Do stavby se však pustí teprve v okamžiku, kdy bude mít zájemce. V tomto konkrétním případě by to mohlo být jasné během několika měsíců.

"Při podpisu kupní smlouvy na pozemek už musí uvést konkrétní společnost, kterou do Holešova přivedou," vysvětlil Jakub Černoch, ředitel Industry Servisu, který zónu spravuje.

Naprostá většina průmyslové zóny v Holešově zeje prázdnotou, mezi investory je...

Mezi současné klienty Panattoni patří velké mezinárodní společnosti jako Avon, CAT Logistics, Coca-Cola nebo Flextronics. Firma také přivedla do Dobrovíze u Prahy společnost Amazon.

Panattoni momentálně v České republice a na Slovensku nabízí místa ve 14 průmyslových parcích. Holešov by se stal jejím prvním působištěm na Moravě.

Odmítat nové stavby je populární, říká šéf developera

O tom, že má strategická průmyslová zóna v Holešově specifické podmínky kvůli ochraně podzemní vody, developer ví.

"Dnes je velmi populární odmítat nové stavby, dopravní zátěž a mluvit o ochraně přírody, ale na druhou stranu chtít práci a lepší životní podmínky," uvažoval Sovička. "Nikde to není jednoduché, ale je pravda, že v Holešově se potíží sešlo víc," dodal.

Areál totiž vyrostl nad zásobárnou pitné vody pro 30 tisíc obyvatel, na což upozorňují ekologové. Potíže byly i při stavbě Technologického parku, ochránci rozporovali použité technologie a materiály.

V areálu má zatím výrobní podnik jediná firma, druhá využívá prostory Technologického parku a připravuje vlastní stavbu.

Kromě toho zbývá několik dnů do podpisu kupní smlouvy s Pozemním stavitelstvím Zlín, které má zájem o bývalou správní budovu letiště, jež jako jediná původní stavba v areálu zůstala.

Některé firmy, které měly o pozemek v Holešově zájem, odradilo také to, že zóna stále není napojená na rychlostní komunikaci R49, jejíž stavba se neustále odkládá. Panattoni to jako problém nevidí.

"Oblast není nijak odříznutá, se současným dopravním napojením se dá fungovat. Je ale dobře, že tam existuje příslib rychlostní silnice do budoucna," konstatoval Sovička.