Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další část hulínského sídliště Sadová je opravená, zbytek si ale musí počkat

  11:40aktualizováno  11:40
Lidé na hulínském sídlišti Sadová už mají nové chodníky a více místa na parkování. Zatím však není jasné, kdy začne poslední etapa oprav sídliště. Městu se totiž nedaří získat starou železniční vlečku, kde má vzniknout nová silnice, aby odvedla dopravu ze sídliště.

Hulínské sídliště Sadová má opravenou část chodníků a parkoviště. Ilustrační foto. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Na hulínském sídlišti Sadová zbývá udělat jen pár dodělávek a bude hotovo. "Velmi zřídka se stává, že někdo napíše dopis a pochválí nás. Ale zrovna za Sadovou jsme takovou pochvalu sklidili," řekl starosta Hulína Roman Hoza.

Stavbaři začali mezi domy pracovat už loni. "Některé chodníky jsme opravili a další vybudovali. Přibylo místo na parkování a samozřejmě také zeleň," popsal Hoza.

Opravené jsou i přilehlé ulice a hřiště

Nově opravená je i spojovací komunikace mezi ulicemi Záhlinická a Wolkerova. "Ta byla v hodně špatném stavu. Lidé ji přitom často používají," dodal Hoza.

Změn se dočkalo sídliště i v tom, co se týká dětských hřišť. Jedno město postavilo před třemi lety a druhé opravilo loni. "Obě jsou pěkná a každé trochu jiné. Snad vydrží, než mi povyroste dcerka," doufá Lucie Morkovská, která jezdí do Hulína za rodiči.

První dvě etapy oprav na sídlišti Sadová vytáhly z městské kasy dva a půl milionu korun. Další čtyři získala radnice z dotací.

Přesto se tamní lidé stavebního ruchu ještě nějaký čas nezbaví. "Letos končíme, ale čeká nás ještě třetí etapa. Zatím ale nedokážu říct, kdy začne," řekl starosta Hoza.

Práce totiž závisejí na dohodě se státem. "Chceme ze sídliště odvést nákladní dopravu, která míří do firmy Toshulin. A to můžeme, jen pokud se nám podaří získat od státu starou železniční vlečku a postavit tam novou příjezdovou cestu," vysvětlil Hoza s tím, že o to radnice usiluje už čtyři roky. Teprve potom mohou řemeslníci dokončit i chodníky a parkovou zeleň ve zbývající části sídliště.

Lidé dávali tipy na změny

Než se vedení města do proměny Sadové pustilo, požádalo o rady lidi, kteří v sídlišti bydlí. "Rozdali jsme jim dotazníky, aby poradili, jak a co přesně opravit. Vrátilo se jich velmi málo," řekl starosta. Některé podněty ale vedení města využilo. Týkaly se třeba toho, kam umístit popelnice.

Další hulínské sídliště Višňovce je opravené podobně jako Sadová. Stále ho ale hyzdí bývalé a nikdy nepoužívané autobusové nádraží. Tam se do budoucna počítá se zelení, parkovištěm a točnou pro autobusy. Nejhorší situace je na sídlišti Družba. "To potřebuje obrovskou investici, je hodně přestárlé. Dřív než v roce 2012 na jeho opravy nebudou peníze," řekl Hoza.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poslanec za ČSSD Antonín Seďa.
Poslanci chtějí zase uspět, nové tváře se strany bojí nasadit výš

Většina stran ve Zlínském kraji, které jdou do parlamentních voleb, sází na staré známé tváře. Noví lidé na čelných pozicích spíš scházejí. Podle politologů...  celý článek

Architektka Jitka Ressová baťovský infopoint provozuje.
VIDEO: Krátký animovaný film ukazuje život v baťovském Zlíně

Animátorka z Filmového uzlu Zlín Zuzana Bahulová vytvořila s týmem spolupracovníků krátký animovaný film o baťovské době a způsobu bydlení i života ve Zlíně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za externí právníky dají některá města desetitisíce, jiná i miliony

Ačkoliv radnice mají svá právní oddělení, na vybrané úkony si najímají advokátní kanceláře, které řeší hlavně složitější spory. Většina měst platí ročně „jen“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.