Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Temno končí po roce a půl, lidé z Aircraft Industries se vracejí do práce

  12:31aktualizováno  12:31
Nucená přestávka, která stovky pracovníků kunovické společnosti Aircraft Industries zasáhla před rokem a půl, končí. Do zaměstnání by se měli brzy vrátit všichni, kteří jsou od konce roku 2015 doma na šedesátiprocentní mzdě.

Letoun L-410 vyrobený společností Aircraft Industries. | foto: Luděk Ovesný, MAFRA

„Dohodli jsme se na tom s vedením firmy. Posledním květnem tento stav končí a všichni nastoupí znovu do práce,“ potvrdil šéf odborářů kunovické firmy Stanislav Mikula. Mělo by se jednat o zhruba tři až čtyři desítky pracovníků, především na pozicích manipulant, skladový dělník nebo nýtař.

Fotogalerie

Další desítky odborníků prozatím zůstanou v leteckých továrnách v Praze a Ostravě, kde našli dočasnou práci v loňském roce, kdy měl Aircraft Industries velké problémy se zakázkami.

Režim částečné nezaměstnanosti se podařilo ukončit i díky zakázkám na letošní i příští rok.

Pracovníci v dílnách postupně dokončují letouny podle výrobního a prodejního plánu, kdy má firma uzavřené kontrakty na výrobu dvanácti letadel L 410 UVP-E20.

Do problémů firmu dostaly sankce vůči Rusku

„Současně postupně zadáváme sériovou výrobu letounu modernizované L 410 NG v úvodním počtu tří kusů, které budou dokončeny v příštím roce a prodány v jeho druhé polovině,“ upozornila ředitelka Aircraft Industries Ilona Plšková.

V příštím roce chtějí majitelé kunovické továrny prodat ještě více kusů letadel než letos. Podle plánu by měli vyrobit 12 kusů L 410 UVP-E20 a také dokončit tři letouny L 410 NG, což znamená faktický prodej patnácti letadel.

Do problémů se zakázkami se firma dostala už před dvěma lety, kdy se projevily sankce Evropské unie vůči Rusku i propad hodnoty rublu vůči dolaru.

Rusko je přitom pro Kunovice klíčové, právě tam firma nachází většinu svých zákazníků. Ti, kteří si stroje objednali, dlouho váhali s jejich nákupem, protože to pro ně nebylo finančně výhodné. I z těchto důvodů hrozila podniku insolvence (více zde).

Soud řešil několik návrhů věřitelů, kvůli nezaplaceným fakturám ve výši stovek milionů korun, které ruští majitelé společnosti nakonec uhradili nebo se domluvili na splátkách.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

U horské chaty Soláň u Velkých Karlovic na Zlínsku se konalo klání v klasickém...
Na valašském vrchu Soláň se utkali sekáči, připomněli tradici kosení luk

Na stráni valašského kopce u hotelu na Soláni na Zlínsku se konaly závody v sečení louky kosou. Nebylo to však nějaká divoké konfrontační klání, spíše pohled...  celý článek

Lékaře Rudolfa Gerbece, který byl tchánem Jana Antonína Bati, se v roce 1934...
Neznámý příběh z archivu: za tchána J. A. Bati chtěli únosci půl milionu

Zlínský archiv odkryl pozadí případů, o kterých se slavná obuvnická rodina nikdy nezmiňovala. Ukazují mimo jiné rychlost práce prvorepublikové policie i soudů.  celý článek

Ve Zlíně bourají budovu u autobusového nádraží.
Obchody u zlínského nádraží jdou k zemi. Kvůli dopravnímu terminálu

Z okolí autobusového nádraží ve Zlíně postupně mizí třípatrová budova, v níž byly nejrůznější provozovny. Jde o první viditelný krok, který by měl o tři roky...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
PROCESNÍ INŽENÝR/TECHNOLOG V AUTOMOTIVE

Advantage Consulting, s.r.o.
Zlínský kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.