„Dokonce i moje děti, které už nechtěly, abych závodil, řešily, proč nejedu Barumku,“ podotkl trojnásobný vítěz Kresta, jenž ve Zlíně startoval devatenáctkrát. „Když jsem řekl, že je to kvůli nim, odvětily, že bych klidně mohl jet.“
Důvodů je pochopitelně víc. Předloni ukončil kariéru, ale zároveň zdůraznil, že pokud bude mít chuť, Barumku či jinou soutěž pojede. Proto loni zase závodil. Jenže náladu ztratil v listopadu.
Na Rally Krkonoše se vážně zranil jeho dlouholetý spolujezdec Petr Gross. S otokem mozku jej lékaři udržovali v umělém spánku, i dnes leží na jednotce intenzivní péče.
„Lepší se to po malých krůčcích, Petr začal vnímat,“ popsal současný stav Kresta, kterého neštěstí hodně zasáhlo. S Grossem jezdil v letech 2006–2013, spolu získali tři domácí tituly. „Ze sekundy na sekundu se něco změnilo. Petr byl člen rodiny, chybí mi.“
Havárie, při níž zahynul jezdec Miloš Vágner, se stala v době, kdy Kresta řešil novou sezonu. Proto ve svých plánech s účastí na letošní Barumce přestal počítat a ve svém týmu dal šanci mladému Janu Černému. „Bylo to tak čerstvé, že jsem nad závoděním vůbec nepřemýšlel,“ přiznal.
V závodním autě neseděl rok. Teprve před třemi týdny testoval novou Škodu Fabii R5, kterou pořídil do své stáje. Na Barumce se s ní představí Jaromír Tarabus. Krestu nový model z Mladé Boleslavi nadchnul.
„Kdyby se na konci loňského roku nestalo to, co se stalo, a kdybych věděl, jaké bude nové auto, udělal bych takové kroky, abych Barumku jel,“ přiznal. „To auto je tak dobré, že je radost se s ním svézt.“
Novou fabii chystal stejným způsobem, jako by sám závodil. Tarabus si může být jistý, že Kresta v přípravě nic nezanedbal a že auto je dokonale vyladěné.
„Bavilo mě posouvat auto dál a dál,“ podotkl. „Mira jede se stejným nastavením, s jakým bych jel já. Akorát řidič je jiný.“
Kresta zůstane „jen“ v servisu. Jaké to bude?
„Stejné jako během sezony,“ mávl rukou.