Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letiště převálcovala průmyslová zóna, nadšenci si staví nové u Luhačovic

  20:10aktualizováno  20:10
Po osmi letech získá aeroklub z Holešova na Kroměřížsku znovu vlastní zázemí. Na jaře slavnostně otevře plochu u Luhačovic. Původní letiště v Holešově nahradila v roce 2009 krajská průmyslová zóna.

Holešovský aeroklub našel v poslední době dočasný azyl na letišti v šedesát kilometrů vzdáleném Kyjově. „Bylo to náročné období a znamenalo odliv členů, někteří šli jinam, jiní s létáním skončili úplně,“ uvedl Michal Vláčilík z aeroklubu.

Fotogalerie

Z původních padesáti lidí tak zbylo 35, ti nyní svépomocí a z vlastních zdrojů dokončují stavbu správní budovy i přípravu nové plochy.

Oficiálně nejde o letiště, ale právě o plochu pro sportovní letadla. Aeroklub vlastní čtyři kluzáky a dva malé motorové letouny. S větším provozem se v místě nepočítá.

Lokalitu mezi Biskupicemi a Luhačovicemi, kam to budou mít z Holešova oproti Kyjovu o dvacet kilometrů blíže, vybrali už před víc než čtyřmi lety a zároveň se pustili do vyřizování nutných povolení. Samotná stavba mohla začít teprve loni na podzim a už na jaře bude hotová.

Pro piloty bude mít oproti Holešovu jednu výhodu – rychlejší prohřátí vzduchu. Stoupavé proudy, které jsou nezbytné pro plachtění, se tady objevují v rámci dne dříve.

„Holešov je na rovině a vhodné podmínky tam byly až kolem deváté desáté hodiny. Pokud jsme chtěli letět dříve, musel nás vlečný letoun odtáhnout blíž ke kopcům,“ vysvětlil Vláčilík.

Nabírat budou i zájemce o pilotování

Klub si od nové plochy slibuje nejen lepší podmínky, ale i vlastní restart. „Snad to přiláká nové členy, stárneme a mladí lidé nepřicházejí,“ podotkl Vláčilík. Výhodou členství v klubu je, že člověk nemusí vlastnit letadlo. Zaplatí si letové hodiny a členský příspěvek a využívá jak stroje, tak zázemí.

Z Holešova do Prahy létalo devět spojů denně, tam a zpět za 210 korun

Přijít mohou i nováčci a teprve tady získat pilotní průkaz. Klub má lektory, výcvik by ale museli zájemci absolvovat na letišti, které je k tomu certifikované. Nejbližší jsou v Kroměříži, Kunovicích a Kyjově.

Holešovský aeroklub vznikl jen několik měsíců po skončení druhé světové války a později se spojil s aeroklubem v Otrokovicích, jehož zázemí využíval. V roce 1972 začalo fungovat letiště v Holešově.

V dobách největší slávy patřil klub k největším v zemi. Dělil se na motorový, plachtařský a výsadkářský odbor a pořádal národní šampionáty i mezinárodní závody.

Holešovský aeroklub dokončuje své nové zázemí v lokalitě mezi Luhačovicemi a Biskupicemi.

Holešovský aeroklub dokončuje své nové zázemí v lokalitě mezi Luhačovicemi a Biskupicemi.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.