Na autobusovém nádraží v Bystřici vznikne budova, kam se schovají cestující i řidiči. Ilustrační foto

Na autobusovém nádraží v Bystřici vznikne budova, kam se schovají cestující i řidiči. Ilustrační foto | foto: Radek Cihla, MAFRA

Cestující v Bystřici se schovají před deštěm. Město opraví nádraží

  • 1
Cestování v Bystřici pod Hostýnem se značně zlepší. Radnice chce ve městě postavit dopravní terminál za více než 17 milionů korun. Lidé se tak budou moci na autobusovém nádraží schovat před deštěm a u vlakového zase zaparkuje víc aut. Stavba začne v září a potrvá rok. V plánech je i oprava železniční stanice.

Nedostatkem vlakového a autobusového nádraží v Bystřici je hlavně to, že jsou od sebe daleko. Stavbou terminálu se k sobě sice nepřiblíží, ale díky několika úpravám má být cestování ve městě pohodlnější.

Například se posunou nástupní ostrůvky u železniční stanice, od kterých vyjíždějí autobusy na poutní místo Svatý Hostýn. "Pro cestující to bude pohodlnější a získáme tak víc místa na parkoviště u nádraží. To bude mít 38 míst," popsal starosta Bystřice pod Hostýnem Zdeněk Pánek.

Systém má lidi více motivovat k používání hromadné dopravy. Turisté nebo lidé z okolních obcí, kteří přes Bystřici projíždějí cestou do zaměstnání, mohou kombinovat osobní a hromadnou dopravu. Musí mít ale možnost odstavit auto na bezpečném místě.

Opravy se dočká i kus silnice v ulicích Nádražní a Mlýnská a přilehlé chodníky. "Jde o to, aby lidé mohli rychle, pohodlně a bez bariér přestupovat mezi jednotlivými nádražími," vysvětlil Pánek.

V nové budově najdou zázemí cestující i dopravce

Na autobusovém nádraží, které je blízko centra, se počítá se zastřešením zastávek a vybudováním zázemí. Vzniknou i stojany na kola nebo lavičky, které tam úplně scházejí. "Je pravda, že tam nejsou základní věci. Třeba toalety jsou dnes naprostou nezbytností," řekl starosta.

Problém vyřeší víceúčelová budova, kde budou mít zázemí jak cestující, tak i dopravce.

Práce by měly být hotovy do konce srpna příštího roku. Peníze má radnice zajištěné, částečně i z fondů Evropské unie. "Snažíme se je čerpat co možná nejvíc. Jiné zdroje nejsou a i tyto brzy dojdou. Momentálně je ve městě zahájených tolik investic jako nikdy v historii," řekl Pánek.

Plány města navíc vyburcovaly k činnosti i České dráhy, které slíbily změnit hrůznou budovu vlakového nádraží. "Mohli bychom ji opravit v průběhu příštího roku," řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Zatím ale není ani projekt, ani peníze. "Proto není možné říct ani přesnější informace o rozsahu, délce rekonstrukce nebo nákladech," dodal mluvčí.