Reklama

Mladému řidiči se srdeční slabostí přivolala pomoc na D1 mobilní aplikace

Díky aplikaci Záchranka pro mobilní telefony si přivolal pomoc řidič, kterého při jízdě po dálnici u Kroměříže postihly zdravotní potíže. Aplikace funguje v celé republice přes rok, za tu dobu si ji stáhlo přes tři sta tisíc lidí.
Oficiální mobilní aplikaci Záchranné služby pomáhá zejména s nahlášením přesné polohy

Oficiální mobilní aplikaci Záchranné služby pomáhá zejména s nahlášením přesné polohy | foto: ZZS ČR

Operační středisko zlínských záchranářů přijalo tísňovou výzvu prostřednictvím aplikace Záchranka 30. března před polednem.

„Díky aplikaci operátoři linky 155 okamžitě získali souřadnice místa, odkud byla žádost o pomoc vyslána. Samotný hovor však vzápětí skončil a operátorům se nedařilo dovolat se zpět. Znali tedy pouze místo, na kterém se pravděpodobně něco stalo,“ uvedl krajský mluvčí záchranářů Petr Olšan.

Operátoři se proto spojili se sousedními záchrankami a s policií, zda u Kroměříže kolem 263. kilometru dálnice D1 nezaznamenali nějakou nehodu. Protože byla reakce negativní, vyrazili tam dálniční policisté.

Reklama

„Byli tam během tří minut. Našli auto odstavené v technickém prostoru dálnice. Uvnitř seděl řidič, kterému bylo nevolno,“ poznamenal policejní mluvčí Pavel Šváb.

Třiadvacetiletý řidič řekl, že kvůli zdravotním obtížím nebyl schopný hovor s operátorkami uskutečnit.

„Po základním ošetření muže přivolaná záchranka převezla ve stabilizovaném stavu do interní ambulance kroměřížské nemocnice. Naštěstí nešlo o život ohrožující situaci, muž měl určité problémy se srdcem, byly to obtíže lehčího rázu,“ řekl Olšan.

Statisíce stažení v prvním roce provozu

Oficiální aplikaci Záchranka představila Zdravotnická záchranná služba České republiky loni v březnu. Od té doby registrovaných uživatelů neustále přibývá, v prvním roce provozu bylo v celé republice 330 tisíc stažení aplikace a přes sedm tisíc nouzových volání. Například ve Zlínském kraji registrují za prvních 13 měsíců 375 nouzových hovorů.

„Aplikace zefektivnila hovor se záchrannou službou. Dispečer se nemusí tak detailně zabývat místopisem,“ uvedla náměstkyně jihomoravské záchranky pro krizovou připravenost a vzdělávání Jana Kubalová.

Pro aplikaci vznikla speciální webová stránka. V aplikačních obchodech ji najdete pod tímto odkazem pro Android, pro iOS stahujte zde.

Po aktualizaci má program mít zdokonalené funkce pro neslyšící, získá také svou webovou podobu a postupně začne spolupracovat se záchrannými službami v zahraničí (více o plánovaných novinkách čtěte zde).

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

5 příspěvků v diskusi

Další z rubriky Zlín - zprávy

Reklama