Ve Zlíně u křižovatky Antonínova vznikne nový semafor.

Ve Zlíně u křižovatky Antonínova vznikne nový semafor. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Blikající semafor ve Zlíně působil zmatky. Chyba byla ale na kolejích

  • 3
Zmatky a oranžově blikající semafor. Tak poslední dobou vypadal příjezd do Zlína směrem z Vizovic na křižovatce v Přílukách. Motoristé na frekventované křižovatce se potýkali s nefunkčním semaforem. Ten se automaticky vypínal kvůli poruše železniční signalizace. Teď už je všechno v pořádku.

"Jel jsem od Baťovy nemocnice přes Příluky, ale na křižovatce u kolejí jsem vůbec nemohl najet na hlavní cestu. Semafory nefungovaly a provoz na cestě byl opravdu hustý," popisoval jeden z řidičů Radovan Kupčík.

Příluckou křižovatkou navíc podle údajů silničářů denně projede 15 tisíc vozidel. Každá komplikace na cestě je tam proto pořádně poznat. Ale Technické služby Zlín, které se o semafory ve městě starají, vinu prý nenesou.

"Samotné světelné zařízení je v pořádku. Je ale propojené s železniční signalizací, která v poslední době měla problémy," vysvětlil Zdeněk Jokl z Technických služeb.

Problém na semaforu způsobila bouřka

To potvrdil i mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota. "Signalizační zařízení ve Zlíně-Přílukách poškodila bouřka. Porucha však byla velice špatně zjistitelná, protože se projevovala pouze v nepravidelných intervalech," řekl.

A když železniční signalizace selhala, propojený semafor v Přílukách přestal fungovat také. "Je to nastavené kvůli tomu, aby zelená šipka neposlala řidiče přímo na koleje, kde by třeba jel vlak," objasnil Jokl.

Poruchy signalizace na železnici v Přílukách se opakovaly tak dlouho, až si vynutily generální opravu. "Nakonec jsme provedli rozsáhlejší repasi celého zařízení. Nyní je již zařízení v naprostém pořádku," naznačil Drvota.

Vzhledem k tomu, že celým středem Zlína železnice prochází, není křižovatka v Přílukách jediná s podobnými problémy.

Nový semafor bude u křižovatky Antonínova

Ve městě je celkem devětatřicet semaforů, nejvíc je jich na třídě Tomáše Bati, která je hlavní dopravní tepnou. "A přibude další, až bude hotová křižovatka Antonínova," zmínil zástupce Technických služeb. "Když pojede šofér s lehkou nohou na plynu rychlostí kolem 45 kilometrů v hodině, projede na zelenou vlnu," dodává Jokl.

Díky křižovatce Antonínova se lépe zpřístupní baťovský areál, do kterého se doposud musí jezdit přes Gahurovu, což zbytečně zatěžuje dopravu v centru města. Posune se ale stávající přechod u nemocnice Atlas, stejně jako trolejbusová zastávka Poliklinika.